יום ראשון, 30 בספטמבר 2012

פינת המענה לקוראים, והשבוע: Alphas, Skins, Revenge, The LA complex, XIII, The Voice, 90210, Modern Family, Grey's Anatomy ועוד...

נתחיל בשאלה על סדרה שכמעט ולא שואלים לגביה והיא מגיעה מגיל:

תודה! יש לך איזו הרגשה אישית או דעה על Alphas? כי התחלתי לראות אותה והיא הייתה חביבה, ואני שוקל אם להמשיך ולסיים את העונה ולעבור לעונה השנייה. מה דעתך עליה אם ראית? ומה הסיכוי שלה בכלל להשאר עם נתונים כאלה גרועים?



תגובה:

לפי דעתי, מדובר בפספוס. הרעיון נחמד, אבל היות ומדובר בסדרה של רשת המדע בידיונית רמת ההפקה לא כל כך גבוהה. לא לוקחים את הסדרה לכיוון הקומיקסי שלה מצד אחד וגם לא כל כך אפל מצד שני, היא מוצר פרווה. נחמד לצפות בה, אבל היא לא תשפיע על הצופים לאחר שתרד מהמרקעים וזה לא יקרה בעוד זמן רב. גם במידה והיא תשרוד את העונה הנוכחית והסיכויים שלה, נכון לעכשיו, קצת פחות מ 50%, עונה רביעית היא לא תקבל.

נעבור לשאלה על סדרה שהסתיימה:

איזה מהשחקנים של סקינס (הדור הראשון והשני ) הצליחו אחרי הסדרה ?



תגובה:

לא היה שחקן או שחקנית שממש הצליחו, אבל היו מספר שחקנים שבלטו:

דב פאטל, ששיחק בעונה הראשונה והשנייה את אנואר מככב כיום ב The Newsroom.
ג'ו דמפסי, אשר שיחק בעונה הראשונה והשנייה את כריס כיכב במספר סדרות כגון The Fades וגם Game Of Thrones. 
לוק פסקאלינו, אשר כיכב בעונות השלישית והרביעית כפרדי, כיכב למספר פרקים בסדרה The Borgias.
האנה מורי, אשר כיכבה בעונה הראשונה והשנייה כקאסי, כיכבה במספר סדרות בריטיות והפציעה כשחקנית אורחת לשני פרקים ב Game Of Thrones.
לילי לאבלס, אשר שיחקה בעונה השלישית והרביעית את דמותה של לילי, כיכבה במספר רב של סדרות, בעיקר בריטיות.
דניאל קאלולה, שכיכב בעונה השלישית והרביעית כ D.J כיכב במספר רב של סדרות בריטיות.

ונעבור לשאלה מאלעד:

יש לך הסבר לסוף של הסופרנוס?



תגובה:

מצטער, ראיתי רק מספר פרקים של הסדרה לפני שהתייאשתי ממנה. לכן, אני לא יכול לענות על השאלה.

השבוע יש שאלה גם על הסדרה Revenge:

בקשר לנקמה, זה נכון שהעונה תיפתח בחתונה של ג׳ק ואמילי? ועוד משהו כל ההריסות זה מהמטוס? והגופה תהיה של לידיה?



תגובה:

לא מסופר של מי תהיה החתונה, של מי ההריסות ושל מי תהיה הגופה, מה שכן ידוע זה שאמילי בתחילת העונה תפנה למישהו אחר, שדווקא יודע מיהי, אבל הוא ייפגע כאשר אמילי פונה אל גבר אחר. במקרה של ג'ק, בתחילת העונה הוא אמור להיות במצב רע וממשיך להדרדר, כאשר רק לקראת אמצע העונה העניינים מתחילים להתבהר בכיוונו. כמו כן, שרלוט עומדת להיות פיכחת ולהישאר כזאת ומכמה סיבות.

להלן שאלה על אחת מהסדרות שאני אוהב:

זה נכון שכבר הוזמנה בקנדה עונה 3 ל the la complex?! (סדרה שלא הייתי רואה, ד"א בלי הביקורת והשבחים שלך - אז תודה באיחור! :)*



תגובה:

לצערי, אין עדיין אישור לכך שהסדרה קיבלה עונה נוספת. כולי תקווה שזה יקרה בקרוב. מנהלי רשת ה CW, דווקא התרשמו ממנה ולמרות הנתונים הלא כל כך מחמיאים שהיא השיגה בקיץ קיים סיכוי שיאשרו לה עונה נוספת.
ולגבי ההמלצה, שמח שמישהו נוסף מצטרף לדעתי.

ושאלה נוספת באותו נושא:

אני לא מבין למה לא מבטלים את The LA complex, יש לה 0.2 נק' מדד ?? ל 90210 יש 0.9 נקודות מדד .. בכמה נקודות מדד היא תבוטל לדעתך ??



תגובה:

הסיבה שלא ביטלו את The LA complex היא משום שרשת ה CW לא מממנת את הפרויקט אלא רשת קנדית קטנה ולכן מה היה אכפת לרשת לשדר אותה במהלך הקיץ ? הכל תלוי בעניין הכספי בין שתי הרשתות. לפי דעתי, אם זה ישתלם לרשת הקנדית מבחינה כספית תופק עונה נוספת. במידה וזה יקרה, סביר להניח שרשת ה CW תאשר אותה לעונה נוספת בקיץ הבא. ואגב, 90210 לא מניבה 0.9 נק' מדד, אלא 0.7-0.6 נק' מדד.

להלן מספר שאלות על הסדרה XIII:

שאלה ראשונה מאלעד:

איך זה שרשת אחרת תשדר ת'סדרה הזאת לפני showcase?

שאלה שנייה:

הסדרה שווה צפייה בכלל?

שאלה שלישית מאוראל:

מה דעתך על הסדרה D1D1? היא קלילה וזורמת כמו צווארון לבן וסוכן מחוק נגיד?



תגובה:

הסיבה שקיימת אפשרות (ובפועל זה מה שיקרה) ש showcase לא תהיה הרשת שתשדר אותה ראשונה היא, משום שקאנל פלוס (הרשת המשדרת) היא אחת מהאחראיות על ההפקה ולכן היא יכולה להחליט לשדר אותה אצלה. וכן, מדובר בסדרה נחמדה, לא יותר מדי מסובכת ולא יותר מדי מתוחכמת, אלא אקשן בלי יותר מדי לחשוב. ולא, היא לא קלילה וזורמת כמו הסדרות של רשת USA, אבל אם אין משהו אחר לצפות בו היא בהחלט יכולה להעביר את הזמן בנעימים.

יש גם שאלה על התוכנית The Voice מגבריאל:

האם העונות 4 ו 5 שאושרו לסדרה יהיו העונות עם שאקירה ואשר?



תגובה:

לא, שאקירה ואשר יככבו באביב הקרוב והחידוש הוא לעונת החורף הבאה.

רשת ה CW מקבלת שאלה נוספת:

פעם 90210 ו Gossip Girl היו באותו יום מה היו התוצאות של זה ? כתבת פעם על זה " כולם יודעים את התוצאות " אתה יכול לפרט להסביר מה היו התוצאות אם הם היו טובות או לא ? בערבי צפייה יש תכנית בשעה 8 ובשעה 9 אם שמים תכנית בשעה 8 היא התכנית היותר חזקה ? כמו למשל ששמו את 90210 בשעה 8 .. ולמה שמו אחרי את אחת שיודעת כדי שתיתן לה רייטינג ? למה לא ישימו את 90210 עם תכנית חזקה קצת שתיתן לה רייטינג כמו יומני הערפד זה יכול לקרות ? אחרי שתיגמר אחת שיודעת ישימו את יומני קארי בשעה 9 מה הכוונה בזה ש90210 תיתן לה רייטינג ? ולדעתך הסדה יומני קארי תצליח ? תודה על התשובות :)



תגובה:

כאשר 90210 ו Gossip Girl שודרו ביחד זו לא הייתה הצלחה גדולה. למען האמת, הנתונים היו חלשים. בדרך כלל, הרשת אכן שמה בשעה שמונה את הסדרה היותר חזקה בכדי שתשאיר צופים לסדרה שבאה בעקבותיה, בגלל זה בדרך כלל מדובר על ערבי שידור לרשתות. לגבי "אחת שיודעת", אם היו מתחילים איתה, יכול להיות שלא היה נשאר קהל לצפות ב 90210, משום שמצבה לא טוב. לכן, העדיפו לתת לה לסיים את דרכה בשעה 9 וכאשר יצטרכו להשיק סדרה חדשה, יומני קרי, זה כבר יקרה בשעה 9 בחצי השני של העונה.

מני שאל לגבי הנתונים של Modern Family בפרק החזרה שלה:

אתה חושב שמשפחה מודרנית תשמור על הנתונים האלה?



תגובה:

לא בטוח, אבל אין ספק שהנתונים יהיו באיזור הזה, אולי קצת פחות.

ונילי ביקשה לברר:

הפתיחה החזקה של משפחה מודרנית (5.5 נק' מדד) עשתה אותי סקרנית, יש לך מושג מה היתה הסדרה עם ממוצע נק' המדד לעונה הכי גבוה אי-פעם, ומה היה הממוצע? תודה.



תגובה:

מכיוון שהתחלתי לברר את מצבי הסדרות לפי נק' המדד רק בשנים האחרונות, קשה לדעת, אך אין ספק שפרק פתיחת העונה של "שני גברים וחצי" בעונה הקודמת (התשיעית) עם 10.7 נק' מדד ו 28.74 מיליון צופים היה לפחות בין הגבוהים.

ואיך אפשר להעביר שבוע בלי שאלה על Grey's Anatomy:

מה אתה חושב על הפרק הראשון של האנטומיה?



תגובה:

כבר אמרתי שאני לא חובב של הסדרה והיא נמצאת בשנים האחרונות בירידה. הפרק הזה לא היה שונה משאר העונות האחרונות הירודות. מצטער. הסדרה כבר לא מרגשת, לעיתים רחוקות מצחיקה ודי עובדת על אוטומאט.
מספר הערות לגבי הפרק:

1. סצינת הפתיחה אמורה הייתה לגרום לצופים לזכור את הדמות של לקסי, משום שבאופן כללי השחקניות מעט דומות אחת לשנייה.

2. המשחק עם הדמות של סלואן היה גרוע. אי אפשר לשלוח כך דמות. אני מבין, שבלעדי לקסי קשה היה לגרום להם להמשיך עם הדמות של סלואן, אבל הביצוע היה גרוע.

3. העובדה שהכניסו "בשר טרי" לסדרה נכונה, אולם עדיין מוקדם מדי לקבוע האם יש להם נוכחות על המסך, כפי שלמרבית השחקנים היה.

4. לפי דעתי, הפרק לא ריגש, אולי גם בגלל שרבים ידעו כבר לפני חודשים שזה מה שעומד לקרות לדמות של סלואן.

5. מה שקרה לאריזונה לא ממש הדהים את הצופים, וזו הייתה הכוונה, אולי משום שרבים חשבו שהיא תמות (אבל אני לא) וכשראו אותה בחיים, אך נכה, לא התרגשו יתר על המידה.

שאלה על סדרה של ערוץ דיסני:

Wizards of Waverly Place סיימה שידורים או שצפויות עונות נוספות?



תגובה:

הסדרה הסתיימה לאחר ארבע עונות. עתה יופק פרק איחוד מיוחד, או כפי שאולי חלק יתייחסו לכך, סרט טלוויזיה.

שאלה כללית:

תודה על הסקירה ובעיקר על רשימת הסדרות שעולות.. יש איזשהי כתבה בבלוג שלך שבה יש את רשימת כול הסדרות החדשות של העונה ומועד עלייתן?! תודה מראש!



תגובה:

לא, אין רשימה שכזאת. בכל פעם שרשת משחררת מועדי חזרת סדרה אני מפרסם. יש פרסומים של 5 הרשתות הגדולות מלפני מספר חודשים בחמש פוסטים שונים (חפשו את הפרסומים בבלוג), אך לא פרסום אחד מפורט. בכל יום שני, בפינה "בוודאי שמתם לב ש..." אני מפרסם את הסדרות שחוזרות ומסתיימות באותו שבוע.

ועכשיו, לשאלות שהגיעו במייל:

שלום, רציתי שתעשה כתבה וסיקור נרחב בנושא כל המכירה של הפורמטים הישראלים לשוק האמריקאי אם תוכל לסקר את כל הסדרות הישראליות שנמכרו לארה"ב בעשור האחרון, אלו שהצליחו, אלו שלא הצליחו, אלו שרק שרדו את שלב הפיילוט. זה נושא שממש מעניין אותי ויכול להיות גם אותך מאחר שבתקופה האחרונה יש לנו הצלחות מעבר לים ואשמח אם תיתן לנו קצת מידע בנושא ולסקר את כל הנושא הזה בהרחבה.



