יום שלישי, 5 ביולי 2011

ביקורת: שקד והסרטים שלו.


Kick-Ass (קיק-אס)

לפני כשנתיים יצא לאקרנים סרט בעל תקציב קטן במיוחד וגם הכנסותיו היו בהתאם. שם הסרט הוא:Kick-Ass.

Kick-Ass הינו סרט המבוסס על קומיקס ומספר את סיפורו של דייב (אהרון ג'ונסון), חנון שלומד בתיכון ונמאס לו מההצקות מצד הפושעים בשכונה. דייב מחליט לקנות תחפושת, להתאמן ולהפוך לגיבור-על ללא כוחות, כמו באטמן. כאשר הוא יוצא עם התחפושת אחרי האימונים שלו, הוא נתקל בפושעים, אך לאחר קרב קצר, השניים דוקרים אותו ובורחים. דייב מחליט להמשיך ולהתאמן ובתקרית אחרת הוא מציל איש מחבורת עבריינים. התקרית מצולמת על ידי נערים והסרטון הופך את Kick-Ass לגיבור על מפורסם.

במקביל, דיימון (ניקולס קייג') מאמן את מנדי, ביתו, במשך כל חייה את אומנות המלחמה בשביל לנקום בפרנק, עבריין ידוע, על מות אשתו. במהלך הסרט השניים הופכים גם הם לגיבורי על: דיימון הופך ל"ביג דאדי" ואילו מנדי ל "היטגירל". בשלב מסוים, היט גירל וביג דאדי מצטרפים אל Kick-Ass.

לאחר שקיק אס הורג מספר רב משומריו של פרנק, האחרון מחליט להרוג אותו ועושה זאת באמצעות בנו, כריס, אשר מתחזה לחבר של Kick-Ass בדמות גיבור על אחר, רד מיסט, אך למעשה הוא מנסה להביא אותו אל אביו.

עד כאן תיאור אירועי הסרט.
ועכשיו לביקורת.

ראשית, אין ספק שהעלילה מסובכת מאוד ושיש בה חלקים רבים. עם זאת, לעומת סרטים רבים שבהם סיבוך העלילה הופך לנקודת חולשה, ב Kick-Ass קורה ההפך. בסרטים אחרים, ישנן כמה עלילות שמתחברות בנקודה מסוימת, בדרך כלל באחת מן העלילות האיכות פחות טובה וכך נוצרים חלקים רבים ירודים. לעומת זאת, בקיק-אס כל העלילות בעלות איכות טובה מאוד, עובדה שהופכת את הסרט למעולה.

אלמנט נוסף שניתן לרשום לטובת הסרט הוא התסריט. אין ספק שיוצרי הסרט החליטו שקהל הצופים שאליו הם מכוונים הוא גילאי הנוער, וכך גם עיבדו את התסריט. החל מסצינת האוננות בתחילת הסרט, יחסיהם של דייב וקייטי, אהובתו שחושבת שהוא הומוסקסואל בתחילת הסרט וסצינות האהבה בינהם. לדעתי, התסריט מעולה ובים הסרטים והסדרות הבינוני שאליו אנו נגלים בשנים האחרונות, ניתן וצריך להעריך את זה.

אלמנט שלישי שרציתי לציין הוא, כמות ההומור המשובח שיש בסרט הזה. לעומת סרטי קומיקס אחרים, בהם ההומור ירוד ולעיתים לא קיים, ב Kick-Ass יש דגש על ההומור והוא איכותי.

בזירת השחקנים, לדעתי כל השחקנים עשו עבודה טובה מאוד. אהרון ג'ונסון נכנס אל תפקידו של דייב בצורה מצוינת, כריסטופר מינץ פלאס בתור רד מיסט, ומארק סטרונג בתור פרנק. ניקולס קייג' כרגיל משחק בצורה נפלאה את דיימון/ביג דאדי. קלואי מורטז הצעירה משחקת בצורה מדהימה, שכן זמן רב לא ראיתי משחק משובח שכזה מצד ילדים. אפילו ב"שכחו אותי בבית". לפי דעתי, כל ארבעת הנערים שיחקו פחות טוב ממנה. לינדזי פונסקה המדהימה, שנהנתי לראות אותה בכל סצינה בשל יופיה הרב, גילמה את קייט בצורה נהדרת.

נקודה שלילית בודדת שבכל זאת הייתי מעוניין לציין היא: חוסר ההגיון. רעיונות רבים במהלך הסרט סבלו מחוסר הגיון, דוגמא לכך היא מינדי, בת ה 9, שנלחמת בצורה כה יעילה, או המשטרה שלעולם לא מגיעה. אך מדובר ב"סרט קומיקס", כך שניתן לקבל זאת.

לסיכום,
פשוט סרט מצויין.

הציון שלי:
10!!!


Share on Facebook

הערה: מדובר בפינה של קורא נאמן של הבלוג.

אין תגובות: