יום רביעי, 29 ביוני 2016

שלב סיכום עונה: Bitten, עונה שלישית: וככה מגיעה לסיומה סדרה נוספת



מבלי לשים לב הגיעה לסיומה לפני מספר חודשים סדרת על טבעי נוספת, הפעם מדובר ב Bitten, של לורה ואנדרוורט. הבעיה הגדולה של הסדרה היא שכמעט לאף אחד לא אכפת מכך. מדובר על סדרה שאולי ייצרה באז בתחילת דרכה, אבל החל מסיומה של העונה הראשונה היא עפה מתחת לרדאר. בכל זאת היא קיבלה שתי הזדמנויות נוספות. זה לא כל כך הספיק לה משום שהעונה השלישית שלה הייתה לכל הדעות, מיותרת.

ראשית, ויידוי קצר, הסדרה מבוססת על סדרת ספרים של קלי ארמסטרונג שאותם לא יצא לי לקרוא (ועל פי הסדרה גם לא התעורר בי החשק לקרוא) ולכן לא אוכל לערוך השוואות בין השניים. במידה ובהפקה החליטו להפיק את העונה על פי אחד מהספרים אזי הספר לא היה מספיק טוב והיו חייבים לערוך בו שינויים, במידה ולא הפיקו אותו על פי ספר הבעיה גדולה עוד יותר: המוצר לא מספיק טוב.

בעיה גדולה שהסדרה התמודדה איתה הייתה, שעוד לפני שהעונה החלה נודע שהעונה השלישית תהיה גם האחרונה שלה. ברגע שהרשת מודיעה על כך, זה מכביד על הפקת הסדרה ובמיוחד על התסריטאים משום, שכל העיניים אמורים להיות עליהם בכדי שיוכיחו שהם מסיימים את הסדרה בצורה הטובה ביותר. מצפייה בעונה השלישית של הסדרה אפשר להגיע למסקנה אחת: זה לא הצליח להם.

אין כמעט ספק שהעונה הראשונה הייתה הטובה ביותר של הסדרה, אולם בעונה השנייה ניסו לעשות זאת בגדול יותר כאשר אל הקלחת של אנשי הזאב הכניסו גם מכשפות. בעונה השלישית נעשה ניסיון לקחת צעד לאחור ולפשט את העניינים, הבעיה היא כיצד הם עשו זאת. לפתע פתאם ההיסטוריה של אלנה משתנה ומתברר שיש לה אבא ביולוגי אחר בשם סשה והוא גם איש זאב ויש לה גם שני אחים למחצה: אלכסיי, אשר אמור להפוך לאיש זאב וקטיה. המשפחה שלה במנוסה כל חייה מפני האלפא של רוסיה, רומן, והם מגיעים לפתחיה של אלנה ומחפשים לבנות איתה קשר ולאחר מכן גם לזכות בהגנה. בנוסף לכך, רייצ'ל, אשר איבדה את לוגן, הארוס שלה, בתום העונה השנייה, פתאם הופכת למכשפה שאף אחד לא ידע שהיא כזאת. זה מעצבן שעושים זאת לדמויות, בדיוק כמו שלפתע פתאם מוציאים דמויות מהארון. מדובר בעלבון עבור הצופים שצפו בסדרה עד כה וניסיון לסגור קצוות בצורה מלאכותית.

בעיה גדולה נוספת היא כיצד התמודדו בסדרה עם הדקות האחרונות של העונה השנייה. בדקות הללו אלנה חווה חיזיון שהיא תביא לחיסול הלהקה שלה ולשריפת ביתם. הדרך הנאותה להתמודד עם החיזיון הייתה לראות אותו יוצא לפועל, אך בפועל הצופים יוצאים מרומים, משום שבפועל מדובר במטפורה, כאשר אלנה למעשה מוציאה את סיפור אנשי הזאב החוצה כך שהאנושות תהיה מודעת אליו, והיא שורפת את הבית באופן סימלי. כלומר, אף אחד מהדמויות הראשיות לא נפגע, אולי למעט קטיה שנרצחת, שגם היא כביכול מקבלת את מה שמגיע לה לאחר שהיא חוטפת את התינוק של רייצ'ל בכדי להגיע לרומן ולהרוג אותו. אה כן, וג'יימס מאבד עין אחת. באמת ? זו בדיחה לא אמינה בעליל.

יתרה מכך, כמעט כולם מסיימים בהאפי אנד: רייצ'ל וניק יוצרים משפחה משלהם וכך גם אלנה וקליי. העול של ההנהגה מוסר מעל פני ג'יימס. ועתה גם כולם יכולים לקבל החלטות לגבי העתיד שלהם. אה כן, ובני האדם גם מודעים לכל נושא אנשי הזאב.

גם הסיפור שמסופר בעונה זו היה די משעמם, במיוחד לאחר שתי העונות הראשונות. נקמת הדם של רומן נגד סאשה הייתה די משעממת. דווקא הסיפור של הרוצח הסדרתי שיצא בעקבות אלנה ובני משפחתה היה מעניין יותר, אבל עדיין לא מספיק עבור עונה שלמה בת עשרה פרקים.

אז מה יוצא למי שצופה בעונה השלישית של הסדרה ? מה שיוצא לכל מי שצופה בעונות האחרונות של "היפה והחיה": בהיה בכוכבת הראשית. ועד כמה שלורה היא אישה נאה ושחקנית סבירה, צר לי לומר זאת, אבל עם ריבוי של הסדרות שיש כיום, זה פשוט לא מספיק.

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות. רק אם אתם מעריצים מושבעים של הסדרה ואתם רוצים לראות כיצד היא הסתיימה אולי תשתכנעו לראות כיצד היא מגיעה לסיומה, לגבי כל השאר, קשה לי להאמין שהם יטריחו את עצמם, משום שמדובר, לפי דעתי, בבזבוז זמן של 8 שעות מחייכם. זמן אותו תוכלו לנצל למטרות אחרות ובמיוחד עבור סדרות אחרות, ניסיתם את Grimm ? 

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה, רק בלי לפגוע ממי שניהנה מהסדרה, להשוות אותה להיפה והחיה, היא עלבון לאחרונה... בסדרה הנסקרת, גם בעונה הראשונה 'המוצלחת'- לא היה דבר מעבר לשחקנים מצודדים וסצנות עירום, רק בשל העובדה שהיא שודרה בכבלים. בנוגע לעלילה: היא הייתה משמימה לעד לא קיימת ונמרחת [לא התלוננת על כך בסקירה של העונה הראשונה?! D1D1].

D1D1 אמר/ה...

זה לא סותר את מה שכתבתי לגבי העונה הראשונה. פשוט ציינתי שהעונה הראשונה הייתה הטובה ביותר שלה. עד כמה היא הייתה טובה ? זה כבר משהו אחר ומי שקרא את הסיכום של העונה הראשונה יכול לדעת את מה שאני חושב על העונה הזאת. פשוט משם זה הידרדר עוד יותר.

ולגבי היפה והחיה, עדיין מדובר בסדרה בינונית במקרה הטוב, בוודאי בעונות האחרונות.

אנונימי אמר/ה...

היי, תודה על המענה המהיר, לא חלילה כתבתי שזה סותר- רק שנראה לי שעם התדרדרות העונות, היא שיפרה את הרושם הראשוני אצלך ;) ולגבי היפה והחיה- אני לא רוצה להתחיל את ריב 90210 הזכור לטובה ;) רק לציין שהיפה והחיה אינה יצירת מופת, רק לפחות יש בה עדיין עלילה כלשהי והיא מהנה לצפיית רקע+ מה שbitten אפילו לא הצליח בעונה הראשונה [צריך לסייג, לדעתי האישית ולפי כשנים וחצי פרקים ששרדתי] לסיכום תודה על הסקירות, ואנא אל תחשוב שכל הערה כאן היא חלילה למטרת ניגוח [כמו שיש כאלו שניסו בעבר, בצורה לא הכי נעימה ודי שמח שהם התייאשו ונעלמו]
והמשך את העבודה הטובה, תודה מראש :)