תגובה:

עשיתי משהו דומה בתשובה לשאלה בפינת המענה לקוראים לפני מספר חודשים, אין טעם לחזור על אותו דבר פעמיים, לפחות לא כרגע. מצטער. אולי בעתיד.

השאלה הבאה מתייחסת לסדרה Major Criemes:

על מה מדברת הסדרה?



תגובה:

מדובר בסדרה משטרתית וספין אוף של The Closer. למעשה, הסדרה עוסקת ביחידת עילית של המשטרה, אשר פותרת מקרים קשים. ובנימה אישית ? לא משהו מיוחד.

יש גם מקבץ שאלות:

הי :) רציתי לדעת:

1. מה דעתך על הסדרה "חברים" למרות שהיא ישנה מאוד , והיכן את ממכם אותה בדירוג שלך בין סדרות הקומדיה ...

2. בנוסף רציתי לשמוע את דעתך על העונה ה2 של חליפות עד כה , התרשמת ? אתה חושב שהיא תחודש לעונה

3. ומה דעתך בנוסף על עונתה הרביעית של צווארון לבן ומה דעתך על החידוש שלה לעונה 5 ?

תודה.



תגובה:

1. לפי דעתי, "חברים" הייתה קומדיה מצחיקה מאד, אם כי היא חוותה עונות טובות יותר וטובות פחות, דווקא בעונות האחרונות שלה היא חזרה להיות מצחיקה יותר. הייתי מכניס אותה לעשר הקומדיות הגדולות שלי, אך לא לתוך השלישיה המובילה.

2. העונה השנייה של "חליפות" החלה בצורה בינונית מאד, אבל בערך בפרק הרביעי או החמישי היא החלה לצבור תאוצה וחזרה לרמה סבירה, לפי דעתי העונה הראשונה הייתה טובה יותר. וכן, היא תחודש לעונה נוספת, זו רק שאלה של זמן.

3. לצערי, מפאת חוסר זמן, לא יצא לי עדיין לצפות בעונה השלישית של הסדרה (אם כי אהבתי את שתי העונות הראשונות) ולכן לא אוכל עדיין לחוות דעה לגבי עונות 3 ו 4 של הסדרה. כשאצפה אחווה את דעתי. לגבי הודעת החידוש, אני שמח, משום שאני אוהב את הסדרה.


חג שמח.

7 תגובות:

אלעד אמר/ה...

מכיוון שאתה לא יכולת להסביר לי את הסוף של הסופרנוס אקווה שמישהו אחר יסביר לי כי באמת שלא הבנתי כלום

נילי אמר/ה...

תודה.

גבריאל אמר/ה...

וואו לגבי האנטומיה רציני?? הייתי בטוחה שאריזונה תמות עם כל מה שאמרו לקאלי, זה היה פרק הפתיחה הכי טוב

שקד אמר/ה...

לא ראית את הסוף של הסופרנוס כי התיאשת ממנה אבל שמת אותה ברשימת הסדרות האהובות עליך????
מה???

שקד אמר/ה...

אז אתה אומר שברשימת 100 הסדרות הטובות ביותר לא כולן אהובות עליך?
אז אתה צריך לעשות רשימת נוספת שמחילה את 100 הסדרות האהובות עליך כי זה ההבנה שנוצרה בפני הצופים. אם אתה לא אוהב סדרה כלשהי אז איך תחליט אם היא טובה או לא או איכותיות או לא?
אשמח אם תסביר.

אנונימי אמר/ה...

תודה על המענה לגבי 'נואשי אלאיי' [:)] קראתי באיזשהו מקום שיוצרי הסדרה כבר דיברו על העונה השלישית, ולכן שאלתי את הגורו לענייני הטלוויזיה ;)
ולכאורה אם CW ימשיכו לשדרה זה יהיה מצוין ויעזור כלכלית, אך גם בלעדיה היא עדיין תוכל להיות משודרת רק ברשת שיצרה אותה בקנדה...
[ראה מקרה וויסלר S2]
ותודה על המענה גם לגבי שאלת עליית הסדרות

D1D1 אמר/ה...

שקד, תראה את הכותרת של המצעד ותבין לבד.