יום שני, 10 בינואר 2011

בוודאי שמתם לב ש...(שחקניות קולנוע)


הרזון של אנג'לינה ג'ולי מתחיל להפחיד. לא פלא שרצות עליה שמועות שהיא מכורה להירואין או שיש לה הפרעות אכילה. בסרט האחרון שלה, סולט, היא ממש נראתה כמו שק של עצמות. ולהזכירכם, מדובר באחת הנשים שנבחרת כמעט מדי שנה לאחת הנשים הסקסיות ביותר על פני כדור הארץ. גם אני בעד גוף יפה ורזה, אבל יש גבול לרזון של אנשים. לפני מספר ימים קראתי ידיעה על דוגמנית שמתה מאנורקסיה, יכול להיות שבקרוב נשמע כותרות דומות מהכיוון של ג'ולי ולאו דווקא בשל אנורקסיה. דרך אגב, גם קמרון דיאז מגזימה בנושא הזה וניתן היה לראות זאת במיוחד, כאשר ראו אותה בביקיני בסרט Knight & Day.
לאחר שהסדרה "ורוניקה מארס" ירדה מלוח המשדרים חשבתי שעתידה של קריסטין בל עומד להיות מזהיר. בכל זאת, מדובר באחת השחקניות המוכשרות והיפות שניתן למצוא על מסכי הקולנוע והטלוויזיה. מאז עברו מספר שנים וכל מה שבל יכולה לזקוף לזכותה היא השתתפות לעונה וחצי בסדרה "גיבורים" ומספר סרטי קולנוע לא כל כך מצליחים. במידה והיא לא תצליח בשנים הקרובות לבסס את עצמה כשחקנית אשר משתתפת בסרטים מצליחים היא תמצא את עצמה מקוטלגת בקטגוריה של שחקנית מפוספסת. וזה יהיה חבל, חבל מאד.
שחקנית נוספת שקוטלגה כסיפור הצלחה אבל נראה שגם היא בדרך להיות בגדר של פיספוס, היא: מייגן פוקס. ללא ספק מדובר באחת השחקניות הסקסיות שניתן למצוא כיום, אולם קבלת ההחלטות שלה בשנים האחרונות לגבי הסרטים בהם היא משתתפת (מלבד "רובוטריקים") היא פשוט שערורייתית. סרטים כגון "ג'ונה הקס", או "הגוף של ג'ניפר" פשוט יוציאו לה שם רע. אז נכון, היא לא תהיה המריל טריפ הבאה, אבל גם היא יכולה למצוא את עצמה בעוד מספר שנים חלק מדור השחקניות המפוספסות. וגם זה יהיה חבל. חבל מאד.
מעט מאד שחקניות מקבלות תיוג של סיפור הצלחה בגיל צעיר ובכל זאת מצליחות לשרוד. סיפור הצלחה ידוע הוא אליסה מילאנו שעוד לפני שמלאו לה עשר שנים כיכבה בסדרה "מי הבוס" ומאז היא לא מביטה לאחור. סיפור הצלחה מינורי יותר הוא של הילארי דף או אמנדה ביינס, אשר נחשבו ככוכבות של סרטי וסדרות נוער וכיום מנסות לשרוד את המעבר לעולם המבוגרים. השחקנית הבאה ברשימה שלי, אשר מגלה את ההבטחה הגדולה היא: אמה סטון. היתרון שלה על דף וביינס, הוא שכבר בתחילת הקריירה שלה היא לא מסתפקת בסרטי נעורים קלים. נכון, היא השתתפה בסרט Easy A, בה ניתן היה לזהות עד כמה היא מוכשרת. אבל לצד הופעתה זו, היא גם הופיעה בסרט Paper Man הבוגר ובקרוב מאד נוכל לראות אותה גם בחידוש ל"ספיידרמן". כולי תקווה שסטון תצליח למנף את הקריירה שלה בהצלחה ולא להפוך לדף או ביינס ואפילו לא קריסטין סטיוארט, אשר מקוטלגות לסוג סרטים מסוים. לדעתי, מדובר באחת מהכוחות העולים בקולנוע. אני מחכה בקוצר רוח לסרטים הבאים שלה.
שחקנית מפוספסת מאד היא ג'סיקה בייל. מאז שכיכבה בסדרה 7th Heaven היא סומנה כאחת השחקניות שיכולות להגיע רחוק בתעשייה. אבל את כמות הסרטים המוצלחים או אפילו האיכותיים שלה ניתן לספור על כף יד אחת. השתתפותה בסרט "צוות לעניין" רק חידדה עובדה זו. מדובר בשחקנית מוכשרת ויפה, אשר הייתה יכולה לעשות עם הקריירה שלה עד עתה (היא כרגע בת 28) הרבה יותר. נכון לעכשיו, היא נחשבת כפיספוס אחד גדול. לדעתי, עדיין לא מאוחר מדי בשבילה, אבל היא צריכה להתחיל לדאוג. ישנן שחקניות צעירות ומוכשרות (מישהו אמר אמה סטון ?) אשר נושפות בעורפה.
שחקנית נוספת אשר ניתן לומר שהיא כבר מעבר לשיא שלה היא גווינת' פלטרו. לפי דעתי, מדובר בשחקנית מוערכת יתר על המידה. אשר היו לה שני סרטים מוצלחים "שייקספיר מאוהב" ו"הכישרון של מר ריפלי", אשר שמו אותה על מפת הקולנוע, אבל מעבר לסרטים הללו, אני לא רואה סיבה לחשוב עליה כאחת מהכוכבות של התעשייה. המקום שלה, ככוכבת משנה בסרט כגון "איירון מן" ותפקידי אורח בסדרות כמו Glee הם בדיוק המקומות האידיאליים עבורה. אני יודע שנשים רבות מעריצות אותה, אבל למען האמת, אף פעם לא הבנתי מדוע. היא לא כישרונית יתר על המידה, לא יפה יותר מדי – פשוט ממוצעת ולא יותר מכך.

Share on Facebook

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מעניין, תודה :)

שילה אמר/ה...

רעיון מאוד מקורי לעקוב אחרי מסלול ההמראה או הנחיתה של שחקנים שצפו להם עתיד מזהיר. גם אני מתקשה לתפוס איך קירסטן בל (ורוניקה מארס) לא הצליחה למנף את עצמה אחרי החשיפה וההערכה לה זכתה. וגם אני חושבת שאמה סטון היא הדבר הבא.
לגבי גווינת' פאלטרו אני פחות ביקורתית ממך, אבל זה לא מונע ממני להינות מהפוסטים האחרונים, המפורטים והמעניינים שאתה מפרסם, למשל הפוסטים על הסרטים.
מרתק-לא פחות! תודה רבה!