יום שני, 24 בספטמבר 2012

שלב סיכום עונה, Grimm, עונה ראשונה: נחמד.



בשנת 1986 יצא לאקרנים הסרט Ferris Bueller's Day Off בכיכובם של מת'יו ברודריק ומיה שרה. הסרט זכה להצלחה עצומה ועד היום הוא נחשב לאחד מסרטי הנעורים הגדולים ביותר בכל הזמנים. הסרט הוליד 2 סדרות שהיו מעין סדרות בת של הסרט. הסדרה הראשונה נקראה "פריס ביולר" ובה כיכבה גם ג'ניפר אניסטון הצעירה ואילו הסדרה השנייה נקראה "פרקר לואיס לא יכול להפסיד". 2 הסדרות עסקו פחות או יותר באותו נושא: נער בגילאי העשרה שכל מה שהוא עושה מצליח לו. שתי הסדרות היו טובות וגם יצאו לאוויר באותה שנה, 1990, אך בעוד ש"פריס ביולר" החזיקה מעמד עונה אחת בלבד הרי ש"פרקר לואיס", אשר נחשבה לטובה ולאיכותית ממנה, שרדה 3 עונות לפני שבוטלה.

בעונת הפיילוטים של 2011 קיבלנו את הידיעה כי שתיים מהרשתות האמריקאיות הגדולות, רשתות NBC ו ABC, מתכווננות להפיק שתי דרמות בעלות מוטיב דומה. אגדות עם. בעוד רשת ABC הודיעה שאישרה את הסדרה Once Upon a Time לעונה הבאה, גם רשת NBC הודיעה שנתנה אור ירוק להפיק את הסדרה Grimm. גם הפעם ניתן להצביע על כך שמדובר בשתי סדרות נחמדות, אך במקרה הזה רשת NBC קיבלה את הסדרה המעט פחות טובה. מישהו מתפלא על כך ? אני לא.

Grimm מספרת את סיפורו של ניק ברקהארט (דיוויד גיאנטויל), שוטר במשטרת פורטלנד, אשר יום אחד מתחיל לראות אנשים באור שונה לחלוטין. כאשר דודתו מארי, אשר גידלה אותו לאחר שהוריו נהרגו בתאונת דרכים, חוזרת כשהיא גוססת מסרטן ומישהו מנסה לרצוח אותה, היא מספרת לו שהוא נצר למשפחת "גרים", אשר במשך מאות בשנים צדים את הדמויות האגדתיות בספרי "האחים גרים" ושעכשיו תורו להמשיך במלאכה. לאחר מספר ניסיונות לרצוח אותה, מארי בסופו של דבר הולכת לעולמה וניק מקבל על עצמו את גורלו. במהלך העונה הוא גם מגלה שיש מידע נוסף על התאונה של הוריו ושלמעשה מדובר ברצח. בשניות האחרונות של פרק סיום העונה (זהירות ספויילר ענק) אמו של ניק חוזרת לתמונה.

לניק יש חברה בשם ג'ולייט (ביטסי טולוך) איתה הוא נמצא בקשר במשך שלש שנים והוא מעוניין להציע לה נישואין, אך כאשר המורשת המשפחתית נוחתת על כתפיו, הוא מתלבט האם בכלל כדאי לסכן אותה ובכך לאמץ את ההמלצה של דודתו, שביקשה ממנו להיפרד ממנה. ככל שהעונה מתקדמת ג'ולייט נחשפת יותר ויותר אל הדמויות שמלוות את ניק, כאשר אחת מהן אף חוטפת אותה, אך לא מודעת מי הם באמת. רק בפרק האחרון, כאשר אדלייד, אחת מהיצורים, אשר ניסו לפגוע בו, גורמת לכך שתישרט על ידי חתול מכושף, ניק מתוודה בפניה על הכל, אך היא חושבת שהוא השתגע, בנקודה הזו היא מתעלפת ונכנסת לבית החולים. שדקות לפני סוף הפרק האחרון לעונה היא מתעוררת אחוזת דיבוק.

לניק יש שותף במחלקה בשם האנק (ראסל הורנסבי), וגם הוא לא מודע ליכולות של ניק. במהלך העונה הוא מכושף על ידי אדלייד, ורק ברגע האחרון, לפני שהוא מתפגר, ניק מצליח להוציא אותו מהכישוף. דרך אגב, משחקו של ראסל הינו תיאטרלי לעיתים קרובות ונראה שמדובר בליהוק גרוע.

השותף הנוסף של ניק הוא שותף בלתי רשמי בשם מונרו (סילאס ויר מיטשל), איש זאב, או בכינויו הנכון בלוטבאד, בו נתקל ניק במקרה הראשון שלו בו מעורבים היצורים המיתולוגיים, ולאחר שבתחילה הוא חושד בו בחטיפת ילדה קטנה מתברר לו שהוא רק רוצה לעזור ולמעשה הוא הופך לסייד-קיק שלו מבלי שהאנק יידע על כך. במקרה של סילאס, בניגוד גמור למקרה של ראסל, מדובר בליהוק נכון ונראה שלאחר הופעה במספר סדרות כשחקן אורח הוא מצא את מקומו.

שמו של מפקד המחלקה של ניק והאנק הוא קפטן שיין רנארד (סאשה רואיז), ויש לו אג'נדה משלו, הוא חלק מהווראט, גוף של 7 המשפחות המלכותיות האירופאיות, אשר מעוניין להישג מפתח מסוים אותו העבירה מארי לניק. לשם כך, רנארד יוצר קשרים עם יצורים מסוימים וביניהם אדלייד. מטרתו המשנית היא לגרום לכך שניק יהיה לצידם במאבק נגד המחתרת, אולם ככל שהעונה מתקדמת ניק מוצא את עצמו לצד המחתרת והמקופחים.

כאשר בוחנים את העונה הראשונה של הסדרה מגיעים למסקנה, כי מדובר בסדרה שפונה לקהל צופים מסוים, קהל הצופים, אשר צופים בסדרות "על טבעי", וזאת בניגוד לסדרה Once Upon a Time, אשר פונה לכל המשפחה. לכן, לא צריכים להיות מופתעים שהסדרה משודרת ביום שישי, נראה שהיא מצאה לעצמה את הנישה שלה. לא מדובר בסדרה לפריים טיים.

במידה ו Once Upon a Time לא הייתה עולה לאוויר באותה עונה סביר, להניח ש Grimm הייתה זוכה להצלחה גדולה יותר, הסיפור שלה עבור קהל היעד שלה הינו סביר, אם כי לא יותר מדי מסובך. קיים סיפור מסגרת קטן (מותם ? של הוריו של ניק בתאונת דרכים והניסיון של הווראט לגנוב ממנו את המפתח) ובאופן כללי מדובר בתסריט בינוני, אך ברוב המקרים גם צפוי.

אז, לראות או לא לראות ?
קשה לי להאמין, שכאשר הסדרה תרד מהמרקעים היא תיזכר לאחר שנה או שנתיים, אך בשביל להעביר עונת חורף של 22 פרקים בני 42 דקות כל אחד מדובר בסדרה לא רעה בכלל. אין הרבה מה לחשוב, הרעיונות של הפרקים נחמדים וכמעט בכל פרק יש איזכור כלשהו לסיפורי "האחים גרים". לכן, ההמלצה שלי, נסו שניים או שלשה פרקים, במיוחד אם אתם מחובבי הז'אנר, ותיראו אם רמת הטקסט מתאימה לכם. עבורי הסדרה היא לא יותר מבסדר. סדרה נחמדה ותו לא, אך כל אחד וטעמו האישי.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

כמו שאמרת זו לא סדירה גאונית אבל בהחלט סדרה חביבה להעביר איתה 40 דקות.
לא כל כך אהבתי את הכיוון אליו הלכו בסוף העונה כשהחזירו את אמא של ניק, קצת הופך את זה לטלנובלה...

אלעד אמר/ה...

^^^ הרסת לי,תכננתי להתחיל לצפות בזה


יש לך הסבר לסוף של הסופרנוס?

אנונימי אמר/ה...

תצפה, העונה השנייה ממשיכה סבבה