יום ראשון, 30 בספטמבר 2012

ביקורת: Partners, פיילוט: לא ברשת הנכונה.



כבר מראשית ימיה של הטלוויזיה תסריטאים של סדרות טלוויזיה יצרו מתח מיני בין שני הכוכבים הראשיים של הסדרות שלהם. דוגמא מובהקת היא הקומדיה "אני חולם על ג'יני" (1970-1965) כאשר השחקנים היו ברברה עדן ולארי הגמן. בשנות השמונים התמה הפכה למרכז הסדרות והדוגמאות הבולטות היו הסדרות "רמינגטון סטיל" ו"בלשים בלילה". בשנות התשעים רשת NBC שיכללה את התופעה, כאשר יצרה את הסדרה "וויל וגרייס" (2006-1998). את המתח המיני בין הדמויות הם פתרו על ידי העובדה שאחת הדמויות הראשיות, וויל, היה הומוסקסואל.

השנה, רשת CBS העלתה קומדיה חדשה בשם Partners, שניסתה לערוך ספין נוסף על המוצר. הפעם, שתי הדמויות הראשיות הם גברים: ג'ו (דיוויד קראומהולץ) ולואיס (מייקל אורי) הם חברים הכי טובים מילדות, אשר עובדים ביחד אבל הם לא יכולים להיות ביחד משום שבעוד שג'ו הוא הטרוסקסואל ובפיילוט הוא מתארס לאלי (סופיה בוש) הרי שג'ו הוא הומוסקסואל ויש לו חבר בשם וייאט (ברנדון רות'), אח בבית החולים.

נתוני הפרק הראשון של הסדרה גילו את הבעיה המרכזית שלה: הסדרה משודרת ברשת הלא נכונה. כל רשת אחרת הייתה עדיפה. CBS היא הרשת השמרנית ביותר מבין חמש הרשתות האמריקאיות הגדולות. לשים בלב הפריים טיים סדרה, אשר שמה במרכז דמות הומוסקסואלית היא יותר מדי עבור צופי הרשת. קשה להבין כיצד ראשי הרשת לא ראו זאת מלכתחילה.

במבט ראשון על הסדרה ניתן לומר: היא לא כל כך מצחיקה. ראו מהר מאד את ההבדלים, כאשר הסדרה "שתי בנות מרוששות" פתחה עונה שנייה מיד לאחריה. הבדיחות מתבססות יותר מדי על השגעונות וההומור הפיזי של מייקל אורי ("בטי המכוערת"). זה יכול לעבוד בפרק אחד או שניים, אבל זה לא יכול לעבוד לאורך זמן.

ליהוקו של ברנדון רות' היה ליהוק גרוע. רות' הוא לא שחקן קומי וגם לא יהיה אחד כזה ולפחות על פי הפיילוט הוא נראה כנטע זר בסדרה. נכון, הוא גבר נאה, אבל היה ראוי ללהק שחקן אחר לדמות.

היה מעניין לראות את סופיה בוש בפרויקט חדש ועוד בקומדיה לאחר תשע שנים בהם כיכבה בדרמה "מגרש ביתי". ודרך אגב, סוף סוף מצליחים לראות עד כמה יפה השחקנית, לאחר שב"מגרש ביתי" די הצניעו את העובדה הזאת.

אז, לראות או לא לראות ?
לא לראות. האלמנט החיובי היחיד בסדרה הוא סופיה בוש ולא שווה לראות קומדיה לא מצחיקה ובעלת בעיות בליהוק רק עבורה. על פי נתוני הרייטינג של הפרק הראשון גם לא נראה שהיא עומדת להישאר באוויר לזמן רב.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מסכים עם כל מילה. סופיה בוש באמת משחקת ונראית נפלא, אבל התסריט בכלל לא מצחיק. לדעתי, רות' הוא לא היחיד שלא מצחיק, אלא גם 2 הגברים שבתפקיד הראשי (ההומו והטרו) משחקים בצורה בינונית. CBS איכזבו.

אנונימי אמר/ה...

לא מסכים: בעונה הזו כולה הקומדיות לא מצחיקות פרט לשלוש בי"ח לחיות, כשבפרק השני מתחילה כבר לעייף, למרות ההסתמכות על הקוף; השכנים - שהיא בעצם מיחזור של אלף ועוד יותר של 3rd rock from the sun;והקומדיה המוזכרת לעיל: ברנדון ראות' תמיד היה עצי, ולכן גם הועף מסופרמן אחרי סרט אחד, פרט לזאת הקומדיה מצחיקה למדי, גם בהשוואה למרוששות שגם לה יש קטעים פחות מצחיקים.... והכול לדעתי כמובן -אה כן לראות!