יום רביעי, 8 במרץ 2017

פרסום: בוודאי שמתם לב ש...



בהפקה של הסדרה Nashville שיקרו במצח נחושה. מי שבוודאי צפה בסדרה זכר שרשת ABC ביטלה את הסדרה Nashville לאחר ארבע עונות. CMT הצילה את הסדרה מביטול והעניקה לה עונה חמישית. ואז, לאחר מספר שבועות יצאה הדלפה מתוך ההפקה שהשחקנית הראשית של הסדרה, קוני בריטון, אשר למעשה החזיקה את הסדרה מתחילתה, תככב בשמונה עד עשרה פרקים בלבד בעונה החמישית. הידיעה הנ"ל יצרה פאניקה בקרב ראשי CMT ולאחר ימים בודדים בלבד יצאה הכחשה רשמית של ההפקה בנידון והשחקנית אפילו הודיעה כמעט לכל כלי תקשורת שהיא עומדת להופיע בעונה כולה. לפני עשרה ימים התבשרו מעריצי הסדרה שהידיעה הראשונית אכן נכונה וזאת לאחר שצפו בדמות של ריינה ג'יימס (בריטון) מתה בבית החולים לאחר סיבוך מתאונת דרכים. לאחר שידור הפרק התראיינה השחקנית שוב והודיעה שהיא שמחה לעזוב את הסדרה משום, שלפי דעתה הדמות שלה הגיעה למיצוי. ואני שואל, בסדר, אפשר להבין שלא רוצים להוציא ספויילרים החוצה, אבל לאחר שהידיעה כבר יצאה החוצה, איך אפשר לשקר במצח נחושה ? הרי היה ברור שהתסריטאים ידעו מראש שהשחקנית עוזבת בשלב הזה של העונה ולכן גם הכינו את הקרקע לכך (אפשר היה לראות זאת בפרקים מתחילת העונה). זה לא מנע מהשחקנית לעמוד בפני כל כלי תקשורת ולהכחיש משהו שהיא ידעה שהוא נכון. לפי דעתי, מדובר במעשה מגעיל.

רשת CBS הורידה מלוח השידורים את הסדרה Doubt לאחר שני פרקים בלבד. קוראי הבלוג בוודאי זוכרים שעוד לפני שהסדרה עלתה לאוויר טענתי שלא אצפה בה. הייתה לכך סיבה. כל מי שמבין משהו בטלוויזיה ידע שהסדרה לא תצליח. כיצד ? אפשר למנות לכך מספר סיבות. ראשית, היא עלתה בשלב בעונה שכמעט כל הסדרות, פרט ליוצאי דופן, לא מצליחות לשרוד. כמו כן, ואולי רבים לא יאהבו לשמוע זאת, לטעמי, קתרין הייגל לא יכולה "להחזיק סדרה". ראינו זאת ב State Of Affairs וגם עתה. הסיבה לכך, לפי דעתי, שהיא מסוג השחקנים או השחקניות שאו אוהבים אותה או שממש לא סובלים אותה. לפי דעתי, הייגל זקוקה כרגע לסדרה שבה היא תהיה "כינור שני" ולא תוביל אותה ואז אולי היא גם תצליח לשקם את השם שיצרה לעצמה בתעשייה בתור סנובית (ולא, זו לא רק הדעה של שונדה ריימס). תוסיפו לכך את העובדה שהסדרה לא הביאה רעיון חדש. ולבסוף, צופי רשתות הברודקאסט בארה"ב עדיין לא מוכנים לראות טראנסג'נדר בפריים טיים, במיוחד כיום בעידן של טראמפ. אולי עצוב, אבל נכון.

רשת USA שוקלת לעשות מעשה מטופש. בסוף קיץ 2016 הודיעה השחקנית ג'ינה טורס, שהיא עוזבת את הסדרה Suits, אותה היא ליוותה בחמש וחצי העונות האחרונות. ואכן, בתום החצי הראשון של העונה, כלומר בתום עונת הקיץ, הדמות שלה עזבה את הסדרה. השחקנית טענה בראיונות שהיא מעוניינת לעבור לפרויקטים אחרים. ואכן, טורס הצטרפה לעונה השנייה של The Catch, אשר עולה זה עתה ברשת ABC. ובימים האחרונים יצאה שמועה חדשה, שברשת USA חושבים להפיק לסדרה Suits "ספין אוף", שטורס אפילו הסכימה לחזור ולגלם את הדמות, ובסדרה זו הדמות הראשית אמורה להיות הדמות של ג'סיקה, אותה היא גילמה. עזבו את העובדה שאחת מהסיבות המרכזיות של עזיבת השחקנית (מלבד הצורך בלהתרענן מבחינה מקצועית) הייתה העובדה שהיא הרגישה עייפות מלטוס לטורונטו, שם מצולמת Suits, אל לוס אנג'לס בה היא גרה ועתה היא תצטרך לעשות זאת שוב, מדוע ברשת חושבים שלהפיק "ספין אוף" לסדרה שנמצאת בדמדומיה (בשבועות האחרונים היא מדרדרת לאזור של 0.3 נק' מדד) זה דבר נכון ? קשה לראות את הפרויקט מתרומם ובמידה וזה יקרה טורס יכולה לגרום לכך שהיא תחסל שתי סדרות בבת אחת, משום שניכר שעזיבתה את הסדרה Suits השפיעה על נתוני הרייטינג שלה ושמצד שני, הקהל שצפה בה די שבע ממנה והיא מאבדת גובה במהירות. קשה גם לראות את הסדרה שורדת מעבר לשבע עונות, או שאולי ברשת יעשו מה שעשו עם הסדרה Royal Pains ויעניקו לה עונה שביעית ארוכה ואחרונה אותה הם ישדרו בשתי עונות הקיץ.

