יום שני, 19 בנובמבר 2012

בוודאי שמתם לב ש...



הסדרה Revolution יוצאת בקרוב לחופשה ארוכה. ברשת NBC פרסמו לפני מספר שבועות את החלק העיקרי בלוח השידורים לחצי השני של העונה. על פי הלוח שפורסם, הסדרה Revolution תצא לחופשה מסוף חודש נובמבר ועד סוף חודש מרץ. כלומר, מדובר בארבעה חודשים בהן הסדרה לא תשודר. מצד אחד, ניתן להבין את הצעד של הרשת היות והיא מעוניינת בכך שהסדרה תצוות עם התוכנית The Voice ותקבל את הדחיפה שתוכנית הריאלטי מעניקה. מצד שני, ארבעה חודשים הם זמן רב מאד לא להיות באוויר, במיוחד היות והסדרה מאבדת גובה בשבועות האחרונים. מקרה זה מזכיר מאד את מה שרשת CBS עשתה ל Jericho בשנים 2008-2006. אולי רבים לא זוכרים, אך כאשר הסדרה עלתה לאוויר היא הייתה הצלחה גדולה ב 13 הפרקים הראשונים, אך אז הסדרה יצאה לחופשה של שלשה חודשים מלוח המשדרים וכאשר היא חזרה, הסדרה קרסה ובוטלה לאחר עונה אחת (ולאחר לחץ מצד מעריצים חזרה למספר פרקים נוספים). לפי דעתי, ברשת לקחו הימור גדול, נקווה שהם יודעים מה שהם עושים.

לנתוני הרייטינג של Beauty & The Beast. לאחר פתיחה של 1.2 נק' מדד, עושה רושם שהסדרה מתייצבת סביב 0.7-0.6 נק' מדד. לכאורה הנתונים יציביים ובגלל זה הסדרה גם קיבלה הזמנה לעונה מלאה, אך כשלוקחים בחשבון שהסדרה The Vampire Diaries, אשר משודרת לפניה מניבה נתונים של 1.5-1.3 נק' מדד בממוצע בעונתה הרביעית, מדובר באכזבה גדולה עבור הרשת. במידה מסוימת, לרבים מצופי הרשת, הסדרה מזכירה את המצב של The Secret Circle בעונה שעברה ומעריציה שונאים את הרשת על כך שהעדיפה סדרה חדשה שלא מניבה נתונים טובים יותר במקום להעניק לה עונה שנייה. מצד אחד, מדובר בנתונים דומים, אך כפי שאני רואה את הדברים המצב מעט שונה. לי נתוני Beauty & The Beast מזכירים יותר את מצבה של ניקיטה בעונתה הראשונה. מדוע ?  משום של Beauty & The Beast יש סיכוי לשרוד ביום שישי כפי ש Nikita שרדה במשך שתי העונות האחרונות, ואילו ל The Secret Circle הסיכויים היו נמוכים מאד, במיוחד בגלל נושא הסדרה שמוצה עד תום. עדיין, הסדרה צריכה להמשיך לשמור על נתוניה ולשרוד את המעבר לשעון הקיץ בחודש מרץ, אבל במידה וזה יקרה, קיים סיכוי שהיא תקבל עונה נוספת, במידה ולא, 22 הפרקים של העונה הראשונה יהיו גם האחרונים שלה.

לנתוני הרייטינג המאכזבים של הסדרה Elementary. בפרקים האחרונים של הסדרה היא נעצרה על 2.3-2.2 נק' מדד. עבורי מדובר באכזבה הגדולה ביותר מכל חמשת רשתות השידור הגדולות. לאור הצלחת הסדרה הבריטית המצויינת, נראה היה שהדרך סלולה עבור הסדרה, במיוחד כאשר הסדרות אשר משודרות לפניה ("תיאוריית המפץ הגדול", "שני גברים וחצי" ו"מבוקש לחקירה") מצליחות כל כך. ברשת CBS החליטו שהם מעוניינים להציל אותה ורגעים אחרונים לפני שהעתיד שלה יראה שחור לחלוטין התקבלה ההודעה שהיא תשודר במשבצת שלאחר הסופרבול (בניגוד למשל, לסדרה Vegas, שגם היא מתקשה מאד בנתוני הרייטינג ועושה רושם שלא תשרוד מעבר לעונתה הראשונה). זאת ההזדמנות האחרונה עבור הסדרה לקבל הזנקת רייטינג. במידה והסדרה לא תתאושש בחזרה לאזור ה 3.0-2.8 נק' מדד, סביר מאד להניח, שמדובר בעונה הראשונה וגם האחרונה שלה.

