יום ראשון, 24 בנובמבר 2013

פינת D1D1 רואה סרטים.

The Company You Keep - המוצא האחרון - מותחן פוליטי, אשר שם במרכז את דמותו של ג'ים גראנט (רוברט רדפורד), אלמן ואב חד הורי, שבצעירותו היה שייך למחתרת אנרכיסטית ועד היום מבוקש עבור שוד בנק ורצח. ג'ים התחבא מה F.B.I במשך שלשים שנה כאשר התחזה לעורך דין. אך כתב צעיר בשם בן שפרד (שייה לה בוף) מגלה את זהותו ומכריח אותו לברוח בכדי למצוא את מימי, אהובתו לשעבר, אשר יכולה להוכיח את חפותו, משום שהוא לא רוצה לוותר על בתו בת ה 11. בן ממשיך לרדוף אחרי הסיפור וג'ים, אך מגלה שיש דברים חשובים יותר מעוד כותרת בעיתון.

לכאורה, מדובר בסיפור מעניין מאד. הרעיון לא כל כך חדשני, כבר ראינו סרטים קודמים, אשר עסקו באנשים, שמנסים להסתתר מעברם, אבל בפועל מדובר בדרמה קצת מעייפת ובעיקר בינונית. מסרט בו מככבים שחקנים כגון רוברט רדפורד ושייה לה בוף היית מצפה לקצת יותר, אך הבעיה מסתתרת בעיקר בתסריט (המבוסס על ספר משנת 2003), שכמעט ולא מציע עליות ומורדות. בסרט מהסוג הזה אמורים להיות קצת יותר קטעי אקשן, הרי מדובר ברדיפה, אך בפועל זה לא קורה והקצב על המסך מתנהל על מי מנוחות כמעט עד לסופו, כאשר גם הסצינה הסופית (וגם לא זו שקדמה לה) לא מסתיימת בצורה חזקה, אלא כאילו מסיימים את העמוד האחרון בספר. ואולי בכך נטועה הבעיה, בתור ספר הרעיון אמור לעבור בצורה טובה יותר, על המסך הוא היה צריך לעבור שינויים בכדי להתאימו עבור הצופים וזה לא נעשה. 

אז, לראות או לא לראות ? 
אפשר לראות, אבל לא חייבים. לא מדובר בסרט גדול ולא יקרה מאומה אם תדלגו עליו, אך במידה ותתקלו בו בטלוויזיה או יתגלגל לידיכם ה DVD, אפשר לצפות בו.



The Incredible Burt Wonderstone - בארט וונדרסטון הלא ייאמן - לבארט וונדרסטון (סטיב קארל בדמות המבוגרת) נטפלו כאשר היה קטן, אך כאשר קיבל ליום הולדתו ערכת קסמים של הקוסם ראנס הוליוויי הוא מחליט שהוא רוצה להיות קוסם. הוא חובר לילד חולני בשם אנטון מארבלטון (סטיב בושמי בגרסה המבוגרת) והשניים פוצחים בקריירה מבטיחה בלאס וגאס בתור קוסמים ומריצים שם מופע מצליח, כאשר מצטרפת אליהם בשלב כלשהו עוזרת בשם ג'יין (אוליביה ויילד), אשר שואפת להיכנס אל עולם הקסמים בעצמה. יום אחד מגיע ללאס וגאס קוסם יהיר בשם סטיב גריי (ג'ים קארי), אשר מבצע קסמים פיזיים ודי מחרידים, שגורמים לצופים להתמכר אליו והמופע של בארט ואנטון נקלע לקשיים משום שהם לא מתחדשים.

כאשר אחד מהקסמים שבארט ואנטון מנסים לבצע לא עולה יפה השותפות בין השניים והחברות הארוכה שלהם מגיעה לסיומה. בארט נאלץ לכתת את רגליו למקומות הזויים בכדי לשרוד מאחר ואין לו כסף. באחד המקומות, בית אבות, הוא נתקל בראנס הוליוויי והלה מצליח להחיות אותו מחדש. עתה בארט ינסה לאחד כוחות מחדש עם אנטון וג'יין, בה הוא גם חושק, בכדי להניב מופע חדש ולזכות מחדש בתהילה.

מדובר בקומדיה חביבה, לא כל השורות בה מצחיקות, אבל בניגוד לסרטים אחרים בשנים האחרונות, כאשר ניתן לזהות קאסט של שמות מוכרים, הרי שבסרט הזה הקאסט דווקא הוא היתרון הגדול שלו. הסרט הזה גם מוכיח בפעם המי יודע כמה שסטיב קארל הוא שחקן על, בוודאי בכל מה שקשור לקומדיה. כמעט כל שורה שהוא מוציא מהפה יכולה לגרום לצופה לצחוק, גם אם לא מדובר בתסריט גדול. ההוכחה לכך מגיעה לכך בסרט הזה, כאשר רוב התפניות מוכרות וגם התסריט לא שנון ביותר, אבל קארל מצליח להחזיק אותו במשך קרוב למאה דקות.

הסרט גם מחזיר את ג'ים קארי אל האלמנטים הקומיים בהם הוא זרח באמצע שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים ובשנים האחרונות קצת נשכח. ולגבי אוליביה ויילד, מדובר ביפה התורנית בסוג הקומדיות הנ"ל (למרות שהיא עושה עבודה טובה בסרט) ולאחר שמביטים בתפקידים שהיא קיבלה בשנים האחרונות בסרטי קולנוע צריך להרים גבה ולשאול האם היא לא מבוזבזת בתפקידים שקטנים למידתה.

אז, לראות או לא לראות ?
רק עבור סטיב קארל וג'ים קארי כדאי לראות את הסרט. שני ענקים קומיים, אשר עם תסריט קצת יותר טוב, שגם עבר שינויים במשך שנים (הרעיון נהגה בשנת 2006) עד שזכה להגיע למסך הגדול, יכול היה להיות הרבה יותר טוב.


The Call - הקריאה  - האלי ברי מגלמת את דמותה של ג'ורדן טרנר, מוקדנית חירום, אשר מקבלת שיחה מילדה בשם ליאה שגבר פרץ לדירתה ובשל החלטתה שגויה שקיבלה, גורמת למותה. בשל כך, ג'ורדן לא יכולה להמשיך לעבוד כמוקדנית ועוברת להדרכה של מוקדנים מתחילים. יום אחד מתקבלת קריאה מנערה בשם קייסי שבו היא טוענת שהיא נחטפה בחניון של קניון וג'ורדן מנסה לתקשר איתה בכדי לגרום לכך שהמשטרה תחלץ אותה, אך ככל שעובר הזמן היא מבינה שמדובר באדם שרצח את ליאה. ג'ורדן עושה מעל ומעבר בכדי לעזור לקייסי, עד כדי התמודדות פיזית מול החוטף.

אין יותר מדי מה להגיד על הסרט. רעיון מקורי הוא לא כל כך, במיוחד לאור כל הסדרות שעוסקות ברוצחים סדרתיים, התסריט סביר ולא יותר מכך, לא תזכרו אותו לאחר שהסרט יסתיים. לגבי המשחק, האלי ברי היא שחקנית טובה ועושה את עבודתה בצורה מעולה, אולם אין לצידה שחקנים בקליבר שלה וכך נוצר מצב של אי שוויון בין הדמות שלה לרוצח והיא מאפילה עליו ותוצאת הסרט ברורה כבר מתחילתו.

יש לי גם שאלה שקשורה לתסריט (זהירות ספויילר) לא ברור לי מדוע כאשר הרוצח מביא את קייסי לבונקר שלו הוא חייב להוריד לה את החולצה ולהשאיר אותה עם חזייה. באותה הזדמנות היה מוריד לה את המכנסיים ומשאיר אותה עם תחתונים. הפעולה לא הייתה נחוצה, במיוחד לאור העובדה שהחזה של השחקנית אביגיל ברסלין (קייסי) קטן והאקט לא משיג את האפקט הרצוי.

אז, לראות או לא לראות ?
אם אין לכם משהו אחר לצפות בו, אפשר לראות, בכל זאת, מדובר ב 90 דקות בלבד, אבל אם אתם עמוסים (בזמן או בסדרות שאתם צופים בהן) אתם יכולים גם לדלג עליו, לא יקרה שום דבר.

 

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

זו הסיבה שלך למה אין צורך להפשיט אותה? כי החזה שלה קטן מידי? אתה רציני?

D1D1 אמר/ה...

זה מה שלקחת מהביקורת ?
קצת הבנת הנקרא.

אנונימי אמר/ה...

אני נהנתי מ the call. נכון שהעלילה לא חדשנית במיוחד אבל עדיין התסריט כתוב היטב ויחד עם הנוכחות של ברי בהחלט סרט מהנה. (למי שאוהב סרטי מתח)
לגבי סוגיית החזיה, זו תופעה שחוזרת על עצמה בסרטים ובטלויזיה. דוחפים עירום בלי שום סיבה כדי למשוך צופים.
באותה מידה חצי מסצנות העירום בסדרה משחקי הכס מיותרות.