יום שני, 24 בספטמבר 2012

בוודאי שמתם לב ש...


 
לנתונים הגבוהים מאד של פרק הפיילוט של הסדרה Revolotion. הסדרה הניבה 4.1 נק' מדד ועל פי כל קנה מידה מדובר בנתונים טובים מאד. השאלה היא, לפני שאנו יודעים מה הם נתוני הפרק השני, כיצד להגיב על הנתונים. לפי דעתי, צריך לשמוח, אך להיות זהירים. רבים זוכרים שלפני שנתיים רשת NBC העלתה סדרה חדשה שרבים ציפו לה, The Event, ואשר הניבה נתונים טובים בפרק הפתיחה שלה: 3.6 נק' מדד, אולם כולם זוכרים מה קרה לה בסוף העונה – היא בוטלה. כך שנתוני פתיחה טובים לא תמיד "שומרים" על הסדרה. הנתון המעניין באותו ערב היה עליית נתוני The Voice מ 4.2 ל 4.6 נק' מדד. בכך, לפי דעתי, צופי Revolotion גרמו לעליית נתוני The Voice. מעריצי הסדרה גם יטענו שהיות והפרק הודלף לרשת זמן רב לפני שידורו ולכן בפרקים הבאים יצטרפו צופים. קשה לי להאמין שזה יקרה, במיוחד לאור העובדה שהיום מצטרפות הסדרות של רשתות ABC  ו CBS בפרקים חדשים. אז, מה המסקנה הסופית ? קשה לי להאמין שהסדרה תשמר את הנתונים הגבוהים של פרק הפתיחה, כמו כן, צריך לזכור שמדובר בשעה עשר בלילה ולכן במידה והסדרה תסתפק ב 3.2-2.8 נק' מדד עד תום העונה זו תהיה הצלחה כבירה עבור הרשת שסדרות הדרמה שלה קורסות בשנים האחרונות כמעט מדי עונה. האם זה יקרה ? נכון לעכשיו, זה נראה טוב.

לנתונים הגרועים מאד של פרק הפתיחה של הסדרה The Mob Doctor. להתחיל את הסדרה עם 1.5 נק' מדד ? מבחינת רשת FOX מדובר באסון בקנה מידה גדול, למרות שהיא לא כל כך בנתה עליה. הסיבה שברשת דואגים היא, שלפני שנתיים ברשת העלו סדרה בשם Lone Star בה תלו תקוות גדולות מאד ולאחר התחלה בעייתית ביטלו אותה לאחר שלשה פרקים. לפי דעתי, ברשת יסתכלו בדאגה על נתוני הפרקים הבאים ובמידה והנתונים יגיעו לאיזור 1.1 נק' מדד קיים סיכוי שיבטלו את הסדרה או יבצעו החלפה עם Touch (סיכוי קטן) ויעיפו אותה ליום שישי.

לנפילה של The New Normal בנתוני הרייטינג. זה היה צפוי, אבל זה מתחיל כבר השבוע. הסדרה נפלה מ 2.5 ל 2.2 נק' מדד ובשבוע הבא, כאשר הרשתות השונות יעלו את הסדרות שלהם הנתונים צפויים לרדת עוד יותר. בהפקה גם החליטו להוסיף עוד זוג לסבי לסדרה וממשיכים לעצבן את הציבור השמרני בארה"ב וכשזה קורה בסדרה בפריים טיים קשה מאד לראות כיצד הסדרה תצליח לשרוד, במיוחד כאשר אין לה חן או הומור יוצא דופן.

לכך ש Go On ממשיכה לשמור על נתונים גבוהים. נכון, השבוע יהיה המבחן הרציני של הסדרה, אבל עד עתה עושה רושם שהיא הצליחה לייצב לעצמה קהל וזאת בניגוד גמור לאיכות שלה, היות ומדובר בסדרה בינונית מאד עם שחקן שמשחק את אותה דמות (פחות או יותר) במשך שלש סדרות ודווקא בפעם היחידה שניסה לברוח מהדמות, כאשר שיחק בסדרה Studio 60 On The Sunset Strip, עשה זאת בצורה טובה מאד, אך הסדרה נכשלה ועמה הניסיון היחיד שלו לנסות לשחק דמות שונה. האמריקאים הם עם מוזר..

לשני ביצועים נדירים בפרק השני של Glee. לאחר שביקרו אותי על כך שביקרתי את הסדרה וחלק אף טענו שאני לא מבין כלום בטלוויזיה. לאותם מבקרים אין לי מה להגיד, אלא לומר שכאשר יש ביצועים יוצאי דופן בסדרה אני יותר משמח לציין זאת. והשבוע, כאשר בסדרה שידרו פרק מיוחד לשירים של בריטני ספירס, ניתן היה להבחין בשני ביצועים יוצאים מהכלל. הביצוע הראשון היה של מארלי וג'ייק ל Crazy ואילו השני של רייצ'ל ל Oops I Did It Again. תמיד טענתי (וגם בשבוע שעבר), שכאשר מחדשים שיר צריך להביא משהו מיוחד ובשני הביצועים הללו ניתן היה לראות זאת בצורה מובהקת. עד עתה, הליהוק של מליסה בנואיסט כמארלי הוא פשוט הברקה. יש לה הכל: קול, מראה ונוכחות. אגב, דווקא הביצוע של מארלי ל Everytime היה בינוני ולא התקרב למקור. למרות זאת, עדיין הפרק לא מתקרב באיכותו לפרק ההוקרה הקודם שעשו בסדרה לבריטני ספירס.

השבוע יעלו מרבית מהסדרות של 5 הרשתות האמריקאיות הגדולות:

יום ראשון: Treme.





יום שישי: CSI: New York, Fringe, Made in Jersey, Blue Bloods, Star Wars: The Clone Wars.

השבוע גם מסתיימת עונה של סדרה: Louie.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה על הסקירה, ובעיקר על רשימת הסדרות שעולות.. יש איזשהי כתבה בבלוג שלך שבה יש את רשימת כול הסדרות החדשות של העונה ומועד עלייתן?! תודה מראש!