לנתוני הרייטינג המפלצתיים של The Walking Dead. הפתיחה המצוינת של העונה השלישית של הסדרה מבחינת נתוני הרייטינג הפתיעה רבים. הסדרה שברה שיאי רייטינג של רשתות הכבלים. אך למרות הפתיחה המצליחה, נראה היה שלאחר ההתחלה הטובה נתוני הסדרה יירדו, אולם הפרק החמישי שלה הניב 5.6 נק' מדד ולמעלה מ 10 מיליון צופים !!! עושה רושם שלא מדובר בהבלחה, אלא בהצלחה אמיתית. הבעיה היא, שלאחר הפרק השמיני של העונה, הסדרה יוצאת לפגרה ותחזור, כנראה לא לפני סוף חודש ינואר או תחילת חודש פברואר. השאלה הגדולה תהיה, האם לאחר החזרה מהחופשה הסדרה תצליח לשמר את אותם נתונים.

לחוסר ההצלחה של הקומדיות של רשת ABC במשבצות השידור החדשות שלהן. מלבד יום רביעי המוצלח של הרשת עם סדרות כגון Modern Family ו Suburgatory והצלחה ממוצעת עם The Middle, ברשת העלו שעתיים של קומדיות בימים שלישי ושישי. לצערה של הרשת, Happy Endings בעונתה השלישית ו Don't Trust The B---- In Apartment 23 מתבררות ככשלון ביום שלישי. לאור העובדה שגם The Neighbors, הקומדיה החדשה של הרשת ביום רביעי, נכשלת נשאלת השאלה: האם היה ראוי לשנות ערב שהיה מוצלח בעונה שעברה עבור הסיכון בהעלאת קומדיה חדשה ? לאחר מעשה, התשובה היא, כמובן שלא. מעניין אם ברשת ישנו את לוח המשדרים בערב יום רביעי בחצי השני של העונה. כמו כן, שתי הקומדיות המשודרות ביום שישי ופתחו בצורה מרשימה, Last Man Standing ו Malibu Country, עושה רושם שמתבוססות בבינוניות (לפחות עד עתה). עד כה, השנה היא לא שנה טובה עבור רשת ABC, לא מבחינת קומדיות ולא מבחינת דרמות (666 Park Ave ו Last Resort).

לנתוני הרייטינג של הסדרה New Girl. ערב הקומדיות של רשת FOX ביום שלישי הוא קטסטרופה אחת גדולה, אבל אם ברשת יכלו לסמוך בערב זה על סדרה כלשהי הייתה זו New Girl. אולם, עושה רושם שהסדרה, אשר נמצאת בעונתה השנייה, נמצאת בבעיה רצינית. מתחילת העונה, הסדרה מאבדת גובה באופן רציני ובשבוע שעבר נתוניה עמדו על 2.2 נק' מדד בלבד !!! צריך לזכור, שבעונתה הראשונה הסדרה גרדה כל הזמן את 3.0 נק' מדד ואילו עתה, בשלב כה התחלתי של העונה השנייה להניב נתונים נמוכים שכאלה ? עושה רושם שההחלטה האסטרטגית של רשת FOX לייסד ערב קומדיות ביום שלישי הופכת משבוע לשבוע לטעות טראגית. המעבר של Glee ליום חמישי לא סייע לה לחזור לתהילתה מעונותיה הראשונות ומצד שני כל הקומדיות שלה קורסות בצורה זו או אחרת. מעניין יהיה לראות אם בשנה הבאה ברשת ימשיכו בניסוי או שיחליטו להרים ידיים ולנסות לחזור לשדר שעה (או שתיים) של דרמה.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

באמת לא מובנת ההחלטה להוציא את Revolution ל4 חודשים של פגרה.
בתור צופה שהשקיעה מזמנה ועקבה אחרי הסדרה אני חושבת שזה זלזול להוציא אותה עכשיו לכזאת חופשה ארוכה.
אני בטח לא מתכוונת לחזור ולצפות בה אחרי זה ויש לי הרגשה שהם יפסידו עוד הרבה צופים בגלל הסיבה הזו.

אנונימי אמר/ה...

מי יודע אולי גם באותה ההזדמנות הם גם יוסיפו תסריטאים שיודעים לכתוב משהו מעניין ולא איזה שיבוט משמים כפי שהיא הייתה עדה כה?! ;)
נ.ב. זו דעתי האישית, לנהנים כולי תקווה שתמשיך לעונות רבות מהנות ואינסופיות...

אנונימי אמר/ה...

לצערי, כיום קשה למצוא סדרות עם רעיון מקורי נטו, רוב הסדרות הן שיבוט כזה או אחר של סדרות ורעיונות ישנים שכבר היו.
אבל לפחות בתור שיבוט Revolution היא סדרה שאפשר להעביר איתה 40 דקות בכיף.