יום שני, 27 בפברואר 2017

ניתוח: מדוע העונה הראשונה של The Young Pope הייתה הצלחה עבור רשת HBO



לפני שהושקה, למנהלי רשת HBO לא היו ציפיות גבוהות עבור eThe Young Pop מלבד הרצון לקבל פידבק חיובי מצד קהל הצופים. נכון, היה לה קאסט נהדר (ג'וד לואו) וזוכה פרס האוסקר (פאולו סורנטינו) היה קשור לפרויקט, אך הסדרה לא הופקה על ידי HBO כמו Westworld  או Big Little Lies. במקום זאת, הרשת הייתה שותפה שקטה של הפקת Young Pope, תרמה להפקה מבחינה כספית, אך מבחינה קריאטיבית נשענה על ההפקה האיטלקית. ולמרות זאת, אף על פי שהציפיות ממנה היו נמוכות, ואולי גם בגללן, אפשר להשמיע מספר טענות לטובת הסדרה.

בכל מה שקשור לרייטינג, Young Pope לא הייתה להיט ענק, אך גם הייתה רחוקה מאד מלהיות כישלון. הרשת העריכה שבממוצע, צפו בכל פרק שלה כ4.7 מיליון צופים בכל הפלטפורמות של הרשת. אין ספק שבהשוואה ל Westworld (הניבה 11.7 מיליון צופים) ואפילו The Night Of (הניבה 7 מיליון צופים) מדובר במספר קטן של צופים, אך הנתונים גם מציבים את הסדרה לצד הקומדיות המצליחות של הרשת כגון Veep או Vinyl, אשר הניבה כ 4.3 מיליון צופים. קיימים אינדיקציות שחלק ניכר של צופים ניסה את הסדרה והחליט לוותר על הצפייה, או לעשות זאת בשלב מאוחר יותר בשירותי הצפייה האחרים של הרשת (און ליין לדוגמא). נתוני הרייטינג הראו שחלה נפילה בצפייה הלינארית מהפרק הראשון אשר הניב 1.3 מיליון צופים ל 873,000 בפרק השני. בפרק ששודר מול הגרמי הסדרה הניבה 600,000 צופים. אך בהתחשב בצורה שבה קהל הצופים של רשת HBO (כמו גם Showtime ו"נטפליקס") צורך כעת את הסדרות שלה, וכן בעובדה שאין בסדרה סיפור מסגרת עמוק כמו ב True Detective או The Night Of, המחשבה על הנתונים בצורה שבדרך כלל היינו חושבים עליהם היא נחלת העבר. נתונים של 4.7 מיליון צופים בפלטפורמות שונות מראה שקהל רחב וגדול מאד החליט לצפות בסדרה ונשאר לצפות בה.

צריך גם לזכור, שקבלת ההחלטות ברשת HBO לגבי הצלחת הסדרה לא נובעת רק מנתוני הצפייה, אלא גם מה"באז" שהיא מייצרת ובמיוחד אם היא מועמדת (וכמובן גם אם היא זוכה) ב"אמי" או ב"גולדן גלוב". בגזרה הזאת, הביקורות היו מעורבות. צריך גם לציין שהסדרה גם זכתה לאיזכורים רבים עוד לפני שהסדרה עלתה לאוויר, אך מצד שני צריך גם להזכיר שחלק מהצופים לעגו לה. בסופו של דבר, חייבים לציין, שגם אם לעגו לסדרה (והיו רבים מאד שלא עשו זאת), עדיין איזכורה בתקשורת כלשהי עדיף מאשר להתעלם ממנה.

ולבסוף, האלמנט החשוב ביותר שניתן לציין לטובת העובדה ש The Young Pope היא הצלחה עבור רשת HBO הוא, שהרשת, על פי אדם שמכיר את הסיטואציה, רכשה את הזכויות עבור שידור הסדרה בארה"ב בסכום זעום. בדרך כלל רשת HBO משקיעה מיליוני דולרים לכל פרק של סדרה שהיא מפתחת, כאשר  Game Of Thrones עומדת בראש עם 10 מיליון דולר לכל פרק. מקורות יודעי דבר מדווחים שעבור הרשת כל פרק של Young Pope עלה פחות מפרק של הקומדיות הזולות שלה, כאשר מדובר אפילו על סכום ל 6 ולא 7 ספרות ! ולמרות שהרשת השקיעה מעט בקידום הסדרה, הרי שגם קידומה היה מינורי בהשוואה לסדרות אחרות של הרשת. רשת HBO לא משדרת פרסומות, כך שאין קשר ישיר בין הוצאת הכספים על הסדרה וקבלה חזרה של כספים עבורה מפרסום, אך ההתחייבות הכספית המוגבלת של הרשת ל Young Pope מראה שרשת HBO לא סיכנה הרבה עבור שידור הסדרה בארה"ב. בהתחשב בנתוני הרייטינג הסולידיים והביקורות, עושה רושם שההשקעה של רשת HBO השתלמה. למרות שעובדות אלו לא מבטיחות לסדרה עונה שנייה, סורנטינו ציין שהוא להוט להפיק לסדרה פרקים נוספים. ולכן, הענקת עונה שנייה לסדרה לא תהווה הפתעה מרעישה. 

הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של ג'וזף אדריאן, כתב התרבות האמריקאי. 

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה על העדכונים והפרשנויות
Vinyl הייתה קומדיה? היא הייתה קומדיה עצובה בעיקר בגלל הכשלון הנוראי שלה בכל דבר כמעט בניגוד להשקעה... :(
אני מניח שכיוונת אל Veep דווקא?

אנונימי אמר/ה...

מצטער להיות קרציה, אך כעת מחקת את הקומדיה שהייתה שם והוספת במקומה את VEEP אך Vinyl עדיין שם...
נו טוב לHBO זה עדיין הרבה יותר כואב בכיס ובאכזבה שהיא גרמה לה...
תודה על המאמץ ועל העדכונים, ומקווה שלא תיפגע מההערות- הם לא לשנייה ביקורת [אתה צריך לראות את הטעויות שמפרסמים בעיתונות הכתובה בנושאי הבידור... והם עוד דורשים כסף על כך...]
עלה והצלח!

אנונימי אמר/ה...

THX

אנונימי אמר/ה...

הצעת תרגום ברשותך--- But it does puts Pope on par with an HBO comedy staple such as Veep and ahead of the far more heavily hyped — and ultimately unsuccessful — Vinyl (4.3 million).

הנתונים גם מציבים את הסדרה לצד הקומדיה המצליחה של הרשת Veep ואף יותר מצליחה מVinyl הכבדה יותר והכושלת אשר הניבה כ 4.3 מיליון צופים.

תודה על העדכונים והמאמרים והבאים בתור גם ;)