יום ראשון, 14 ביולי 2019

שלב סיכום עונה: Ruaways, עונה שנייה: קצת יותר מדי


העונה הראשונה של הסדרה Ruaways הייתה כמו שכתוב בספר סדרות הילדים, העונה השנייה הייתה סיפור אחר לגמרי, סיפור לא טוב, ויש לכך מספר סיבות.

נתחיל עם העובדה הברורה מאליה: מספר פרקים רב מדי. לאור ההצלחה של העונה הראשונה, רשת Hulu שידרגה את העונה השנייה מעשרה (כפי שהיה בעונה הראשונה) לשלש עשרה בעונתה השנייה. לפי דעתי, השידרוג הזיק לסדרה. העונה הראשונה הייתה מרוכזת והציגה במרכז שני סיפורים מרכזיים: סיפורו של ג'ונה ובעיקר המאבק של הילדים בהוריהם הרצחניים, אבל בסופו של דבר, מדובר היה בנרטיב אחד.

העונה השנייה של הסדרה הייתה מפוזרת. גם בעונה זו סיפורו של ג'ונה, החייזר שהגיע לכדור הארץ וגרם להוריהם של הילדים לעבוד בכדי לשחרר את ספינתו ומשפחתו שנכלאו מתחת לפני האדמה, סופר, אולם ניתן לחלקו לשני חלקים. החלק הראשון התרחש החל מהפרק הראשון ועד הפרק השביעי, הפרק שבו ניקו הורגת אותו וההורים מפוצצים את הספינה. בשאר ששת הפרקים החייזרים משתלטים על גופות חלק מההורים, כאשר בראשם ג'ונה משתלט על גופו של ויקטור. הרשו לי לנחש שלו העונה הייתה מורכבת מעשרה פרקים בלבד הפרק השביעי היה גם פרק סיום העונה, משום שעושה רושם שהחלק השני של העונה "נמרח" יותר מדי.

בשל התארכות העונה גם סופרו יותר מדי סיפורי משנה. אלכס מתייד עם דריוס, חברו מהילדות של אביו ונקשר אליו ואל האחיינית שלו ליבי, עד אשר אמו של אלכס מחסלת אותו ואלכס רוצה עוד יותר לנקום בהוריו. קרולינה עוברת משבר אישי לאחר שניקו מחסלת את אביה ולאחר מכן היא מאחדת כוחות עם אמה. מולי מאבדת קצת את הצפון לאחר שקרובת משפחה שלה (או משהו מהסוג הנ"ל) נרצחת על ידי אמה של ניקו ולאחר שעוד ילד עזוב אליו היא נקשרת מת על ידי ניקו. ניקו הופכת בעונה זו כמעט לרוצחת סדרתית וגרט כמעט מתה לאחר שהדינוזאורית שלה אליה היא קשורה באופן הדוק כמעט מתה. כל כך הרבה סיפורים, יותר מדי, אבל בשל העונה הארוכה הם נחוצים. עונה מקוצרת הייתה גם גורמת לכך שאולי חלקן יידחו לעונה הבאה.

העונה השנייה גם גורמת לכך שאין כבר סיפור של הטובים מול הרעים. בעונה הראשונה הילדים היו הטובים וההורים היו הרעים, כפי שנהוג במספר רב של סדרות ילדים ונוער. העונה השנייה מראה צד אחר. למרות העובדה שאמו של אלכס מחסלת את דריוס, ידידו, אביו דווקא מנסה לעשות את הדבר הנכון ואילו אלכס מתנהג כמו ילד עקשן שלא רוצה לשמוע, גם לאחר שהוא מבין שדריוס רצה להפליל אותו ברצח. יתרה מכך, הוא ממשיך בנקמה.

לאחר שויקטור, אביו של צ'ייס, חוזר לחיים הוא עושה הכל בכדי לנסות לגשר על הפערים עם בנו. רק לאחר שויקטור מודיע לצ'ייס שהוא גוסס הוא ניאות לחזור הבייתה.

אמא של גרט ומולי אמנם נופלת אל הצד האפל ומפתחת רעלים שכמעט הורגים את גרט, אבל לאחר מכן אנו מבינים שאחד מהחייזרים בספינה השתלט עליה, בעוד אביהן של גרט ומולי נראה כאילו באמת אכפת לו ואף יוצא נגד אשתו ובפרק האחרון מבריח את גרט משום שהוא מפחד ממה שאשתו תעשה לה.

לזלי, אמה של קרולינה, מבינה שהיא טעתה ואף מנסה לסגור את הכנסייה שהיא יודעת שהייתה הונאה אחת גדולה. גם הפעולות שלה בעונה זו מתונות מאד, במיוחד לאחר מותו של ג'ונה. בשלב מסוים היא גם הופכת לקרבן, לאחר שבעלה, פרנק, אוסר אותה משום שהוא לא רוצה שהיא תסגור את הכנסייה שעתה הוא הופך למנהל שלה. בשלב מסוים היא גם עוברת לגור עם הילדים משום שהיא בהריון וזקורה לעזרה.

מצד שני, הילדים, או חלקם, בעונה זו הופכים ל"רעים". ניקו הופכת בעונה זו לרוצחת לאחר שהיא מחסלת את ג'ונה ולאחר מכן קבוצה של שוטרים מושחתים. בפרק האחרון של העונה היא כמעט ומחסלת את אביה, אשר נאלץ להיות מאושפז בבית חולים. נכון, שהיא נאבקת פיזית בהוריה כאשר היא פוגעת באביה, אבל העוצמה של הפגיעה שלה גורמת לצופה לראות שהיא מאבדת שליטה.

אלכס מאבד את הצפון בעונה זו. זה מתחיל עם העובדה שהוא משקר לחבריו, מביא לביתם את ליבי בה הוא מאוהב וכמעט גורם להם לאבד את ביתם, הוא לא מוכן לשמוע בכלל על התקרבות להוריו, הופך לעצבני מאד. בעונה הראשונה הוא עוד נחשב למנהיג החבורה, אך ככל שהזמן עובר ניקו משתלטת על העניינים וכמעט כל מה שהוא עושה משתבש עד הפרק האחרון של העונה בו הוא מצליח להפליל את הוריו כפי שדריוס רצה ורואה בכך את הנקמה בה הוא רוצה. אבל צריך לזכור שדריוס הוא איש כנופיה שמכר את אלכס לאביו עבור כסף, כך שמבחינה מסורית אין במעשיו של אלכס עילה והוא מצטייר כילד מפונק ועקשן, שלא מוכן לשמוע.

גרט הופכת ככל שהפרקים נעים קדימה לנערה שאי אפשר לשהות במחיצתה. כל מה שצ'ייס, החבר שלה, עושה לא מספיק טוב לה וכל מעשה שלה הוא אנכי. יתרה מכך, כאשר צ'ייס רוצה לחזור הבייתה להיות ליד אביו החולה היא קוראת לו אנכי למרות שהוא היה כל הזמן לצידה ותמך בה בעוד היא שתלטנית וחושבת רק על עצמה.

קרולינה משקרת לחבריה כאשר היא נפגשת עם אביה, ג'ונה, ומתחילה להיקשר אליו עד אשר ניקו מחסלת אותו. היא גם לא מוכנה להמשיך לעזור לאמא שלה אשר זקוקה לעזרתה עתה כאשר היא בהריון והיא משלחת אותה מעליה.

היחידים מהילדים בעונה זו שעדיין נראים טהורים לחלוטין הינם צ'ייס ומולי, בשעה שעושה רושם שהשאר, אם הם רוצים או לא, הופכים לגרסה מוקטנת של הוריהם.

לסיכום, למרות שמדובר בסך הכל ב שלש עשרה פרקים ובסדרות הקומיקס של רשת ה CW אפשר לראות עונות של 22 פרקים ויותר, ההרגשה בתום שלש עשרה הפרקים של העונה השנייה של Runaways, שניסו להספיק יותר מדי ופתחו יותר מדי סיפורים. תוסיפו לכך שהסדרה איבדה לחלוטין את האלמנטים המועטים של הקלילות אותם אפשר היה למצוא בעונה הראשונה ותקבלו מתכון שקרוב לאופרת סבון לבני הנוער עם מגע של סדרת קומיקס. אלמנט שג'וש שוורץ וסטפני סאווג' מכירים כל כך טוב.

העונה הראשונה של הסדרה הפתיעה לטובה, העונה השנייה הפתיעה לרעה ופגעה במותג. אולי עצם העובדה שהעונה השלישית קוצרה לעשרה פרקים תסייע לה לחזור למה שגרם לה לזרוח, משום שעונה נוספת כמו העונה השנייה ואפשר להתחיל ו"לסגור את הבאסטה". 

אין תגובות: