יום שישי, 29 בנובמבר 2013

שלב סיכום עונת הקיץ 2013: 3 הצלחות ו 2 כשלונות.



אתחיל מאמר זה עם מספר הצלחות של עונת הקיץ 2013.

הסדרה Devious Maids, למרות שלא היוותה להיט ענק קרב נשים צעירות כגון Hit The Floor, הרי שאופרת הסבון החדשה של מארק צ'רי ברשת Lifetime הייתה הסדרה במקום הראשון בקרב קהל היעד שלה, נשים מתחת לגיל 50. למען האמת, היא הייתה במקום הראשון בקרב הסדרות החדשות בקרב כלל רשתות הכבלים בקרב גברים ונשים מתחת לגיל 50, כאשר היא מנצחת את הסדרות של רשתות TNT ,USA ו FX. הנתון המרשים הוא, שהסדרה דווקא החלה בקול ענות חלושה ואפילו מאכזבת בחודש יוני עם 0.7 נק' מדד בלבד ורק 1.987 מיליון צופים, אך ככל שהסדרה התקדמה היא צברה תאוצה (גם אם לא רשמה עלייה כל שבוע) ואת העונה הראשונה שלה היא סיימה עם 1.1 נק' מדד ו 2.952 מיליון צופים בפרק הסיום שלה. הסיבה לכך ? החשיפה שהיא קיבלה ברשת באמצעות השידורים החוזרים התכופים סייעו לה לצבור קהל צופים נאמן שהלך וגדל. מעניין אם ברשת ABC מתחרטים על כך שויתרו על הסדרה.

רשת FOX לא מפסיקה לחזר אחר התוכניות של גורדון רמזי. Hell's Kitchen, משודרת במשך זמן רב, אולם למרות זאת רשת FOX העלתה עונה נוספת של התכנית בחודש מרץ, עונה אשר העניקה לרשת FOX נתונים גבוהים מאד עד חודש יולי. וביום רביעי, היא הריצה בהצלחה גדולה את התכנית MasterChef, שבעונתה הרביעית דווקא הצליחה לעלות בנתוני הרייטינג במספר הצופים הכללי. תכנית זו גם הפכה להיות אחת מחמש התכניות הנצפות ביותר מתחת לגיל 50. ההצלחה של גורדון רמזי גם רומזת שהצלחת תכניות הריאלטי בקיץ עדיין לא נעלמה לחלוטין, "הרווקה" מצליחה לא רע ברשת ABC, "האח הגדול" עדיין להיט במשך שלש פעמים במהלך השבוע, ולא משנה עד כמה דפוקים חברי הקאסט.

כמעט כל תכניות האנימציה נחלו הצלחה. רשתות הברודקאסט נפטרו כמעט לחלוטין משידורים חוזרים של סדרות עונות החורף שלהן, משום שנתוני הרייטינג כמעט מתו לחלוטין. שידורים חוזרים של סיטקומים עדיין בלוח המשדרים (פרט לרשת NBC), אך פרט ל The Big Bang Theory ו Two And A Half Men, הן מפיקות נתוני רייטינג מחרידים. אולם, שידורים חוזרים של תכניות האנימציה פרחו בעונת הקיץ. ברשתות הברודקאסט, תכניות האנימציה של רשת FOX ניפקו רייטינג גבוה יותר בקרב צופים מתחת לגיל 50 מאשר תכניות ריאלטי או תכניות בעלות תסריט, כאשר השידורים החוזרים של Fumly Guy בין עשרת התכניות המצליחות ביותר של רשתות הברודקאסט בנתוני הדמו. שידורים חוזרים של הסדרה The Simpsons הצליחו הקיץ יותר מאשר שידורים חוזרים של Two Broke Girls ברשת CBS. ואפילו שידורים של Bob's Burgers הצליחו להביא יותר צופים צעירים מ Motive של רשת ABC ושידורים חוזרים של How I Met Your Mother. תכניות אנימציה הצליחו יותר אפילו בכבלים: Adult Swim, הייתה התכניות הנצפית ביותר בכבלים בקרב צופים מתחת לגיל 35 בעונת הקיץ האחרונה. בשורה תחתונה, Adult Swim וכן השידורים החוזרים של תכניות כגון Family Guy ו King Of The Hill ברשת TBS, ניצחו מדי ערב את השידורים החוזרים של רשתות הברודקאסט.

ועכשיו לכישלונות של עונת הקיץ.

תחרות הריקודים הוותיקה של רשת FOX, התכנית So You Think You Can Dance, הייתה בדרך כלל הלהיט של הקיץ עבור הרשת. כאשר נתוני הרייטינג החלו לרדת לפני שנתיים, ברשת ניסו לקצץ בשעות שלה על ידי ביטול תכנית התוצאות, ובכך קיוו שצופים רבים יותר יגיעו לערב אחד מרוכז. אולם זה לא קרה, להפך, הצופים המשיכו לברוח. באחד מהערבים בעונה האחרונה השעה השנייה שלה הגיעה למקום השלישי במשבצת השידור שלה בקרב הצופים מתחת לגיל 50. היא הגיעה למצב של שיוויון עם התכניות Rizzoli & Isles ו Amish Mafia. החדשות הטובות הן, שהתכנית נמצאה במקומות הראשונים בין תכניות הברודקאסט ושהיא עדיין הייתה טובה יותר מכל תכניות הקיץ של רשת FOX (פרט, כמובן, לתכניות של גורדון רמזי). עדיין, מדובר בתכנית יקרה להפקה ויכול להיות מצב שבמידה וברשת יחליטו לייצר יותר תכניות בעלות תסריט לעונת הקיץ, קיימת אפשרות שאולי התכנית לא תשוב לעונה נוספת.

ולבסוף, כישלון נוסף בעונת הקיץ 2013 היא התכנית Wilfred, אשר עונת הקיץ 2013 הייתה מחרידה מאד עבור הקומדיה. היא מעולם לא הייתה הצלחה גדולה בנתוני הרייטינג, אך השנה הסדרה נפלה בצורה חזקה. בסך הכל 371,000 צופים בממוצע לפרק בקרב צופים מתחת לגיל 50 החליטו לצפות בסדרה השנה, כמעט מחצית מנתוני השנה שעברה (714,000 צופים בממוצע לפרק). מה לגבי נתוני ה DVR ? נכון, יש נתונים טובים בגזרה הזאת, כאשר פרק ממוצע השיג עלייה של 83% בקרב אותה קבוצה (עלייה מ 59% של השנה שעברה), אשר מציבים את הנתונים הסופיים של קהל הצופים בדמו על 678,000 צופים. לצער צופי הסדרה, עדיין מדובר בירידה ב 40% מנתוני הדמו של השנה שעברה (1.1 מיליון צופים). החדשות הטובות למעריצי הסדרה: מדובר בסדרה לא יקרה בכלל, ראשי רשת FX אוהבים אותה והם גם מרוצים מהכיוון הקריאטיבי שאליה הסדרה נעה, אך עדיין זה לא מספיק, למרות שהיא תחזור לעונה נוספת. אכזבה גדולה.

3 תגובות:

בובי אמר/ה...

הודה לך אם תפרסם בזמן ת'שלב סיכום עונה שלך על עונה 4 של יומני הערפד
אני כבר מת לקרוא אותו

בובי אמר/ה...

*בזמן הקרוב

כאן כותבים בשמחה ובנחת משפחת... אמר/ה...

שכחת את מתחת לכיפה השקופה (under the dome) שהייתה מגה- להיט