ברשתות הברודקאסט האמריקאיות לא לומדים את הלקח בכל מה שקשור לשילוב נשים בתעשייה. שימו לב לנתון הבא: רק פיילוט אחד מבין ארבעים ואחד הפיילוטים בקטגוריית הדרמה בעונת הפיילוטים 2017 יבוים על ידי אישה ! מדובר בבמאית ליז פרידלנדר והפיילוט המדובר הוא Las Reinas. למעשה, מדובר בירידה לעומת שנים קודמות. בשנת 2015 המספר של בימאיות של פיילוטים בקטגוריית הדרמה עמד על ארבע נשים ואילו ב 2016 המספר ירד לשתיים. כלומר, במקום שתחול עלייה בתחום, אפשר לזהות דווקא מגמה של ירידה. בקטגוריית הקומדיות המספר מעט מעודד יותר, אך לא בהרבה: חמש, כאשר גם בקטגורייה זו חלה ירידה, משום שהמספר בעונה הקודמת עמד על תשע ! האולפנים מתרצים זאת בכך, שהם רוצים שמות גדולים, אך הבעיה היא שהם לא נותנים לנשים לפתח לעצמן שם בתעשייה. יהיה מעניין לראות מה יהיה המצב בעונה הבאה.

שחקנית שהייתה שם חם מאד בתעשייה עד לפני מספר שנים איבדה מזוהרה. בתחילת דרכה של הסדרה Glee היא הבליטה שתי שחקניות: לי מישל ודיאנה אגרון. למרות שההסכמה הכללית הייתה שמישל היא שחקנית טובה יותר הייתה זו דווקא אגרון שהצליחה למנף את עצמה בתעשייה בכך שעשתה את המעבר לתחום הקולנוע. כאשר אגגרון קיבלה את התפקיד הנשי הראשי בסרט  I'm Number 4, נדמה היה שהשחקנית זכתה בלוטו מאחר ומבחינה פוטנציאלית מדובר במותג שאמור היה לשרוד במשך מספר סרטים ולהעשיר את קופתה. ואולם, הסרט נכשל בקופות ואפילו סרט המשך אחד לא הופק למותג. ומאז, השחקנית אמנם חזרה למספר פרקי אורח בסדרה Glee והיא אף המשיכה להופיע בסרטים בודדים בשנים האחרונות, אך עושה רושם שזוהרה נעלם כמעט לחלוטין. מישל, מצד שני, נשארה עדיין בתודעה. נכון, היא הופיעה רק ב Scream Queens, אבל זה סייע לה לשמור את השם שלה חם בתעשייה. היא אמורה להופיע בסדרה של Hulu בשם Dimention 404 וכמו כן יש לה פיילוט בעונת הפיילוטים הנוכחית באחת הקומדיות שרשת ABC מפתחת. איך שקריירות מתפתחות בצורה שונה מאותה נקודת מוצא, לא ? 

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לגבי הפסקה הלפני האחרונה: כך או כך סדרות ברודקאסט הן זבל,זה באמת משנה מי מביים את זה?

JamesCrow אמר/ה...

בנוגע למה שרשמת על טראנסג'נדר בפריים... אני ממש ממש לא מסכים איתך.
אפשר לציין את סיינס שמפותחת ע"י זוג טראנס וגם אחת הדמויות הראשיות היא כזאת (הדמות לא השחקנית)
-כן זאת דמות ולכן אתן דוגמה עם שחקנית טראנסג'נדרית.

הסדרה STARS שבדיוק חודשה ומשחקת שם אמייה סקוט שלפי דעתי גם מהממת, גם שחקנית טובה ואחת הדמויות האהובות עלי בסדרה.

לפי דעתי בכלל צריך להוריד את המילה הזאת מהלקסיקון, אלו שעשו את השינוי הם אשה/גבר כמו כל אחד אחר ואני יכול לומר שאני מעריץ אותם על הכוח לעשות זאת.

למרות שלא קרה לי אני תמיד אמרתי שאם אכיר מישהי ואוהב את מי שהיא והיא תגיד לי שהיא נולדה גבר אני אהיה איתה לא משנה מה, המינוס היחיד זה ילדים אבל לכל דבר יש פתרון.

יודע שאתה לא נגד אני פשוט חושב שאפילו האמריקאים למדו לקבל את זה... חוץ מטראמפ ההומופוב,גזען ומה לא