יום שישי, 24 ביוני 2016

ניתוח: האם מותגים מוכרים יספיקו בכדי להחזיר קהל לרשת FOX ?



אם הם עדיין לא עשו זאת, מנהלי רשת FOX צריכים לשלוח פרחים ללי דניאלס, טארג'י פי הנסון ולכל מי שמקשור לסדרה Empire. הדרמה אמנם סבלה מבעיות אטרקטיביות קשות בעונתה השנייה ובשל כך נתוני הרייטינג גם ירדו בצורה משמעותית מהגבהים שאליה הסדרה המריאה בעונתה הראשונה, אבל ללא נתוניה הגבוהים של הסדרה, לרשת לא הייתה סדרה אחת בין 25 הסדרות בעלות נתוני הרייטינג הגבוהים ביותר בנתוני הדמו (גילאי 49-18) בקרב רשתות הברודקאסט האמריקאיות.

בשעה שהסדרה Empire גם מצליחה לשפר את הנתונים הללו ב DVR ל 21 מיליון צופים בממוצע, הרי שהסדרה הבאה שהיא לא בעונתה הראשונה של הרשת (Bones) מניבה רק שליש מנתוניה כולל נתוני ה DVR, כ 7.6 מיליון צופים בלבד ! המסקנה מכך היא, שהצופים לא מגיעים אל הרשת. לא פלא שהמתכון של הרשת לשנה הבאה הוא שהם מגישים לצופים ניחוח של מה שהם הכירו ומכירים, ובשלב כלשהו אהבו.

שתיים משלש הסדרות החדשות שהרשת מעלה בעונה הבאה הן העיבוד הטלוויזיוני ל"נשק קטלני" ו
The Exorcist, וכמו כן היא מחזירה את המותגים 24 ו Prison Break. הרשת מנסה להשתמש בשמות הגדולים מעולם הקולנוע, בכדי לנסות ולשקם את לוח המשדרים שלה.

רשת FOX גם ראתה את ההצלחה של The X Files בעונה שעברה והחייתה מחדש את 24 ו Prison Break. בניגוד למרבית הסדרות של הרשת שחוזרות לעונה נוספת, כמובן שצריך להוציא מהמשוואה את Empire, החזרה של The X Files דווקא הייתה הצלחה גדולה בנתוני הרייטינג. צריך גם לזכור שהן מופקות על ידי אולפני הבית של הרשת, Century Fox TV, כלומר הזכויות הן של הרשת והפקת פרקים נוספים למותג, אשר ירכבו על אדי אהדת החזרה, יכניסו לרשת רווחים נוספים גם משידורים בפלטפורמות נוספות כגון Netflix או Hulu. גם אם חזרת המותגים לא יצליחו בנתוני הרייטינג, עדיין לרשת יש אלמנטים חיוביים אחרים עבורה.

הבעיה היא, שבדרך כלל כאשר רשתות משתמשות במותגים קיימים זה אומר שלרשת אין רעיונות חדשים, אך כאשר מסתכלים על כך באופן שונה, אפשר לסכם זאת כך: הרשת איבדה השנה 40 שעות שבועיות לאחר ש"אמריקן איידול" לא חוזרת לאחר יותר מעשור והיא החליפה אותם עבור קהל בעל רגשות נוסטלגיים. צריך לזכור שגם 24 וכן Prison Break הן לא הצלחה מובטחת, אך הן גם לא הפסד. בכלל לא.

הרשת גם לקחה מספר סיכונים לקראת העונה הבאה: Son Of Zorn, השילוב של סדרת אנימציה עם שחקנים חיים. סיכון נוסף היא הקומדיה Making History, כאשר לא ברור כיצד הקהל יגיב לקומדיה העוסקת במסע בזמן. סיכון שלישי: הדרמה Pitch, אשר תציג שחקנית ראשית אשר מנסה להפוך למגישה בליגת הבייסבול. צריך לציין זאת: ה"בקרוב" שלהן נראו טוב, כמו גם זה של Shots Fired. לא ברור באם הן יצליחו מבחינה קריאטיבית, אבל זה תמיד המצב בסדרות חדשות.

צריך גם לציין שלרשת עדיין יש מספר עוגנים. סדרה נוספת מלבד Empire, אשר זכתה להצלחה (אם כי בינונית) בעונה שעברה: Lucifer וכן Gotham, Family Guy ו Rosewood.

לסיכום, חייבים לציין זאת, הלוח החדש של הרשת מנסה להתמודד עם מספר בעיות שנוצרו לה בעונה שעברה, אך הוא לא כל כך רדיקלי כפי שהיה בעונה שעברה, כאשר ערב הקומדיות של יום שלישי קוצץ בחצי. וגם אם הרשת לא תרשום הצלחה מקרב הסדרות החדשות שלה, עדיין יהיה לה את Empire. רשת FOX לא צריכה להיט היסטרי, (אם כי זה לא יזיק), יש לה כבר אחד כזה, אלא יציבות בינונית ומעלה, אשר תביא אליה צופים חדשים, גם אם נתוני הדמו לא יראו זאת, או תשאיר אצלה צופים, אשר עושה רושם שהיא מאבדת בשנים האחרונות.


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של ג'וזף אדליאן, כתב התרבות האמריקאי.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מעצבן אותי שרשתות מנסות לתפוס טרמפים על סרטים אבל לא מספקות אפילו רבע מהאיכות של הסרט המקורי ובכך הן הורסות את המותג
לא יודע מה אתכם אבל כבר מזמן הפסקתי לצפות בסדרות ברודקאסט