יום רביעי, 29 במרץ 2017

בוודאי שמתם לב ש...



בשבוע שעבר פורסם פרק קרוסאובר בין שתי סדרות הקומיקס המובילות של ה CW, הכוונה היא ל The Flash ול Supergirl והתוצאות היו מאכזבות מאד עבור הרשת. הפרק הניב 1.0  נק' מדד ו 2.71 מיליון צופים. רק לשם השוואה, בשנה שעברה, בערך באותה נקודה בזמן, שודר ברשת CBS פרק קרוסאובר בין שתי הסדרות והפרק הניב 1.71 ו 7.166 מיליון צופים. אז נכון, מדובר ברשת שידור קטנה יותר, אבל זה גם מוכיח עד כמה סדרות הקומיקס של הרשת איבדו השנה גובה, במיוחד כאשר מדובר בסדרות המובילות של הרשת. כמו כן, אולי הרעיון להציג פרק מיוזיקל לא היה הרעיון הכי נכון לערוך עימו פרק קרוסאובר. נצטרך להמתין לפרקים דומים בהמשך הדרך בכדי לראות עד כמה מדובר בתופעה חד פעמית, או שמא המצב יכול להשתנות לטובה.

מצד שני, הסדרה החדשה של רשת NBC באותה ערב מאכזבת. מאד. הקומדיה Trail & Error קיבלה משבצת שידור כל כך נוחה אחרי The Voice, אך כבר בשבוע השני שלה היא מאכזבת כאשר היא מקבלת 1.2 ו 1.1 נק' מדד בלבד לפרקים 3 ו 4. הבעיה גדולה מאד מאחר ולסדרה כמעט ולא הייתה מתחרה בערב זה, כאשר הערב של רשת CBS יצא לחופשה. כמו כן, Chicago Fire, אשר שודרה אחריה הצליחה להתרומם  ל 1.5 נק' מדד ובעוד בשעה עשר בערב. מצד שני, הדרמה Chicago Justice שומרת על יציבות בערב יום ראשון. עכשיו תחשבו מה היה קורה לו היא הייתה משודרת בערב יום שלישי. מצד אחד, ערב יום ראשון של הרשת נראה סביר, אולם משבצת השידור ש This Is Us פינתה די משאירה חור שחור ובשנה הבאה המצב לא אמור להשתנות כאשר הדרמה החדשה של הרשת לא אמורה להניב יותר מ 18 פקים, כך שגם בשנה הבאה יצטרכו ברשת להרים סדרה חדשה בשלב הזה של העונה. בואו נקווה שזו תהיה דרמה, משום שעושה רושם שלא "הולך" לרשת בשלב הזה עם קומדיות.

רשת FOX העלתה בשבוע שעבר סדרה חדשה והנתונים שלה לא היו מחמיאים וזאת בלשון המעטה. הדרמה Shotes Fired הניבה בסך הכל 1.1 נק' מדד ו 4.67 מיליון צופים. וזאת למרות שבאותו ערב Empire שיפרה את הנתונים שלה והניבה 2.8 נק' מדד ו 7.89 מיליון צופים. המסקנה הנובעת מכך היא, שלא משנה שלכאורה מדובר בשיבוץ נכון בשל הרעיון המשותף (אפרו אמריקאיים במרכז), לא תמיד זה עובד. רק לשם השוואה, Leathal Weapon, אשר לא מדגישה את נושא האפרו אמריקאיות בצורה כה חזקה כפי ש Shotes עושה (למרות שאחד השחקנים הראשיים הוא אפרו אמריקאי וכך גם משפחתו), הניבה בפרק סיום העונה שלה בשבוע שלפני כן 1.3 נק' מדד ו 6.02 מיליון צופים. כלומר, פחות צופים גיעו לבחון אותה ורק בהבדל של שבוע. למזלה, מדובר במיני סדרה ושאלת חידושה כלל לא על הפרק.

