יום ראשון, 4 בנובמבר 2012

ביקורת: Ben & Kate, פרקים 6-1: קומדיה חמודה.



אתם מכירים את סוגי הקומדיות שלא תמיד מצחיקות, אבל בכל מספר דקות תמצא את עצמך מחייך ? מסתבר שרשת FOX מצאה לעצמה סדרה חדשה שעונה לקטגוריה הזאת. בשנה שעברה הרשת העלתה את New Girl, שגם היא שייכת לקטגוריה הזאת, והצליחה בגדול. השנה היא מנסה לעשות את זה עם "הפרויקט של מינדי קאלינג" וכן עם Ben & Kate. לפחות לגבי Ben & Kate ניתן לומר, שעל פי הפרקים הראשונים, ניתן להבין מדוע ברשת התעקשו עליה.

למי שלא מודע לכך, Ben & Kate הייתה פייבוריטית לקבל הזמנה לסדרה בעונת הפיילוטים מהרגע שמנהלי הרשת צפו בפיילוט ולמרות שהגיע קצת באיחור, ואכן הסדרה נכנסה לערב הקומדיות של רשת FOX, אך עוד לפני שעלתה לאוויר הסדרה נמצאה בבעיה, משום ששעת השידור שלה בעייתית מאד. הסדרה משודרת אחרי Raising Hope הדועכת ומול תוכנית התוצאות של "רוקדים עם כוכבים" ו The Voice וענקית הרייטינג של רשת CBS, הלא היא NCIS בעונתה ה 10.

Ben & Kate עוסקת בצמד אחים, שלא יכולים להיות שונים יותר אחד מהשניה. בן (נט פוקסון) הוא אימפולסיבי, הטיפוס שיעשה מעשים ואח"כ יעניק להם מחשבה, נכנס עם כל הלב פנימה וגורם להמולה לכל מקום שהוא מגיע. קייט (דקוטה ג'ונסון), מנגד, היא הטיפוס האחראי, הילדה הטובה שרק רוצה לגדל את מאדי, בתה הקטנה בת ה 5 ותעשה תמיד את המעשה הנכון, גם אם זה גורם לה לא לקיים יחסי מין במשך חמש שנים. במהלך חייהם בן תמיד נכנס לחייה של קייט וזורע בהם מהומה. גם הפעם, הוא מגיע בעקבות טלפון מחברתו לשעבר, אותה הוא חשב שיישא לאישה, אשר רצתה לשוחח איתו ולידע אותו אותו שהיא עומדת להינשא, אך הוא מגיע מאוחר מדי, מצד שני הוא מציל את אחותו מפני גבר שיוצא במקביל עם אישה אחרת. ולבסוף, בן מחליט לעבור לגור עם קייט ולסייע לה לגדל את מאדי, אשר אוהבת מאד את דודה.

על פי הפרקים הראשונים, הצופה לא יפרוץ בצחוק היסטרי, אך ללא ספק יעלה על שפתיו חיוך. לעיתים החיוך יגיע בעקבות מבוכה בעקבות מצבה של קייט, אך מהר מאד המבוכה תשתנה לחיוך אמיתי בשל מעשיו של בן. העובדה שבן בדרך כלל עושה מעשים מטורפים גם יוצרים מצב של הומור פיזי רב.

אז, מה הנקודה החזקה של הסדרה ? הליהוק הנכון של הדמויות. דקוטה ג'ונסון נראית טוב מאד ומגלמת בצורה טובה מאד את הדמות שלה, עד כדי כך שהצופה רוצה בכל רגע לגשת ולחבק אותה ולהגיד לה שהכל יהיה בסדר, וכך גם נט פאקסון בתור בן. גם הצוות המסייע עושה עבודה טובה, לוסי פאנץ', בתור החברה הכי טובה של קייט וכן אדו קלום בתור טומי, החבר האפרו אמריקאי של בן, שמאז ומתמיד היה מאוהב בקייט.

מה הבעיה של הסדרה ?

התסריט. בדומה לקומדיה Animal Practice של רשת NBC, שגם היא ברובה קומדיה פיזית, לא ברור עד כמה בהפקה יוכלו להמשיך עם סוג הקומדיה הזאת מבלי לחזור על עצמם. New Girl הצליחה בשנה שעברה, בעיקר משום שהתחילה כסדרה בינונית ורק ככל שהעונה התקדמה הצליחה להיות איכותית יותר (וגם בשל המתח המיני שנוצר בין הזוגות סי סי ושמידט וג'ס וניק), כלומר, זה אפשרי.

אז, לראות או לא לראות ?
יש למטבע שני צדדים. מצד אחד, ועל פי הפרקים הראשונים בלבד התשובה היא: לראות. מדובר בקומדיה חביבה, לא הטובה ביותר שראיתם בשנים האחרונות וככל הנראה גם פחות טובה מ New Girl, אבל בהחלט ניתן להעביר איתה מעט מעל לעשרים דקות מדי שבוע, בתקווה שהתסריטאים יצליחו לחשוב מעל להומור הפיזי הברור שהסדרה פונה אליו, לפחות בהתחלה. מצד שני, על פי נתוני הרייטינג של הפרקים הראשונים, סיכוייה לשרוד לא גבוהים, כך שרבים לא יהיו מעוניינים להתרגל לסדרה, שאין לה סיכויים רבים לקבל עונה נוספת.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מעלה חיוך ולא ממש מצליחה, כמו רוב הקומדיות של העונה (כשאלו שכן מצחיקות כמו שותפים והשכנים בדרך לביטול)...