יום שלישי, 2 ביוני 2015

פינת D1D1 רואה סרטים

Charlie Mordecai - צ'ארלי מורדכי - ג'וני דפ מככב בסרט אקשן-קומי זה כלורד צ'ארלי מרדכי, ספק ומוצא אמנות, אשר מגויס על ידי שירות הביון הבריטי MI5 בכדי שיעזור להם לפענח רצח של משחזרת אמנות, לאתר טרוריסט בינלאומי ולמצוא ציור של האמן גויה. החקירה מביאה אותם למסע ברחבי העולם, כאשר מרדכי ביחד עם המשרת שלו ג'ואק (פול סטאני) מגיע לרוסיה וארה"ב. בתווך עליו לנסות ולהפשיר את התנגדות אשתו ג'ואנה (גווינת' פלטרו) לשפם החדש שגידל, ולדאוג שידידו משכבר הימים מרטלנד (יואן מקגרגור) לא יצליח לגנוב לו את אשתו בה הוא מאוהב עוד מימי הקולג'.

הסרט הוא עיבוד לספרו של אריק ארונסון והוא אמור להיות סרט אקשן קומי. בקטגוריה של האקשן אפשר לומר שאין הרבה טענות לסרט, הבעיה הגדולה שלו הוא ההומור הילדותי (מאד) שלו. נכון, במספר פעמים הצופה מעלה חיוך על שפתיו, אבל הבעיה הגדולה היא שאפשר לספור את הפעמים הללו על שתי כפות ידיים. בשלב מסוים אפשר היה לחשוב שמדובר בגרסה גרועה של סרטי רואן אטקינסון. אולם, אם הייתם שואלים אותי, אני מעדיף בכל שלב את סרטי ג'וני אינגליש, שלא היו יצירת מופת, על המוצר הנ"ל.

ניתן לציין מספר נקודות חיוביות שהסרט מעניק. היתרון הברור של הסרט הנ"ל הוא ברשימה הארוכה של השחקנים המוכרים שלו, כאשר אל הרשימה הנ"ל ניתן להוסיף את ג'ף גולדבלום ואת אוליביה מאן היפה, אשר מגלמת דמות של נימפומנית. נקודה חיובית נוספת היא הבימוי של דיוויד קופ, אשר גורם לצופה הסרט להרגיש שאין כמעט מעבר לא מוצלח בין סצינה לסצינה. אבל מעל לכל חייבים לציין את ג'וני דפ, אשר עושה רושם שאין כמעט דמות שהוא לא יכול לגלם. ולחשוב, שהוא התגלה בסדרה רח' גאמפ 21 , מי היה מאמין ?

אז, לראות או לא לראות ?

מדובר בסרט חלש. נקודה. מצעד הכוכבים ומשחקו של דפ לא מצליחים להפוך אותו למהנה מספיק בכדי להעביר איתו 100 דקות. רק אם אין לכם משהו אחר לעשות, נגמרו לכם הסרטים והסדרות שאתם מעוניינים לצפות בהם אולי כדאי שתתנו לו סיכוי. במידה וזה לא המקרה, דלגו עליו. הרבה מהומה (וכסף) על לא מאומה.

 



Blackhat - בלאקהאט - כריס המיסוורת' בסרט אקשן נוסף והפעם כניקולאס האת'וויי, האקר גאון אשר הממשלים האמריקאי והסיני מוציאים אותו מהכלא בכדי שיסייע להם לאתר האקר גאון אחר אשר גרם לכור גרעיני לדלוף ולמניפולציה של מניות בבורסה. ניקולאס חובר לשותף שלו בקולג', צ'ן דואי (ליהאם וונג), אשר עתה עובד עבור הממשל הסיני ואחותו צ'ן ליאן (ווי טאנג) בה הוא גם מתאהב בכדי לעשות זאת, למרות שבשלב מסוים ב F.B.I מנסים להחזיר אותו לכלא, מאחר והוא חודר למאגרים שלא הייתה לו הרשאה. המסע של ניק יגרום למוות והרס גם בקרב האנשים שקרובים אליו, אך בסצינה האחרונה הוא יגלה מיהו ההאקר המיסתורי ויצטרך להחליט כיצד לנהוג.

המשפט הבא אולי יפתיע רבים, אבל לפי דעתי, כריס מגלה בסרט זה שלמרות שהוא הצליח בסרטי הקומיקס של "מארוול", הרי שהוא לא יכול להצליח בכל סרט אקשן. לא מדובר באחד השחקנים הטובים ביותר שיש בהוליווד. נכון, הוא נאה לעיניים, אבל לא תמיד זהו הליהוק הנכון וכך גם הפעם.

המשחק הבינוני של כריס מצטרף לבעיות גדולות מאד והן העריכה ובעיקר הבימוי הגרוע מאד של הסרט. זוויות הצילום הגרועות של הסרט מעצבנות והמעברים בין הסצנות גרועים, וזה בלשון המעטה. בדרך כלל זהו לא מצטרך נדרש מסרטי אקשן, אבל לא עד כדי כך ולא כאשר משחק בסרט שם כל כך גדול, בתקציב גדול (70 מיליון דולרים !) ובעובדה שהוא נמשך 133 דקות.

אז, לראות או לא לראות ?

הרעיון של הסרט בסדר גמור, אם כי לא יותר מדי חדשני, ראינו כבר מספר סרטים (וסדרות) אודות האקרים, אבל הליהוק, העריכה והבימוי מקלקלים אותו. לא עוזרת העובדה שהתסריט שלו בינוני במקרה הטוב. עבור סרט קיץ שלא צריך לחשוב במהלכו יותר מדי הוא סרט סביר ולא יותר מכך. הצופים שמחפשים למעלה מכך יתאכזבו ואולי ינסו לחפש זאת בסרט אחר. סרט זה הוא גם ההוכחה שלא כל אחד יכול לביים כל סרט (בראיין סינגר, אשר מצד אחד היה אחראי ל"חשוד המיידי" אך מצד שני גם ל"סופרמן חוזר", יכול להיות עדות טובה לכך). מדובר בתוצר שנראה לא גמור בעליל. תעשו את החישוב שלכם לבד, אבל לי נראה שלולא השם של המיסוורת' היה מקושר לפרויקט, מדובר היה בעוד סרט אקשן סוג ג (במקרה הטוב).


תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

בלאקהאט שעמומון נוראי.
מומלץ לוותר.