בשבוע שעבר רשת CBS חידשה מספר רב של סדרות ועושה רושם שגם לוח המשדרים שלה נראה די ברור. ערב יוום שישי יישאר על כנו, ערב יום חמישי, פרט לדרמה בשעה עשר יישאר על כנו, כך גם ערב יום רביעי וסביר שגם יום שלישי ושני (פרט לשינויים קוסמטיים אפשריים של קומדיה אחת וגם זה בספק). לא פלא, שיושב ראש הרשת, לס מונבס, הודיע שלא יאשרו יותר מדי סדרות חדשות בעונת הפיילוטים הנוכחית. אבל, אתם רוצים להגיד לי שהרשת מרוצה ממצב הסדרות שלה, שהיא משאירה אולי ארבע משבצות שידור פתוחות לקראת הצגת לוח המשדרים החדש שלה לעונה הבאה ? לא פלא, שהיא נמצאת בדעיכה איטית. רשת ABC לפחות מנסה, מה התירוץ של רשת CBS ?

יכול מאד להיות שאחת מהשחקניות היותר מעניינות מהעשור הקודם מצאה לעצמה בית חדש. בהפקת Bull, אשר חודשה בשבוע שעבר לעונה נוספת, ואשר הודיעה שבעונה הבאה התסריטאי הראשי שלה יוחלף, הודיעו כי השחקנית אלייזה דושקו (בתמונה) מצטרפת לסדרה כשחקניתאורחת מתמשכת לשלשה פרקים עם פוטנציאל להפוך להפוך לחלק מהקאסט הראשי בעונה השנייה. כצופה מושבע של הסדרה "באפי קוטלת הערפדים" לא ברור לי כיצד הכוכבת, אשר הייתה שם חם בתחילת העשור הקודם לא הצליחה ליצור לעצמה שם גדול יותר בתעשייה. היה לה ניסיון כושל כשחקנית ראשית בדרמות Tru Calling, שלטעמי דווקא הייתה מעניינת, Dollhouse, שאולי הייתה מתקדמת לזמנה, ובשנה שעברה היא הופיעה בעונה האחרונה של Banshee, אבל חוץ מכך היא די נעלמה מהרדאר, פרט להבלחות. יהיה מאד מעניין לעקוב אחר הסטאטוס שלה לקראת העונה הבאה. לפי דעתי, שני הצדדים ירוויחו מהפיכתה לחלק מהקאסט הראשי של Bull, אתם לא חושבים כך ?

לפני כעשרה ימים רשת NBC הודיעה על לוח השידורים שלה לקראת עונת הקיץ 2017. למרבה ההפתעה, דווקא רשת זו תעלה שלש סדרות בעלות תסריט בעונה זו. בעוד ש The Carmichel Show חזרה למקומה הטבעי, לאחר ניסיון כושל בעונה השנייה להיות משודרת בעונת האביב, ו The Night Shift הוכיחה שגם היא מתאימה מאד לעונה זו, כאשר הניבה נתונים יפים מאד בעונה שעברה. הנתון המפתיע הוא הניסיון של הרשת להשיק את הדרמה החדשה שלה, Midnight,Texas בעונה זו. רבים, וגם אני ברשימה, חשבו שהיא תשובץ עם Grimm ואילו Emerald City תדחה לחודשי הקיץ, אולם ברשת החליטו אחרת. לי זה נראה כמו ניסיון של הרשת "להיפטר מהסדרה", משום שקשה לראות אותה מצליחה. הסיבה לכך היא שסדרות מהז'אנר הזה כמעט ולא מצליחות בעונה זו. במידה וזה אכן המקרה, אז חבל שברשת לא אישרו את Cruel Intention עבור עונה זו, משום שהיא מתאימה יותר. עבור הפקת הסדרה, אני מקווה שאני טועה. מה אתם חושבים, יש מקום לסדרות על טבעי בעונת הקיץ החמה ?

תגובה 1:

JamesCrow אמר/ה...

בנוגע לדושקו ידוע שהיא עושה עוד דברים ולא תמיד בפרונט כמו שבעלה של שרה מישל גלר גם לא על המסך.
בנוגע לפרק של פלאש/סופרגירל - הסיבה שהרייטינג לא קפץ קצת כרגיל הייתה כי זה היה פרק מוזיקלי דבר שלא כל חובב קומיקס רואה ואני מכיר אישית כמה שדילגו על הפרק של פלאש.