יום ראשון, 10 בנובמבר 2013

בוודאי שמתם לב ש...



ערוץ Syfy ויתר על אחד מהפרוייקטים שלו. ערוץ Syfy החליט לא להפיק סדרה לפרויקט Rewind אודות חבורת מדענים, אשר ממציאה אפשרות למסע בזמן והפעולה הראשונה שהם עושים זה לחזור אחורה אל תחילת המאה העשרים בכדי למנוע פעולת טרור, אשר תתרחש בתחילת המאה העשרים ואחד. בסוף חודש אוגוסט הגיעה ההודעה הרשמית של הערוץ. מדובר בצעד ידוע מראש היות וברשת "ישבו" על הפיילוט המוכן עוד משנת 2012 והעלו אותו לאוויר רק בסוף חודש אוגוסט 2013 ללא קידום אפילו באתר של הערוץ. שידור הפיילוט היווה שידור של סרט טלוויזיה עבור הערוץ, וזאת למרות שבסוף הסרט נפתח פתח להמשך שלא יזכה לראות אור יום.

ערוץ Syfy קבע מועד לסדרה חדשה שלו. ברשת יעלו את הדרמה Helix בימי שישי החל מה 10 בינואר 2014. הסדרה תעסוק בקבוצה של מדענים מהמרכז לבקרת מחלות, אשר נוסעים למכון מיוחד בכדי לחקור פריצה אפשרית של מחלה מיסתורית. הם נקלעים למצב של חיים ומוות ומגיעים למצב שהם התקווה האחרונה של האנושות לשרוד. המצב הופך לגרוע עוד יותר מאחר והוירוס עובר מוטציה. נצטרך להמתין ולראות באם נושא המחלות הוא עדיין רלוונטי, במיוחד לאחר הסרט World War Z של בראד פיט.

רשת ה CW מפתחת פרויקט נוסף של גיבורי על. בשבוע שעבר נודע כי ברשת עובדים על סדרה נוספת על פי דמות מהעולם של DC Comics, הכוונה היא לדמות של Hourman. הסדרה אמורה לעסוק באנליסט, אשר ניחן ביכולת לראות את העתיד למשך שעה אחת קדימה והוא מנצל זאת למלחמה בפשע, בין היתר בכדי למשוך בחזרה אליו את אשתו לשעבר ואת בנו. ואני אומר, לא נמאס להם לפתח סדרות על גיבורי על ? הם כבר מפתחים את The Flash, שהיא ספין אוף ל Arrow, ויש גם את The Tommaroe People, לא הגיע הזמן לפתח סדרה אחת קצת יותר משמעותית ממה שצופי הערוץ רגילים אליו ?

רשת ABC Family דוחה את חזרת הסדרה Twisted. בכדי לנסות להריץ את הסדרה Ravenswood כמה שניתן ברשת החליטו לשנות את שידור פרקי הסדרה. על פי התכנון החדש, הסדרה תשדר פרקים נוספים ב 12 וב 19 בנובמבר ואז תצא לחופשה עד ה 7 בינואר 2014, כאשר אז תשובץ באותו ערב עם Pretty Little Lairs עד ה 4 בפברואר 2014. ברשת מקווים שהסדרה תצליח להחזיר לעצמה חלק מהקהל שצפה בה בפרק הפיילוט ואותו איבדה בהמשך הדרך. Twisted תחזור החל מה 11 בפברואר 2014 במקום Ravenswood. האם זה יעזור לסדרה ? נכון לעכשיו, הסיכויים לא כל כך טובים. אבל היי, המצב תמיד יכול להשתנות, צריך לשמור על תקווה, לא ?

חידה לגבי הסדרה Psych. כפי שזכור לרבים מצופי הסדרה, הודעתי בעבר כי השחקנית מגי לוסון תופיע אמנם בעונה השמינית של הסדרה, אך בשל העובדה שהיא קיבלה תפקיד ראשי בסיטקום Back In The Game של רשת ABC, תפקידה הוקטן והיא לא אמורה להופיע בכל הפרקים (דובר על חמישה מתוך העשרה שהוזמנו עד כה לעונה). עתה, לאחר שרשת ABC החליטה שלא להזמין פרקים נוספים לקומדיה החדשה של מגי לוסון ולמעשה ביטלה אותה, נשאלת השאלה האם השחקנית בכל זאת תחזור להופיע בסדרה Psych בכל פרקי העונה החדשה מאחר ויהיה לה עתה זמן רב יותר לצילומים, או שמא המפיקים ימשיכו לדבוק בתכנית הקודמת שלהם ולהסתפק בהופעה מוקטנת שלה ? או שמא צילומי העונה בכלל הסתיימו והכל תיאורטי לחלוטין ? עד שנקבל תשובה סופית לכך, נוכל להסתפק בפרק המיוזיקל הכפול, אשר יסיים את העונה השביעית של הסדרה ב 15 בדצמבר 2013.

רשת ABC קיבלה החלטה לגבי שתי סדרות חדשות שלה על פי עניין כספי בלבד. לפני כשבועיים, רשת ABC הודיעה כי הקומדיה Trophy Wife תזכה לקבל עונה מלאה בת 22 פרקים בעוד הקומדיה Back In The Game תבוטל לאחר 13 פרקים בלבד. נשאלת השאלה: מדוע ? על פי נתוני הרייטינג בלבד, Back In The Game מנפקת נתוני רייטינג גבוהים יותר ואף יציבים יותר, בעוד ש Trophy Wife קורסת כמעט משבוע לשבוע (בשבוע שעבר היא הידרדרה לנתונים של 1.1 נק' מדד !). כתבי תרבות אמריקאים מצביעים על כך, שהסדרה התחבבה על מנהלי הרשת וגם זכתה לביקורות חיוביות יותר ממקבילתה. יכול מאד להיות שזה אכן קרה, אולם לפי דעתי, הסיבה פשוטה הרבה יותר: Trophy Wife מופקת על ידי אולפני ABC ואילו Back In The Game לא. כלומר, העלויות קטנות יותר עבור הרשת וגם זכויות השידור מפרקים רבים יותר יגיעו בסופו של דבר גם לרשת המשדרת. אולם, על פי נתוני השבועות האחרונים, עושה רושם שברשת יצטרכו לקבל החלטה חשובה נוספת, משום שבמידה ו Trophy Wife תרד לנתונים של 0.7 נק' מדד ומטה, יכול מאד להיות שגם היא תבוטל, למרות שהוזמנו לה פרקים נוספים, אותם ברשת ישדרו בעונת הקיץ. ואז, הרשת תאבד את שתי הסדרות כבר בשלב הזה ובנוסף, ל Trophy Wife יופקו פרקים נוספים במיליוני דולרים אותם הרשת לא תצטרך. לפעמים קשה להבין כיצד מנהלי הרשתות מקבלים החלטות.

השבוע יעלו שלש סדרות בעונות חדשות:

יום ראשון - Lost Girl.
יום שני - Hebburn.
יום שישי - Raising Hope.

השבוע גם תגיע לסיומה עונה של סדרה:

יום שישי - הטופ מודל הבאה.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אתה כבר לא עונה על שאלות ?

אנונימי אמר/ה...

אם הוא לא עונה על שאלות אז הוא גם לא יענה על השאלה הזאת? משמע שהוא לא עונה על שאלות?