יום רביעי, 22 במרץ 2017

בוודאי שמתם לב ש...



רשתות הברודקאסט האמריקאיות כבר לא מסיימות את לוח השידורים שלהן בזמן. בדרך כלל, ברשתות היו מסיימים את עונת הסתיו-אביב עם פרסום הלוח החדש של הרשתות. לפחות השנה, עושה רושם, שהרשתות כבר לא מפחדות לסיים את השידורים אל תוך עונת הקיץ שלהן. רשת FOX, לדוגמא, מחזירה את הסדרות Lucifer ו Gotham לשדר את סוף העונות שלהן רק בסוף אפריל ותחילת מאי והן יסיימו את שידור העונה רק בתחילת חודש יוני. וזה לא שהן עומדות להיות מבוטלות, אחת מהן חודשה (Lucifer) ואילו השנייה (Gotham) ככל הנראה תחודש. Prison Break תסיים את החזרה שלה לאוויר בסוף חודש מאי.

רשת FreeForm מחזירה סדרה בשלב מאוחר מאד. הרשת חידשה את הסדרה Stitchers לעונה שלישית וזאת למרות נתוני רייטינג גרועים בעונה השנייה, אשר נעו בממוצע סביב 0.15 נק' מדד ו 387 אלף צופים בממוצע. אולם, למרות הודעת החידוש המפתיעה, ברשת חיכו למעלה משנה בכדי להחזיר את הסדרה. אז נכון, היא תעלה בחודשי הקיץ הנוחים יותר, אולם קשה לראות כיצד יש לסדרה עתיד וכיצד הצופים המעטים שהיו לה חוזרים לצפות בעונה נוספת. בשל כך, לא ברור מדוע ברשת "מבזבזים" משבצת שידור נחשקת על סדרה שאין לה עתיד. יתרה מכך, מדובר ברשת שנאבקת בשנים האחרונות מבחינת נתוני הרייטינג ובקרוב גם Pretty Little Lairs לא תהיה "בחיים". יהיה מעניין מאד לראות את לוח השידורים של הרשת בשנה הבאה.

ואם כבר עסקנו ברשת FreeForm הרי שהיא הודיעה שכל פרקי העונה הראשונה של הסדרה Famous In Love יהיו זמינים און ליין בערב שידור פרק הפתיחה של הסדרה. מדובר בסדרה החדשה השנייה לאחר Beyond שהרשת מבצעת את האלמנט הזה עבורה. יהיה מעניין מאד לראות באם מדובר במגמה חדשה של הרשת או שמא במעשה חד פעמי (למרות שמדובר כבר במקרה השני). ככל הנראה אלמנט זה מבוצע בשל ההצלחה של Beyond עבור הרשת, אבל יכול מאד להיות שכישלון הפעם יגרום לרשת לחשוב פעמיים לגבי ביצוע מהלך דומה גם לגבי סדרות אחרות של הרשת. יתרה מכך, יכול מאד להיות שרשתות אחרות יאמצו את המהלך והמהפכה ש"נטפליקס" התחילה תקרום עור וגידים.

רשת CBS אישרה את הספין אוף של הסדרה The Big Bang Theory ישירות לסדרה. בכך, ברשת למעשה "סגרו" משבצת שידור לקראת העונה הבאה, כאשר מרבית הסיכויים שהיא תשובץ לאחר סדרת האם. כלומר, שוב ברשת ישנו את כל ערבי הקומדיות שלה בימי שני וחמישי.לפי דעתי, אישור הסדרה, לפחות בשלב הזה, הינו טעות גדולה מאחר וכישלון של הספין אוף, והסיכויים לכך רבים, יכול לגרום לכך שסדרת האם תסבול מכך, במיוחד וסדרה זו ממשיכה לאבד גובה באיטיות בשנים האחרונות וניכר שהיא נמצאת הרבה מעבר לשיא גם מבחינה קריאטיבית. זו גם הסיבה שיכול להיות שאישור ספין אוף אפשרי ל The Goldbergs של רשת ABC יכול להוות בעיה גדולה עבור הרשת המשדרת, לפחות בשלב הזה של הסדרה. אם זה היה נעשה לפני שתי עונות המצב היה שונה, אבל עכשיו ?

בעונת הפיילוטים הנוכחית ניתן למצוא ירידה גדולה מאד במספר הפיילוטים שהרשתות הזמינו השנה. רשת NBC, לדוגמא, הזמינה בסך הכל 6 פיילוטים לדרמות שלה וכך גם רשת FOX, כאשר לגבי האחרונה, רק 4 יהיו בתחרות בעונה זו בשל אילוצים. אבל הידיעה הגדולה ביותר הגיעה מיו"ר רשת CBS, לס מנבוס, אשר הודיעה שהרשת תאשר, ככל הנראה, רק שתי דרמות ושתי קומדיות חדשות בעונת הפיילוטים הנוכחית, כאשר לא ברור באם מדובר בשתי קומדיות מלבד הספין אוף של The Big Bang Theory, אשר כבר אושרה ישירות לסדרה. בכל מקרה, הודעה זו יכולה לספק את התמונה הגדולה לגבי שאר סדרות הרשת, אשר למרות שלא מניבות נתוני רייטינג גבוהים עדיין מצליחות לשרוד. האם זה אומר, שיש עדיין תקווה ל Elementary ? , משום שלכל השאר העתיד נראה סגור. זו תהיה הפתעה גדולה מאד במידה וזה יקרה...

הסדרה This Is Us סיימה את העונה עם נתונים מרשימים של 3.4 נק' מדד ו 12.84 מיליון צופים, אולם בהפקה וברשת צריכים להיות מודאגים. במהלך הפרקים האחרונים של העונה היה נדמה שבהפקה מכינים את המעריצים לסיפור הגדול מכולם: כיצד מת ג'ק (מילו ונטימילה). אולם, בסופו של דבר, התסריטאים איכזבו והצופים גילו שבסוף הפרק (זהירות ספוילר) ג'ק ורבקה (מנדי מור) נפרדים לתקופה מסוימת. זה לא רצוי לנסות ולעבוד על קהל המעריצים, אשר יכול להיות מממורמר מכך ולא לחזור לצפות בסדרה, במיוחד מאחר והעונה הגיעה לסיומה חודשיים לפני סיום עונת השידורים, כך שתקופת ההמתנה תהיה ארוכה יותר. מצד אחד יכולה להיות ציפיה, אך מצד שני צופים יכולים להחליט להפסיק לצפות בה לחלוטין או בשיטת צפייה אחרת. יהיה מעניין מאד לעקוב אחר נתוני הסדרה בפתיחת העונה השנייה. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אתה לא צריך לדאוג לthis is us.
ההצלחה האדירה של התוכנית הוכיחה שהצופים צמאים לדרמה משפחתית מהסוג הישן. נמאס כבר מכל הדרמות שהופכות לאופרות סבון והכתיבה השונדה ריימסית שחוזרת על אותו "שטיק".