יום שישי, 3 ביוני 2016

שלב סיכום עונה: Beauty & The Beast, עונה שלישית: כך חלפה עוד עונה...



צריך לומר זאת בפה מלא, כאשר הסדרה חודשה לעונה שלישית זו הייתה הפתעה גדולה מאד וכך גם הזמנת עונה רביעית עוד לפני שהעונה השלישית עלתה לאוויר. מצד שני, המעבר שלה לעונת הקיץ הוכיח את עצמו בצורה יפה מאד. לכן, לא ברורה החלטת הרשת לבטל את הסדרה בתום העונה הרביעית ומהלך זה נראה כצעד תמוה בהחלט. זה לא שברשת חשבו שהיא תהיה להיט גדול רק בשל המעבר לעונת הקיץ. נתוניה בעונה זו עלו מעט. הסיבה היחידה שאני יכול לראות שברשת החליטו לבטל אותה, במיוחד מאחר ומנהל הרשת אוהב אותה מאד, היא שמבחינה קריאטיבית אין לה לאן להתקדם. על פי העונה השלישית, ההחלטה הגיעה מאוחר מדי.

לעונה זו היו שתי תמות מרכזיות. התמה הראשונה היא הרצון של קתרין (קריסטין קרוק) ווינסנט (ג'יי ראיין) להינשא. מהבחינה הזאת, היה די משעמם להעביר כמעט 13 פרקים בכדי לראות את התשובה לשאלה "האם הם יצליחו להינשא" ? תשובה שבדקות האחרונה של העונה מקבלת תשובה חיובית.

התמה השנייה היא עצירת ה"נבל" הגדול של העונה, הכוונה היא לליאם (ג'ייסון גדריק, שעשה עבודה מעולה בגילום הדמות, כאשר הציג בצורה מושלמת את הקרירות שכה נחוצה לרוצח סוציופתי), אשר מתברר לקראת סוף העונה שמדובר ב"חיה" בת למעלה מ 200 שנה, שבעבר הייתה מקושרת לאמה הקדומה של קאט ושעושה רושם שההיסטוריה עומדת לחזור על עצמה מאחר ואמה הקדומה של קאט עזבה את ליאם לטובת חיה אחרת.

מבחינת כתיבת העונה נעשתה עבודה טובה מאד, אבל עד לנקודה מסוימת (הדקות האחרונות של העונה). הסיפור נבנה בצורה איטית ונכונה, אם כי אפשר היה להוסיף עוד שניים או שלשה פרקים בכדי להעצים את המלחמה של ליאם בקאט ווינסנט. הבעיה היא, שהסיפור עצמו נראה היה לא מספיק מעניין ודי ממוחזר. לאחר שנדמה היה שהסיפור של ה"חיות" הסתיים בעונה השנייה ונפתח חלון לנושאים חדשים בסדרה חזרו אל העבר ואל הנושאים שעסקו בהם בעונות קודמות. כמו כן, לאחר שבפרקים האחרונים הפכו את דמותו של ליאם לבלתי ניתן להכנעה ואז בדקה וחצי וינסנט מצליח לחסל אותו. לפחות היו מראים לפני כן שוינסנט יכול להתמודד איתו, אבל גם זה לא קרה. בכך כמעט ואפשר לומר שהתסריטאים רימו את הצופים. איך אפשר לרומם נבל לדרגה כזאת ואז בשנייה וחצי להביא למפלתו כמעט בלי שום הסבר ?

מבחינת סיפורי המשנה, הסיפור של ג'יי טי (אוסטין באסיס) וטס (נינה ליסנדרלו) היה גרוע מאד. בדרך כלל, בסדרות רבות אוהבים לשדך בין אחת מהדמויות הנשיות הראשיות לאחד מהחנונים וזה גם מה שקרה במקרה הזה. הבעיה היא, שלאחר שההתלהבות הראשונית מהרומן מגיעה לסיומה מתברר במרבית מהמקרים שמדובר בשידוך מאולץ. כך גם במקרה הזה. במהלך העונה השניים נפרדים מאחר וטס חושבת שג'יי טי לא שם את אותה לפני וינסנט. בנקודה זו היו חייבים לעצור את הרומן או לפחות לא לסגור אותו בחזרה, כאשר לאחר מספר מועט של פרקים טס מחליטה שהיא אוהבת את ג'יי טי והם חוזרים אחד לזרועות השני. נכון, רצו לסגור את הסיפור, אבל אני לא מבין מדוע. הסדרה קיבלה אישור לעונה נוספת לפני שההפקה של העונה השלישית הסתיימה. דווקא הניסיון להראות שג'יי טי מתחבר להת'ר (ניקול גייל אנדרסון) נראה אמין יותר והיה אפשר לנסות לחקור את מערכת היחסים הזאת ובמיוחד את משולש האהבים שהיה נוצר ואת היחס של קתרין אליו כאשר מצד אחד חברתה הטובה ביותר ומצד שני אחותה.

אם כבר הזכרנו את דמותה של הת'ר, היה רצוי לתת לה מקום רחב יותר בסדרה, משום שמוזר להגיד זאת אחרי שתי עונות בלבד, אבל קיים שובע של ממש מהדמויות המרכזיות ואפילו מזו של קריסטין קרוק, אשר מצד אחד נחשבת לאחת מהנשים היפות בתעשייה, אבל מצד שני משחקה נחשב לבינוני מאד ובשלב כלשהו הצופה מנסה לקבל משהו מעבר לפנים יפות. ניקול הוסיפה מעט רעננות לסדרה וחבל שלא השתמשו בה יותר.

אז, לראות או לא לראות ?

בסיכומו של דבר, מדובר בסדרה שפונה לקהל צעיר ופחות מנוסה בסדרות טלוויזיה ועבורם היא אולי ממלאת את מטרתה (כמו שאנשים עדיין צופים בסדרה הישראלית "גאליס" למרות שהיא אפילו לא ראויה לצפייה), כל מי שמעוניין בסדרה בעלת איכות לא צופה בה. הצופים שהגיעו לצפות בה בתחילת הדרך הגיעו בעיקר בשל קריסטין קרוק, וכפי שנתוני הרייטינג הראו לאורך שתי העונות הראשונות מרביתם זנחו את הסדרה, כאשר הם הבינו שמדובר בסדרה שלא מביאה משהו חדש.

העונה השלישית של Beauty & The Beast הייתה סבירה, במיוחד עבור מעריציה (ועל פי נתוני הרייטינג של עונת הקיץ הקודמת בארה"ב לבדה עדיין הגיעו לצפות בה כמיליון צופים לפרק), אבל אפשר היה לצפות ליותר.

מה ניתן היה לצפות ממנה ?

לנסות ולפתוח דף חדש ורעיונות חדשים, לנסות לרענן את השורות (העמקת דמותה של ניקול היא אפשרות אחת) ולנסות להעלות מעט את רמת התסריט בכדי שיפנה לקהל מעבר לבני ה 14-13 שצופים בה. ולכן, ההחלטה לסיים את הסדרה בתום העונה הרביעית נראית כהחלטה נבונה, משום שעל פי העונה השלישית לא עושה רושם שלתסריטאים ולהפקה יש את היכולות הללו.

ולכן, אם אתם מסתפקים בבהיה בקריסטין במשך 13 פרקים, צפו בעונה זו, מי שמחפש משהו מעבר לכך שידלג עליה, יש היום מבחר עצום של סדרות וצריך רק לבחור...

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מה קורה עם הסדרה signed sealed delivered? הם הוציאו כל מיני ספיישלים כאלו ואחרים, אבל האם הם סיימו את הצילומים? האם הסדרה הסתיימה? תודה

שי אמר/ה...

D1D1 נראה שמישהו מקשיב לך כי לפי הפרק הראשון של העונה החדשה התר חוזרת ובגדול ;)
תודה ויופי שבזכות העבודה שלך הבלוג ממשיך... :)

ולאנונימי signed sealed delivered חוזרת בהמשך 2016 עם עוד 4 פרקים מתוך ה19 שהוזמנו לעונה הראשונה