יום שישי, 5 ביוני 2015

שלב סיכום עונה 2015-2014: רשת NBC בנסיגה...


כמדי שנה חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות מסכמות עונה בדיוק בשלב שבו הן מציגות את הלוחות החדשים שלהן, לאחר שהן מנפות את "העשבים השוטים" אשר לא הצליחו בעונות הקודמות. גם באתר זה נעסוק כמדי שנה באותם סיכומים ונציג אותם עבורכם. הרשת הראשונה ש"נמצאת על המדף" הינה רשת NBC.

היכן הרשת עומדת ?

אין ספק שרשת NBC הייתה המנצחת הגדולה של עונת 2014-2013. שנה זו אפיינה שנתיים של מהפך, אשר הצליחו להוציא את הרשת מתחתית בור עמוק במיוחד, בעיקר על ידי ההצלחה של The Voice. בבואנו לסכם את עונת 2015-2014, אפשר לומר שברשת לקחו צעד לאחור ואולי אפילו שניים.

ראשית, אי אפשר להתחיל את הסיכומים מבלי לציין את האלמנטים החיוביים עבור הרשת. נתחיל בעובדה שבסיכום השנה הרשת מדורגת במקום הראשון בנתוני הרייטינג, ככל הנראה בשל ההצלחה היחסית של The Voice.

האלמנט השני הוא המותג של Chicago Fire, אשר הצליח לייצב את סדרת הבת Chicago P.D והשנה גם להשיק סדרת בת נוספת מאותו עולם, Chicago Med. לאחר שנים ארוכות של בניית מותג בדמות Law & Order, עושה רושם שהרשת הצליחה לייצר מותג מצליח חדש, בצורה סבירה, אם כי לא מדובר בהצלחה ענקית.

אלמנט שני הינו המעבר של The Blacklist ליום חמישי. נכון, נתוני סיום העונה מוכיחים שהסדרה בשקיעה, אולם צריך לקחת זאת בערבון מוגבל. בשל העובדה שערב יום חמישי החדש של הרשת נכשל, הסדרה נאלצה להתמודד לבדה אל מול רשתות ABC ו CBS (רשתות FOX וה CW לא היו פאקטור בערב זה בעונה הקודמת) ובמשך זמן רב, עד שיצאה לחופשה ראשונה מאז המעבר שלה ליום חמישי, נתוני הרייטינג שלה היו סבירים בהחלט. שערו בנפשכם מה היה קורה לו הסדרה הייתה ממשיכה להיות משודרת אחרי The Voice ביום שני או אפילו ביום שלישי. העונה השלישית שלה תעניק לנו את המבט הנכון על מצבה האמיתי.

התכנית The Voice עדיין יכולה להירשם בתור הצלחה יחסית, אם כי אפשר כבר להבחין ששיאה מאחוריה. העובדה שברשת "שורפים" שתי עונות של התכנית בשנה אחת מזרזת את סופה. מצבה עדיין לא גרוע כמו זה של "אחותה", "אמריקן איידול", שבהיעדר הציוות ל Empire היא חזרה למימדים הגרועים שלה, אבל היא כבר לא "מגה להיט" שצריך לפחד ממנו בלוח המשדרים, כאשר עובדים על בניית לוח חדש ברשתות המתחרות.

ועתה, אנו מגיעים אל הכישלונות של הרשת. הכישלון העיקרי של הרשת הוא בכך שאין לה אפילו קומדיה אחת בלוח המשדרים, אשר שרדה את העונה שעברה. נכון, אתם יכולים להצביע על Undateable כקומדיה ששרדה, אולם למרות האהבה שלי לסדרה, הרי לולא שודרה אחרי The Voice סביר להניח שהייתה מבוטלת. למען האמת, העובדה שהיא שרדה את עונתה הראשונה הייתה בגדר נס, במיוחד לאור נתוני הרייטינג בקיץ שעבר.

כישלון נוסף הינו העובדה שפרט לסדרה The Mysteries of Laura אף לא דרמה אחת מבין הדרמות החדשות שהרשת העלתה בעונה שעברה שרדה. הניסיון של State Of Affairs נכשל כישלון חמור, העיבוד האמריקאי ל"תא גורדין" נעלם כמעט מיד לאחר שעלה לאוויר ו Constantine לא שרדה מעבר ל 13 פרקים.

הבעיה הוחמרה עוד יותר בחצי השני של העונה. אפשר היה לראות מיד שהניסוי של המעבר ליום חמישי לא היה הצלחה גדולה עבור The Blacklist, אולם העובדה הברורה יותר הייתה שהשיבוץ של The Night Shift ביום שני אחרי The Voice שלא סייע לה והיא הניבה את אותם נתונים שהניבה בחצי הראשון של עונתה הראשונה, אשר שודרה בקיץ. בכך, הרשת "שרפה" שעת שידור ואולי החזרתה של The Blacklist ליום שני בערב וההזזה של The Night Shift אל יום חמישי היו גורמים לעליית הרייטינג של The Blacklist וסביר להניח שנתוני The Night Shift היו נשארים אותו דבר. אולם, ברשת לא רצו לבצע מהפך נוסף ובכך, גרמו ל The Blacklist לאבד גובה.

כאב הראש הגדול ביותר של הרשת

לרשת יש מספר כאבי ראש גדולים והם נובעים מהנפילות הגדולות של העונה שעברה. ראשית, הצורך להשיק בהצלחה קומדיה אחת מוצלחת שתצליח להניב נתונים טובים ותשרוד בצורה יפה מעבר לשנה או שנתיים. בשל כך הם השקיעו בשני שמות מוכרים אווה לונגוריה בקומדיה Hot & Bothered ובקרייג טי נלסון בריבוט ל Coach. בתקווה שלפחות אחת מהן תצליח. הבעיה היא שהחלק הארי של הקומדיות החדשות של הרשת לעונה הבאה יעלה רק בחצי השני של העונה.

כאב ראש שני הינו משבצת השידור של ערב יום שני אחרי The Voice. ההצלחה של The Blacklist הוכיחה ש The Voice יכולה להשיק בהצלחה סדרות. הכישלון של State Of Affairs הוכיח שזה תלוי באיכות של המוצר. יהיה מעניין לעקוב אחר משבצת השידור הזאת בעונה הבאה, בה שובצה Blindspot, משום שכישלון נוסף יגרום לכך שהשיבוץ הנ"ל יוכל להפוך למעמסה יותר מאפשרות להצלחה.

לרשת יש מספר פרוספקטים מעניינים לעונה הבאה ובראשם Blindspot, הספין אוף הנוסף של Chiago Fire, אשר יכול להוות המשכו של מותג מצליח (בצורה בינונית) וכן The Player שמאחוריו עומד שם גדול בדמות ווסלי סנייפס. גם במקרה הזה, הרשת תקווה להצלחה אחת לפחות ואף למעלה מכך.

ולבסוף, הצורך לבנות שוב את ערב יום חמישי, אשר הופך מעונה לעונה ל"חור שחור" עבור הרשת, ואולי בכך לשדרג מחדש את מצבה של The Blacklist, או לפחות לנסות.

בשורה התחתונה

הרשת איבדה בעונת 2015-2015 7% מנתוני הרייטינג שלה. מדובר במכה כואבת מאד עבור הרשת, אשר עד לפני תחילת העונה חשבה שהיא נמצאת במגמת עלייה. בשל כך, העונה הבאה אמורה להיות עונת מבחן עבורה בכדי לראות להיכן מועדות פניה, האם היא חוזרת אל דרך הישר וההצלחות, או שמא נופלת בחזרה אל המצב הגרוע בו הייתה עד לפני שנתיים. מה אתם חושבים שיקרה ?

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

זה לא רק nbc בירידה,היום כבר לא צופים כמעט בסדרות ברודקאסט ובצדק

אנונימי אמר/ה...

זה לא נכון.דווקא הרבה צופים ברשתות הברודקאסט אם זה פה בארץ או בחו"ל.

שד משחת אמר/ה...

אני צופה בכל רשתות הברודקאסט של ארצות הברית
והרשתות בעייני הכי טובות
1 ABC
2 NBC
3 CW
4 CBS
5 FOX
וזה בגלל האיכות של התוכניות והסדרות זה דבר ראשון
דבר שני שאני מחפש זה רשת שיש בה הכל דרמה,קומדיה,ריאלטי,אקשן,
דבר שלישי רשת שמסיימת סדרות ולא מורידה אותם אחרי עונה 1
ורשת שיש לה שני סדרות מוצלחות כמו פוקס אמריקן איידול ו"24" זו לא רשת