יום רביעי, 1 במרץ 2017

פרסום: Timeless הגיעה לסיום העונה הראשונה שלה. מה קורה עכשיו ?



הסדרה Timeless, אשר סיימה בימים אלו את העונה הראשונה שלה בת 16 הפרקים, עדיין לא יודעת מה טומן גורלה, וזאת בניגוד לשתי הסדרות החדשות הנוספות שהרשת העלתה בעונת החורף הנוכחית ושהרשת העניקה להן עונה מקוצרת, הכוונה היא ל This Is Us ול The Good Place. ככל הנראה, בהפקת הסדרה ייצטרכו להמתין עד להצגת הלוח החדש של הרשת בחודש מאי בכדי לדעת באם היא תחזור לעונה שנייה.

Timeless היוותה עד כה חידה גדולה. כמעט הכל עבד לטובתה: צוות הפקה מוכשר בראשות שון ראיין ואריק קריפקה, ביקורות חיוביות (בעיקר), שעת שידור נהדרת בימי שני אחרי The Voice, קאסט נאה (ויש טוענים שגם מוכשר) וכן העובדה שהיא הייתה סדרת המסע בזמן היחידה מתוך שלש בשנה זו שעלתה כבר בעונת הסתיו-חורף. אך, למרות שהיא הצליחה לבסס לעצמה במהרה קהל בסיס קטן, הרי שהיא לא הצליחה להרחיב את הקהל הזה, וזאת בניגוד לדרמות קודמות שעשו זאת, The Blacklist  ו Blindspot.

מבחינת נתוני הרייטינג, Timeless השיגה נתונים סבירים בלבד ולא טובים. מדובר על נתונים של 2.2 נק' מדד לאחר שמחשבים נתונים של שבעה ימים לאחר השידור הראשוני של הפרק. מדובר בנתונים זהים לנתוני הסדרה  Chicago Med ! הסדרה Timeless סבלה בחודשי החורף גם מהעדר ההובלה של The Voice, כאשר הידרדרה ל 0.6 ו 0.7 נק' מדד בשידור היומי. אולם, הנתונים קיבלו חיזוק משמעותי בשל נתוני ה DVR, כולל עלייה של 117% בפרק של ה 6 בפברואר.

"Timeless היא מה שנקרא 'סדרה על הגדר'. היא יכולה לחזור בעונה הבאה והיא יכולה גם לא לחזור. " כך כתב קריפקה בחשבון הטוויטר שלו והוסיף "אנחנו גאים מאד בסדרה ; השחקנים נותנים הופעה נהדרת; הביקורות נהדרות ; ונתוני ה DVRמכובדים מאד. הנתונים בעת השידור החי הם הבעיה וזקוקים לסיוע" ובכך ביקש מהצופים לצפות בסדרה כמה שיותר בשידור הישיר.

נתוני הרייטינג הבינוניים ומטה, אשר הדהימו את ראשי רשת NBC, משום שאלו ציפו ליותר, הפכו את הסדרה לפגיעה לביטול, אך ברשת גם מאד אוהבים אותה ותומכים בה. "אני באמת אוהבת אותה" אמרה נשיאת מחלקת הבידור של הרשת, ג'ניפר סולקה בחודש ינואר "לא ציפיתי שהיא תצליח כמו This Is Us, אך אני מעט מופתעת שהיא לא הניבה נתונים גבוהים יותר."

ובכל זאת, הרשת מחזיקה בבעלות של 50% על הסדרה ושמועות גורסות שלמרות נתוני הרייטינג הבינוניים ומטה, ברשת לא מפסידים עליה כסף.

מכיוון שברשת רואים בסדרה כאחת שפונה לכל המשפחה, ברשת בוחנים את האפשרות להזיז אותה בשנה הבאה לשעה שמונה בערב, אולי בימי שישי.

ב Timeless הגיבורים נעים בזמן לאירועים היסטוריים משמעותיים, ובכך היא גם יכולה להוות סדרה לימודית עבור תלמידים. "אתה לומד מעט והסדרה לוקחת אותך לתקופות בהיסטוריה, שזה אלמנט מעניין" אמרה סולקה בחודש ינואר והוסיפה, שיושב ראש הרשת, בוב גרינבלט וגם היא מעריצים של הסדרה.

בסופו של דבר, כמו בכל המקרים עבור "סדרות על הגדר", ההחלטה תתבצע בהתאם ללוח החדש של הרשת ולצרכים שלו, אך במספר מקרים, סדרה עם קהל נאמן, גם אם לא גדול, יכולה להיות אפקטיבית יותר מאשר להוציא כ 30% מיליון דולר על שיווק סדרה חדשה, אשר אולי תניב נתוני רייטינג דומים. "יש תשוקה רבה כלפי הסדרה" אמרה סולקה על Timeless.

אלמנט אחד שיכול לסבך את סיכויה של הסדרה לקבל עונה נוספת היא התביעה שהוגשה נגד ההפקה על גניבת זכויות יוצרים. מצד שני, קיים סיכוי גדול שהעניין יסתדר עד עליית הלוח החדש של הרשת.

לא משנה מה הרשת תחליט, ראיין וקריפקה לא מעוניינים לסיים את הסדרה, מאחר והעונה הראשונה הסתיימה בקליף האנגר, אשר אמור להכין את המעריצים לעונה שנייה מבחינה פוטנציאלית.


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית. 

4 תגובות:

JamesCrow אמר/ה...

הסוף היה מעולה.
לפי דעתי הגיע הגיע הזמן שיש מדד שונה לסדרות מד"ב ברשתות הברודקאסט.

אחרי הכל, מעטות הסדרות האלו ששרדו ואני לא מדבר על CW ששונה מהשאר.
היום זה דיי פשוט לומר שברגע שיוצאת סדרה על מסע בזמן,אנשים נצחיים (AMSTERDAM,NEW ENGLAND,Journeyman)
הביטול כמעט ידוע מראש וחידוש למעשה מהווה הפתעה לא קטנה אבל כשזה קורה זה תמיד משמח.

מי שרוצה ללכת על בטוח שיראה את הסדרות של CW\SYFY בתחום או רשתות ההזרמה.

אנונימי אמר/ה...

THX

שד משחת אמר/ה...

זה בדיוק נראה כמו הסדרה "אגדות של מחר" להם יש חללית ולהם יש חללית עגולה
רק שבאגדות של מחר יש גיבורי על

JamesCrow אמר/ה...

יש לא מעט הבדלים, הסדרה הזאת יותר מבוססת על הדברים שבאמת קרו בהסטוריה וב"לג'נדס היא יותר מד"ב קומיקס ביקום של DC שזה כולל גם דברים מעולם הקומיקס לדוגמה הפרקים עם ג'ונה אקס במערב הפרוע - זה מה שלא יהיה פה בגלל שהדמות לא באמת הייתה קיימת.

וגם היקום עצמו שונה, בלג'נדס יש את סטארלינג סיטי (החץ) ועוד מקומות.
זה נכון שמדי פעם הם מכניסים דברים הסטוריים אבל לרוב זה בגלל שזאת מציאות אחרת ולא המציאות שלנו.

אז אפשר לומר שהקשר היחיד בינהן זה שבשניהם יש מסע בזמן, גם בדוקטור הו' יש פרקים כאלו, זה עדיין לא הופך את זה לדומה :)