יום רביעי, 3 ביוני 2015

עונת 2016-2015: אז, מה מצפה לנו בדרמות החדשות של חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות ?



מאז ש"האוס" של רשת FOX סיימה את דרכה, הדרמה "האנטומיה של גריי" הייתה הדרמה הרפואית היחידה הרצינית ברשתות הברודקאסט האמריקאיות, אשר מילאה את המשבצת הזאת, כמעט ללא מתנגדים ראויים. יכול מאד להיות שהמצב עומד להשתנות בעונה הבאה, כאשר ארבע דרמות רפואיות חדשות יעלו ברשתות הברודקאסט האמריקאיות: Chicago Med ו Heartbreaker ברשת NBC, ברשת CBS נחזה ב Code Black ואילו רשת FOX תעלה את Rosewood.

רשת NBC הייתה הרשת האגרסיבית ביותר בקטגוריה הזאת, כאשר אישרה שתי דרמות רפואיות חדשות ביחד עם אישור הדרמה The Night Shift לעונה נוספת. בשעה שאישורה של Chicago Med היה צפוי, בעיקר בשל העובדה שדיק וולף עמד מאחוריה, הרי ש Heartbreaker, כמו "האנטומיה של גריי", היא קרובה יותר להיות אופרת סבון בעלת מרכיבים רפואיים, אשר מציגה מנתחת צעירה ולוהטת. רשת CBS אישרה שני פיילוטים רפואיים Code Black ו LFE, עד שבסופו של דבר אושרה רק אחת מהן. צופים אשר חזו בפיילוט של Code Black, בכיכובה של מרשה גיי הארדן, טוענים שהקצב שלה דומה לזה של ER. מצד שני, רשת FOX בסדרה Rosewood משנה מעט את האלמנט ומעדיפה להיות תאומה של Bones ובה יככב מוריס צ'סטנאט.

מעולם בהיסטוריה של הטלוויזיה לא חזינו בעונה בה תהיה אינפלציה שכזאת אודות סדרות גיבורים של קומיקס. לאחר ההצלחות של Arrow, The Flah ו Batman (דרך Gotham), בנוסף ל"ש.י.ל.ד.", בעונה הבאה יתווספו Supergirl ברשת CBS, קבוצת גיבורים בסדרה Legends Of Tomorrow ברשת ה CW, כמו גם lucifer ברשת FOX. אפשר להוסיף לכך גם את Agent Carter ברשת ABC, אשר תחזור לעונה שנייה, Daredevil, של "נטפליקס", אשר תחזור גם היא לעונה שנייה, כמו גם הפיילוט Titans ברשת TNT.

בעונת הפיילוטים הנוכחית הוצגו 4 סדרות חדשות, אשר יתבססו על סרטים, שלשה מתוכן אושרו לסדרות: Minority Report ברשת FOX, ברשת CBS נחזה ב Rush Hour וב Limitless, כאשר אליהן אפשר להוסיף גם את הקומדיה Uncle Buck. דרך אגב, Code Black התבססה על סרט דוקומנטרי.

בעבר אפשר לרשום הצלחה בקרב מספר סדרות שעברו שכתוב מסרט לסדרת טלוויזיה וביניהן ניתן לרשום את M.A.S.H, "באפי קוטלת הערפדים", "אורות ליל שישי", אך גם ניתן לציין מספר כישלונות (The Firm, Crash, About A Boy), אך מעולם לא היו כל כך הרבה ניסיונות באותה עונה להעביר סרטים אל המסך הקטן.

דרך אגב, אל סדרות ה"גיבורים" והסדרות אשר מתבססות על סרטים, ניתן להוסיף גם את The Frankenstein Code של רשת FOX, אודות דמות מפורסמת, אשר מתבססת על ספר, אבל שיותר מפורסמת בעקבות סדרת הסרטים אשר נערכה על הדמות. כלומר, זו העונה שבה הצופים יכירו יותר מכל עונה אחרת את הדמויות בסדרות החדשות.

סדרות מתח-מיסתורין, ז'אנר אשר נהנה בעונה שעברה בהצלחה עם סדרות כגון How To Get Away With Murder ו Secrets & Lies ברשת ABC, יחזרו גם בעונה הבאה ברשתות , FOX ,ABC ו NBC. רשת ABC תציג את The Family, The Catch ו Wicked City, רשת FOX תציג את Minority Report, בשעה שרשת NBC תעלה את Blindspot, The Player ו Game of Silence.

למרות ההצלחה היחסית (בעיקר אצל המבקרים) של Jane The Virgin, שעה של דרמה-קומית לא היו פופולאריות בשבוע הצגת הלוחות החדשים של חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות. האפשרויות היחידות שהיו השנה: Mix ברשת ABC, ברשת NBC היה את The Curse Of The Fuentes Women ו Love Is A Four Letter Word ואילו ברשת ה CW ניסו את Cheerleader Death Squad, אך בסופו של דבר שלש הרשתות פסחו על כולן ורק רשת ה CW החליטו בצעד תמוה לאשר את Crazy Ex-Girlfriend.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

כאילו שהסדרות האלה ישתוו להאוס...
ונטפליקס גם תעלה את הסדרה ג'סיקה ג'ונס בסוף השנה (שגם היא סדרת קומיקס)