יום שני, 18 באפריל 2011

בוודאי שמתם לב ש...


רבים נבהלו כאשר הבחינו שצ'אק נפלה בשבוע האחרון לתהום של 1.3 נק' מדד. אולם צריך להירגע ולהביט על התמונה הכוללת. כל מי שמביט על נתוני הרייטינג של השבוע האחרון, ובמיוחד על נתוני הרייטינג של יום ראשון ושני, יכול להבחין כי הרייטינג של מרבית מהסדרות נמצא בירידה. הוואי 0-5 ירדה ל 2.5 נק' מדד !!! ואפילו סדרות של רשתות הכבלים רשמו ירידה באותו יום. "סודותיה של נערת טיפש עשרה" ו "עשי או שברי את זה" רשמו נפילה בנתונים. לפי דעתי, אין טעם להביט בנפילות הללו לבד אלא לנסות ולראות אם עד תום העונה הסדרות ישמרו על הנתונים הפחות טובים. לפי דעתי, הרשתות גם לוקחות בחשבון שמדובר בסוף העונה וכמעט בכל שנה, הנתונים צונחים, בעיקר בשל שעון הקיץ, אבל גם בגלל הרגשת השובע של הצופים. ואלמלא פרקים יוצאי דופן, כגון פרק מוזיקלי של "האנטומיה של גריי", אשר הזניק אותה בצורה חסרת תקדים כלפי מעלה, קשה לי לראות סדרות רושמות עליה משמעותית או אפילו שומרות על הנתונים שלהן. אפילו "האוס" הידרדרה לשפל חסר תקדים של 3.2 נק' מדד !!!

עתידה של צ'אק נשאר תעלומה. כפי שכבר טענתי לפני חודשים, סביר להניח שלא נשמע חדשות על עתידה של צ'אק עד אשר רשת NBC תעלה את לוח החורף החדש שלה לעונת 2012-2011 בחודש מאי. ואכן, אין אפילו בדל מידע בנושא או אפילו הדלפות. בשל כך, צריך לחפש את המידע בדרכים עוקפות. בדרך כלל, רשת NBC הייתה קוראת למפיקים של צ'אק בסוף חודש מרץ או בתחילת חודש אפריל בכדי שיציגו בפני מנהליה את החזון שלהם לעונה הבאה. הפגישה הזאת התרחשה לקראת סוף העונה השנייה ולקראת סוף העונה השלישית. השנה, לא שמעתי עדיין ידיעה שברשת הזמינו את ג'וש שוורץ וכריס פדאק לפגישה. נכון, נותר עוד חודש עד להצגת הלוח החדש, אבל סביר להניח שאם ברשת היו נלהבים מהנושא הם היו קובעים את הפגישה המיוחלת. אני מדגיש: עובדה זו, שלא התקיימה ישיבה, או שאנחנו לא יודעים עליה (אם הייתה ישיבה ג'וש שוורץ היה מודיע על כך בטוויטר שלו), לא בהכרח קובעת שהסדרה לא תחודש. אבל זו סיבה נוספת, בנוסף לנתוני הרייטינג בפרקים האחרונים, אשר לא גורמים לצופה להיות אופטימי מדי.

הפרק ששודר השבוע של הסדרה The Good Wife היה דוגמא פנטסטית לדרך בה ניתן וצריך להוציא רגע מרגש. הדמות של אלישיה פלוקהרט נחשבת לדמות בשליטה, חזקה ודומיננטית לאורך שתי עונות. בפרק הזה ראינו את הדמות נשברת והצורה שחזינו בכך צריכה לשמש דוגמא לתסריטאים אחרים כיצד לעשות זאת נכון. ראשית, אין ספק שהפרק האחרון יכול היה להוות פרק סיום עונה, הרי בפרק הזה יש הכל: סאגת הבחירות של פיטר נגמרה ובניצחון, האישה שאילי מאוהב בה עוזבת לוושינגטון ואלישיה עלתה לשידור טלוויזיוני והודתה שהיא סלחה לבעלה על הבגידות שלו. ודווקא בנקודת השיא הקרקע נשמטת מתחת לרגליה של אלישיה והיא מגלה על הרומן בין בעלה לחברתה הטובה ביותר. הסצנה בה אלישיה מביטה מרחוק על החגיגות ועוזבת אותן לאחר שהיא מגלה את האמת הייתה פשוט נהדרת. צריך גם לשים לב לעובדה, שלמרות שפיטר הוא חלק מרכזי בפרק הרי שלא רואים את פניו או שומעים את קולו במשך שנייה אחת, משום שלמרות שלכאורה הוא אמור להיות מסמר הערב הרי שהעובדה שהוא נעדר ממנו בצורה פיזית ממשיכה להראות שהוא לא המרכז של הסדרה, גם לא בפרק הזה, אלא אלישיה והדרך שהיא עוברת. כמו כן, צריך להריע לתסריטאים אשר החליטו לא לסיים את העונה עם הפרק הזה, בכדי לתת לנו לחזות בפרקים הבאים כיצד הערפל מתפזר וכיצד אלישיה תגיב לפצצה שהוטלה עליה.

