יום שלישי, 9 ביוני 2015

פינת D1D1 רואה סרטים


Kingsman: The Secret Service - קינגסמן: השירות החשאי 




ארגון מרגלים בריטי סודי ועתיק יומין מגייס לשירותיו נער בשם אגזי (טארון אגרטון), שאביו היה חלק מהארגון. אגזי הופך לכלי חשוב במלחמה נגד וולנטיין (סמואל ל ג'קסון), מיליונר בעל רצון להפוך את העולם לטוב יותר, הבעיה היא שהדרך שלו לעשות זאת היא לדלל את מספר התושבים שבו כמעט לחלוטין, פרט למתי מעט. אגזי עובר הכשרה ומתחבר לרוקסי (סופי קוקסון), כאשר הם שניים מתוך מספר מועמדים לתפקיד בארגון.

מדובר בסרט אקשן לא רע, אשר הצליח לקבל ביקורות לא רעות מהמבקרים וגם בקרב הצופים שצפו בו. ואכן, קטעי האקשן שבו מרשימים, אם כי היו סצנות קצת הזיות, כגון הסצינה שרוקסי טסה לחלל באמצעות שני בלונים ומצליחה לשרוד את הנפילה לאחר מכן, או סצינה שבה העוזרת של וולנטיין חותכת לחצי אדם באמצעות רגליה התותבות. מצד שני, סצינת הטבח בכנסייה, אשר נמשכת זמן רב, הייתה אחת הטובות שנראו בקולנוע בעת האחרונה.

לסרט יש מספר בעיות מהותיות. ראשית, למרות שניכר שהתסריטאים ניסו, הרי שהסרט הוא חסר הומור לחלוטין. בדרך כלל בסרטים מהסוג הזה מנסים להקליל את המצב באמצעות מספר שורות בכל סצינה בהן הצופה אמור לחייך מעט. ולא, השורות של סמואל ל ג'קסון לא הצחיקו. זה לא קורה הפעם. התוצאה היא, שלמרות שהסרט אמור להיות קליל (הוא מיועד לנוער וצריך לזכור שהוא הופק בעקבות קומיקס) הוא כבד מאד.

בעיה שנייה היא שהסרט צפוי מאד. היה ברור שהדמות של הארי (קולין פירת') תמות ואגזי ירצה לנקום את נקמתו, כמו שהיה ברור שאגזי יתפוס את מקום אביו בארגון, או שהוא יצור קשר עם רוקסי, כי הרי צריכים דמויות נשיות שקשורות לגיבור. ואלו הן רק דוגמאות מעטות.

הבעיה השלישית היא, החוסר בדמויות נשיות. פרט לדמות של רוקסי ולמספר שורות גם דמות של נסיכה סקנדינבית בשם טילדה (האנה אלסטרום), אין כמעט שורות לנשים בסרט זה. נכון, גם בסרטי ג'יימס בונד אין כמעט דמויות נשיות פרט לשתיים או שלש (וההשפעה של הסרטים הללו ניכרת על הסרט הזה). בין אם זה נובע מהקומיקס או שלא, היה ראוי שישנו את המצב.

ולבסוף, אגרטון מגלם יפה מאד את דמות הנער הפרחח, אבל כאשר בסוף הסרט הוא אמור להיות קינגסמן אמיתי זה נראה מזויף מאד. הוא נראה בחליפה דומה יותר לדן בירד, החנון טרבור מהסדרה "קוגרטאון", מאשר לקינגסמן. היה ראוי אולי ללהק מישהו אחר לדמות.

אז, לראות או לא לראות ?

בתור סרט קיץ מדובר בסרט סביר שאפשר לצפות בו. לא צריך יותר מדי לחשוב, מתרכזים בסצינות האקשן וזהו. מעבר לכך אין הרבה. אבל, אם מעוניינים בסרט ברמה קצת יותר גבוהה, צריך לחפש במקום אחר.

אין תגובות: