יום שישי, 24 במרץ 2017

ביקורת: APB, עונה ראשונה, פרקים 7-1, Making History, עונה ראשונה, פרקים 3-1: לא מספיק טובות



APB, עונה ראשונה, פרקים 7-1

רשת FOX מחפשת בשנים האחרונות אחר להיטים אולם, עושה רושם שפרט ל Empire, אשר הייתה חריגה בלוח המשדרים של הרשת בשנים האחרונות, היא לא מצליחה ליצר להיט שכזה. עושה רושם ש APB היא אחת מני רבות שיצטרפו לסטטיסטיקה השלילית הזאת.

כאשר צופים ב APB מבינים שהכתובת הייתה על הקיר. הסדרה מספרת את סיפורו של גדעון ריבס (ג'סטין קירק), אשר שומר הראש וחברו הטוב ביותר נרצח וכדי לתפוס את הרוצח הוא "קונה" משטרת מחוז בשיקאגו. מאחר והוא ביליונר שעשה את הונו מהייטק הוא מעניק למשטרה כל מיני גאג'דטים אשר עוזרים להם במלחמתם בפושעים. גדעון מוצא בת ברית בתרזה מרפי (נטלי מרטינז), שוטרת ותיקה אותה הוא הופך לבלשית והצופים כביכול "מריחים" מתח מיני בין השניים, אולם בהפקה "לוקחים את הזמן" עם הרעיון הזה. במקביל, ראש העיר הופך להיות יריב של גדעון מאחר והלה מציג אותו כטיפש. 

הבעיה הגדולה של הסדרה היא שהיא בדיוק מה שהצופים היו רוצים לראות לו אלו היו שנות התשעים, כאשר סדרות כגון "וייפר" היו באוויר. ברשת היו חייבים להבין שהימים הללו כבר חלפו ובעוד שלסדרה יכול להיות קהל בסיס, הרי שבפועל מדובר בקהל מצומצם מאד. מבחינת הליהוק, אפשר לציין שנטלי מרטינז מתבזבזת בסדרה הזאת ואילו במקרה של ג'סטין קירק, נדמה שהתקופה היפה שלו הייתה בדרמה קומית "ג'ק וג'יל" בתחילת שנות האלפיים, אולם מאז הוא לא מצליח לנסוק ולהראות קצת יותר מאתנחתא קומית. 

אז, לראות או לא לראות ? 

לא לראות. הסדרה קצרת ימים וככל הנראה לא תזכה לעונה שנייה. כמו כן, מדובר בסדרה פשוטה ולא מתוחכמת, אשר אולי תעביר לכם 42 דקות מדי שבוע, אולם לא מעבר לכך. מהסדרה הזאת אפשר לקחת רק את נטלי מרטינז ואולי גם את קתלין סטייסי (Reign), וזה לא מספיק. כדי לנסות סדרות אחרות. 



Making History, עונה ראשונה, פרקים 3-1

סדרה חדשה נוספת שרשת FOX העלתה לפני שבועות בודדים בלבד הינה הקומדיה Making History, אשר מספרת את סיפורו של דן (אדם פאלי), נוסע בזמן, כאשר מצטרף אליו כריס (יזיר לסטר) ובאחת מהמשימות דן מתאהב בדברה רביר (לייטון מיסטר הזכורה מ Gossip Girl) וגם היא מצטרפת לנסיעות בזמן. שני הפרקים הראשונים עסקו במלחמת האזרחים האמריקאית. 

כמו במקרה של APB, גם בסדרה זו ניתן למצוא שחקנית שהסדרה "קטנה" עליה, לייטון מיסטר וניתן לראות זאת באינטראקציה שלה עם שאר השחקנים. גם לא ניתן לראות כימיה בינה לבין פאלי. התסריט שלה בכלל לא מצחיק וקשה למצוא אפילו שורה אחת אשר מצליחה לגרום לחיוך דק. מבחינת סדרות המסע בזמן שעלו בעונת השידורים הנוכחית מדובר בסדרה הכי פחות טובה. 

אז, לראות או לא לראות ? 

לא לראות. נכון שכל פרק הינו בן עשרים דקות, פחות או יותר, אבל לטעמי מדובר בבזבוז זמן. כמעט כל קומדיה שעלתה השנה לאוויר טובה ממנה. אם זה היה תלוי בי, הייתי הופך את הסדרה לדרמה בת חצי שעה ואז מפנה אותה לבני הנוער. חבל, בזבוז של רעיון טוב. 

תגובה 1:

JamesCrow אמר/ה...

בנוגע לג'סטין קירק, מוזר שלא ציינת את התפקיד שלו בWeeds שם הוא היה אחת הדמויות האהובות על הצופים.
לא יודע אם מה שכתבת על "שנות ה90" נכון, סה"כ סדרה שמתאימה גם לתקופה שלנו.

הבעיה היחידה היא שזאת עוד סדרת משטרה ויש לנו כבר מספיק כאלו, ראיתי את הפיילוט ואהבתי את המשחק והדמויות אבל זאת סדרה שאשמור לי בצד לעונה מלאה כי כרגע יש לי מספיק סדרות בסגנון והשנה ניסיתי לדלל קצת בג'אנר הזה.

אם במקרה ותהיה הפתעה וFOX תחליט שהיא מעניקה לה עונה נוספת אז אראה אותה.
כרגע אני עדיין ממתין לראות מה יהיה בגורלה של Pitch שמאוד אהבתי ונראה שפוקס לא ממהרת להודיע על ביטול.