ביום רביעי עלתה ברשת ABC הקומדיה Happy Endings. ואני שואל, האם לא מדובר בבזבוז זמן ? קשה לי להבין את הרשת, אשר מעלה סדרה חדשה חודש לפני תום עונת החורף. מצד אחד, לא מדובר בסדרה לעונת החורף, משום שבצורה מעשית העונה הזאת, פחות או יותר, הסתיימה, ומצד שני גם לא מדובר בסדרת קיץ, משום שעונת הקיץ מתחילה עבור הרשת רק בחודש יוני. אז מדוע להעלות את הסדרה בשלב הזה ? כמעט כל הסדרות נמצאות בשלב הזה בירידה והזנקת סדרה חדשה בעיתוי הנוכחי דנה את הסדרה כמעט בוודאות לכשלון. במידה והיו דוחים את עלייתה לעונת הקיץ עוד איכשהו הייתי מבין את המהלך, משום שהרשת מעלה 2 סדרות בעלות תסריט בעונה הזאת וקומדיה נוספת הייתה משתלבת בצורה טובה יותר, ואולי גם מעניקה לה סיכוי גבוה יותר להצליח משום שבעונת הקיץ דרישות הרייטינג מהסדרות נמוך יחסית לעונת החורף. עכשיו, כולם מתייחסים לסדרה כפקק של הרשת בשביל לשרוף שעות שידור. וזאת מבלי לומר מילה על האיכות שלה.

כבר ציינתי במספר מקומות וכתבות שאני לא כל כך אוהב שסדרות שמות דגש על מצב הזוגות שלה. הדוגמא האחרונה ההיא: The Big Bang Theory. לאחר שכבר שמענו על העובדה שהאוורד וברנדט עומדים להתחתן (צפו למכשולים בדרך). הידיעות שמגיעות מתוך ההפקה מלמדות, כי הפרק האחרון של העונה אמור לעסוק ביחסים של פראייה ולאונרד, וככל הנראה היחסים הללו מוצאים תגובה בלתי צפויה מפני, חברתו לשעבר של לאונרד (קלי קוקו). עכשיו, בשביל מה לעשות את הסיפור הזה ? בסדרה "חברים" עשו את זה כמעט בסוף כל עונה בין רייצ'ל לרוס או בין מוניקה לצאנדלר. לא הגיע הזמן לנסות לעשות משהו שונה ? אז נכון, רבים מהצופים אוהבים את המשחק השטותי הזה, אבל הגיע הזמן לנסות משהו שונה בטלוויזיה ולא להיות קבועים לתסריט כמעט קבוע מראש. זו גם אחת הסיבות שאני אוהב את הסדרה הזאת, מעבר לעובדה שהיא מצחיקה אותי, שאת מערכת היחסים של פני ולאונרד הם לא משכו על פני זמן רב. ולראייה, הסדרה ממשיכה להיות מצחיקה גם כשהם פרודים. לדעתי, הגיע הזמן להפסיק עם המשחקים הללו ולנסות להעביר את הדמויות הלאה. ב"חברים" הבינו זאת ובעונות האחרונות שלה ראינו שיפור משמעותי לעומת עונות 7-5. לא הגיע הזמן ללמוד מטעויות של אחרים ?

השבוע הפציעה השחקנית אליסה מילאנו אל המסכים בתפקיד אורחת בסדרה Breaking In (סדרה חמודה מאד) וההשתתפות שלה בפרק מעלה את השאלה: כיצד שחקנית כל כך טובה לא מוצאת תפקיד ראשי בסדרה, אפילו לא בתפקיד אורחת מתמשך בסדרה כלשהי ? ללא ספק שמדובר באחת מהשחקניות המעולות שנראו בעשורים האחרונים, ולמרות שגם היא נושקת לגיל ה 40, היא עדיין סקסית בטירוף, כפי שהפרק הוכיח. מאז שהסדרה שלה Charmed ("מכושפות") בוטלה ניתן היה לראות אותה במספר פרקים של "שמי הוא ארל", במספר פרקים בודדים של הקומדיה הכושלת Romantically Challenged (שהייתה לא רעה בכלל אבל נכשלה ברייטינג) ובמספר סרטים סוג ג'. לא הגיע הזמן להחזיר את השחקנית הנהדרת שעשתה לנו את שנות ה 80 עם הסדרה "מי הבוס", את שנות התשעים עם הסדרה "מלרוז פלייס" (שחקה בשנים 1998-1997) ואת שנות ה 2000 עם "מכושפות", אל מרכז התעשייה הטלוויזיונית עם תפקיד ראשי חדש ? אני יודע שאני אצפה בפרויקט שכזה (קומדיה או דרמה).

Share on Facebook

3 תגובות:

יהונתן אמר/ה...

מסכים לגבי כל מילה על "The Good Wife" וזו אכן סדרה מעולה!
לגבי חוסר המצאותו של פיטר בפרק האחרון: קודם כל הייתה לי תחושה שזו בחירה כלכלית (לא לשלם לשחקן...) וזה נתו תחושה מוזרה שהוא מתחמק מאלישה. האם זה אומר שהוא יודע שהיא עומדת לדעת או שהיא "עשתה את העבודה" (נתנה ראיון מרגש) ועכשיו הוא לא צריך אותה יותר?
קלינדה היא דמות מופלאה וההתפחות שלה בפרקים האחרונים מעולה! אחת השחקניות הטובות בסדרה.

אנונימי אמר/ה...

שאלה על גוסיפ גירל
עכשיו אחרי פרק 18 דיי בטוח שהתמונה שפירסמת של בלייר מתנשקת עם מישהו זה לא דן נכון ?או שהם בכל זאת ימשיכו עם הקו עלילה שלהם

שקד אמר/ה...

רק מעוניין שתסתכל במדור הבא:

http://smallscreenscoop.com/chuck-se...enewal/314767/


תקרא את הכתבה, תבין למה ואני בטוח שאקבל תגובה מהירה ממך(ואולי גם התייחסות ב"בוודאי שמתם לב ש..." הבאה...