יום שלישי, 17 בספטמבר 2013

ביקורת סרטים: סרטים על הגריל.



לצוד פילים


לאחר הצלחות עם ״אהבה קולומביאנית״ ו״איים אבודים״, רשף לוי כתב את ״לצוד פילים״.

״לצוד פילים״ מגולל את סיפורו של יונתן, נער בן 12 שאביו (צביקה הדר) נפטר בבנק כתוצאה מהתקף לב. אמו שעובדת במשרה מלאה מחליטה לשלוח אותו לסבו (ששון גבאי) לאחר בית הספר. לאחר שכנועים, מסכים הסב אליהו לשמש כשמרטף והשניים מתחברים. ביחד עם גיסו (פטריק סטיוארט) וחברו של אליהו (מוני מושונוב), מחליטים הארבעה לשדוד בנק במטרה לפתור את הבעיות הכלכליות שלהם.

הבעיה הגדולה ביותר של הסרט, כפי שאני רואה את פני הדברים, היא עצם העובדה כי נראה שגם רשף לוי עצמו לא ידע בדיוק לאיזה ז׳אנר משתייך הסרט. הוא ניסה לשלב בין קומדיה לפשע והתוצאה מקרטעת למדי. הסרט לא מספיק מצחיק בכדי להיות קומדיה ובוודאי שלא מספיק מותח ומעניין כדי להיות סרט פשע. לוי היה צריך להחליט מראש לאיזה כיוון הוא מעוניין לקחת את הסרט, כיוון שהוא רק הזיק לסרט, כשניסה לשלב בין השניים. כפועל יוצא מהחלטה זו, התסריט היה מגוחך לחלוטין, גם בהשוואה לנוף המקומי.

יתרה מכך, הסיפור של זקנים ששודדים בנק נראה בכ״כ הרבה סרטים אמריקאים, שהדיבוב לעברית לא הוסיף לסרט במאומה, הסרט לא מחדש דבר, והצופה מבין זאת מהר מאוד.

אז מה בכל זאת היה טוב בסרט?

צוות השחקנים. הסרט התהדר בקאסט עתיר כוכבים שכל אחד מהם תפקד בצורה מושלמת. על ששון גבאי ומוני מושונוב אין הרבה מה לדבר, כולם יודעים שמדובר בשניים מהשחקנים הטובים ביותר בישראל היום, וזה לא השתנה גם בסרט זה. ליהוקו של פטריק סטיוארט (״אקס מן״, ״מסע בין כוכבים״) הוא הפתעה נעימה, שכן מדובר בשחקן מעולה ברמה בינלאומית, ובוודאי שבסרט הישראלי. משה איבגי, צביקה הדר ויעל אבוקסיס היו טובים מאוד גם כן בתפקידים המשלימים. גיל בלנק הצעיר הראה כריזמה מרשימה, בוודאי לגילו, ומדובר בשחקן טוב בסיכומו של דבר, בוודאי בהתחשבות בגילו הצעיר.

לסיכום, גם הקאסט הנהדר לא הצליח להציל את הסרט, שהראה את כל הפגמים בתעשייה המקומית.

הציון שלי:
3.


S

אין תגובות: