יום שישי, 11 בספטמבר 2015

שלב סיכום עונה: Bitten, עונה שנייה: עליה באיכות, אבל האם זה מספיק ?



נקודת הפתיחה של העונה השנייה של הסדרה Bitten לא הייתה גבוהה. העונה הראשונה של הסדרה הייתה גרועה והשאלה העיקרית של כל מי שצפה בה הייתה מדוע בכלל הפיקו עוד סדרה על אנשי זאב. ואולם, בתום צפייה בעונה השנייה אפשר לרשום עליה באיכות, אך עדיין זה לא מספיק בכדי להצדיק צפייה בעשרה פרקים.

אז, מה בכל זאת אפשר לזקוף לזכות ההפקה בעונה זו ?

העונה השנייה קוצרה מ 13 ל 10 פרקים. עובדה זו גרמה לכך שקצב האירועים יהיה מהיר והתסריט יהיה דחוס. אפשר לומר שהרגל הייתה לחוצה על הדוושה מהרגע הראשון וקשה היה למצוא דקות "מתות" כמעט לכל אורך עשרת פרקי העונה. יכול מאד להיות שזו צריכה להיות השיטה החדשה של הסדרות האמריקאיות, קיצוץ מאסיבי של הפרקים עד למספר הזה, כפי שבברטניה כבר עובדים לפי המנטרה הזאת כבר שנים רבות. עובדה זו גם תפנה מקום ליותר סדרות על המסך.

כמו כן, העונה הראשונה התאפיינה בכך שהייתה אופרת סבון במסווה של סדרת "על טבעי" אודות אנשי זאב. העונה השנייה, פרט לדקות האחרונות שלה, כבר הייתה משהו אחר לחלוטין. אין יותר משולשים רומנטיים, אין כמעט שורות קיטשיות, פרט לשורות הצפויות בתום הפרק המסכם של העונה. עובדה זו גרמה לעלייה ברמה. אחת הסיבות האפשריות לכך היא, שכמעט ולא היה זמן לכך.

אלמנט שלישי שאפשר לזקוף לזכות העונה השנייה היה הנושא. הסדרה מופקת בעקבות סדרת ספרים ולכן יכול מאד להיות שלא הייתה להפקה ברירה, במידה ורצו ליצור את המשכיות הסיפור המקורי (לא קראתי את הספרים ולכן איני יודע אם זהו אכן המצב), משום שהפרק הראשון של העונה השנייה מתחיל בדיוק מהנקודה שהעונה הראשונה הסתיימה, כאשר רייצ'ל, בת האנוש שבהריון מלוגאן איש הזאב נחטפת על ידי מלקום דנברס, אשר יזם מרד בג'רמי ואלנה מוצאת את ראשו הכרות של פיליפ, החבר שלה לשעבר, על מיטתה ועתה, הם מתחילים במרדף אחריו, מרדף אשר מוביל אותם בסופו של דבר אל עולם המכשפות, אשר מנסות למצוא בעצמן את מלקום ולהחליף אותו תמורת סוואנה (קירה גלאסקו), מכשפה צעירה שנחטפה מהן, כאשר הן לא מודעות לכך שמדובר במהלך של מכשף בשם אליסטר (שון רוגרסון) אשר נועד לחסל אותן בצורה סופית.

אין כמעט ספק ששימוש בנושא המכשפות מושך את תשומת הלב של צופים רבים שאוהבים את הנושא. אפשר לראות זאת כמעט בכל סדרה שעוסקת ב"אנשי זאב" (ולאחרונה ב The Vampire Diaries ו The Originals) שנושא המכשפות מוכנס כמעט בטבעיות, כאשר כמעט תמיד יש קשר בין השניים, ובדרך כלל מדובר בקללה מסוימת. הבעיה היא, שיכול מאד להיות שצופים רבים ירגישו שזו גם הבעיה הגדולה ביותר של העונה, שגם הנושא הזה, כמו גם כל נושא "אנשי הזאב", די מיצה את עצמו ויש בכך כמעט חזרה על אותם מוטיבים. עדיין, עבורי מדובר בשיפור עצום בתמה לעומת העונה הראשונה.

נקודה נוספת שאפשר לציין בצורה חיובית היא סצינות הסקס. אפשר לומר שהסדרה Lost Girl די פרצה את הדרך עבור סצינות הסקס בסדרות "על טבעי" ומכיוון שגם הסדרה הזאת, כמו Lost Girl, מופקת בקנדה, אפשר להבין מדוע הם לא מתביישים להראות סצינות סקס מעט יותר מפורטות מאשר סדרות ה"על טבעי" האמריקאיות. גם בסצינות הללו אפשר לראות שיפור לעומת העונה הראשונה בה הן צולמו בצורה לא כל כך טובה. בין היתר כבר בפרק הראשון רואים את אלנה ניתלת מהתקרה, או בפרק אחר ניק ופייג' (טומי אמבר פירי) מקיימים יחסי מין ביער. אולם, גם במקרה הזה, יהיו צופים שיציינו שבהפקה לא "הלכו עד הסוף" ולמעשה, מלבד להראות ישבן גברי בעת הסצינות לא ראו שום דבר אחר. לפחות נגמלו בהפקה מלהראות כמעט בכל סצינת סקס כיצד הגבר מוריד לאישה את התחתונים. בעונה הראשונה זה היה הטרנד כמעט בכל סצינת סקס עד שאפשר היה לחשוב שמדובר ב"פטיש" של הבמאי.

הבעיה הגדולה, אשר ניצבת בפני ההפקה לקראת העונה השלישית היא, שקשה לראות כיצד הסדרה מצליחה להתרומם מעבר לנקודה שבה היא הגיעה בעונה השנייה, כאשר בעונה זו כבר מיצו את נושאים מרכזיים כמו מותה של אלנה ואפילו קליי, אהובה, חוזר מהמתים. על פי החיזיון שסוואנה מראה לאלנה בדקות האחרונות של העונה היא עומדת בטירה שלהם מרוחה בדם ויושבת על כיסא האלפא, אבל מכיוון שמלכתחילה לא מדובר בסדרה איכותית עם תסריט ברמה גבוהה הרי שקשה לראות את הסדרה אפילו משחזרת את מה שהצליחה להשיג בעונה השנייה, גם אם לא מדובר ברמה גבוהה.

כמו כן, בעונה הראשונה צופי הסדרה כבר איבדו שלשה דמויות ראשיות: אנטוניו סורנטינו (פאולינו נונס), פיטר מאיירס (ג'ואל קלר), למרות שהופיע רק בארבעה פרקים, ופיליפ (פול גרין). בעונה השנייה הסדרה נפרדת מלוגאן (מייקל קסבייר). איבוד כל כך הרבה דמויות ראשיות מזיק לסדרה, בוודאי עבור קהל הצופים שלה, אשר מעוניין להמשיך ולראות את הדמויות האהובות עליו גם בעונות הבאות.

בעיה שלישית שחייבים להדגיש היא, שלמרות שמדובר בעיבוד לספרים הרי שעדיין התסריט שלה, גם בעונה השנייה, לא ברמה גבוהה. נכון, חלה עליה מסוימת לעומת העונה הראשונה, אך זה לא מספיק. העלייה באיכות הגיעה מתוך הנושאים (התמות) של העונה ולא התסריט עצמו.

ולבסוף, גם בעונה השנייה אפשר לראות שהשחקנית לורה ונדרוורט היא שחקנית בינונית במקרה טוב. קשה להצביע על עליה ברמת משחקה. אלמנט שעובד לטובתה היא הכימיה שהיא מצליחה להראות עם הפרטנר שלה, גרייסטון הולט (קליי), ואפשר בהחלט להאמין שהשניים אוהבים אחד את השנייה, אבל ברגע שהיא צריכה להראות עומק ואיכות זה זועק לשמיים שמדובר בזיוף. צריך לזכור שמדובר בשחקנית הראשית של הסדרה !!!

אז, לראות או לא לראות ?

עדיין לפי דעתי מדובר בנושא ("אנשי זאב" ובעונה זו גם המכשפות) שדי מיצה את עצמו, במיוחד בתקופה הנוכחית, אבל הצופים שאוהבים את הנושאים הללו יכולים לצפות בעונה הזאת, אפילו מבלי לראות את העונה הראשונה (ואולי עדיף שכך), כל השאר חייבים לדלג עליה. אין להם מה לראות. למרות שאני יודע שתמיד יהיו חרמנים שיצפו רק עבור סצינות הסקס. להם אני אומר, לא כדאי לכם לנסות את הדבר האמיתי ?

אין תגובות: