יום שני, 31 בינואר 2011

בוודאי שמתם לב ש...


התוכנית "מצב האומה", אשר משודרת בימי ראשון בערוץ 2, היא אחת התוכניות המצחיקות ביותר שניתן לראות על המסך. למרות שהפורמאט של התוכנית הוא לא פורמאט חדש, הרי שכמעט מדי תוכנית כמות הבדיחות המצחיקות בה גבוהות ביותר. לדעתי, התוכנית מאפילה גם על "ארץ נהדרת", אשר כבר הצליחה להמאיס את עצמה. נכון, מדובר בסוג תוכניות שונה, אבל אי אפשר שלא להשוות בין תוכניות הדגל של הערוצים. ככל ש"מצב האומה" מצחיקה, כך "ארץ נהדרת" דועכת. כמו כן, גורי אלפי מוכיח כמעט מדי שבוע איזה קומיקאי אדיר הוא. ראינו כמה טוב הוא כבר ב" משחק מכור". למעשה, ראינו זאת קודם לכן בתוכנית הבידור שהייתה לו עם אסי כהן, אבל בתוכנית הזאת, אלפי מעלה את הרמה שלו לדרגת אומן. פשוט לראות ולא להאמין. לעיתים נראה, שאורנה בנאי ובמיוחד ליאור שליין אמורים להיות העוזרים שלו.
שלשה שבועות לאחר עלייתה, ניתן כבר להסיק מסקנות לגבי The Cape. הסדרה, אשר פתחה בקול תרועה רמה עם 2.6 נק' מדד, מוצאת את עצמה מהר מאד בקרקעית עם 1.6 נק' מדד בפרק הרביעי בלבד (מזל שיש לה רק 8 פרקים עד ההפסקה). מי שקרא את הבלוג שלי, שם לב שלא הייתי אופטימי גם כשהנתונים שלה היו גבוהים. יש לכך 2 סיבות עיקריות (מבלי להיכנס ולנתח את האיכויות שלה). ראשית, בדומה ל Dollhouse, ציפו לסדרה הזאת הרבה מאד זמן. למעשה, חיכו שהיא תעלה לשידור במשך יותר משנה וחצי, הציפיות הפכו ללא מציאותיות. סיבה שנייה היא, העובדה שהיא עלתה לשידור רק בחודש ינואר. סדרה מהסוג הזה יכולה לעלות רק כסדרת קיץ, ובמידה והיא כבר עולה בעונת החורף היא חייבת לעלות לפחות שבועיים או שלשה לפני שהלוח של שאר הרשתות עולה בכדי לבסס לעצמה קהל. הסדרה היא לא מסוג הסדרות שיכולה לתפוס קהל עם הזמן. ברגע שהיא קיבלה 2.6 נק' מדד בפרקים הראשונים שלה, מכאן היא רק יכלה לרדת, וכאשר הרשתות האחרות החזירו את הסדרות שלהן, באה הירידה הטבעית.
בניגוד ל The Cape, הסדרה החדשה השנייה של הרשת, אשר עלתה לשידור רק לפני שבוע, עושה קולות שהיא בדרך להישאר. אני מתכוון לסדרה Harry's Law. נתוני הסדרה יציבים ומספר הצופים הכללי שלה גבוה מאד. יש לציין, שהסדרה השיגה את הנתונים הגבוהים שלה גם כאשר התמודדה עם הוואי 0-5 של רשת CBS ו Castle של רשת ABC. דווקא הסדרה הזאת, אשר ברשת NBC, הכניסו אותה ברגע האחרון ללוח המשדרים (במקור היא הייתה אמורה להיות משודרת בימי שישי) נמצאת במצב הנוח ביותר מבין הסדרות החדשות של הרשת לקראת חידוש, הפרקים הבאים יהוו מדד טוב יותר למצבה.
לי נראה שלאור הפרויקטים שרשת NBC אישרה עד עתה להפקת פיילוטים, היא תמיד נמצאת צעד אחד מאחורי הטרנדים החשובים בעולם הטלוויזיה והקולנוע. ארחיב עם מספר דוגמאות: דוגמא ראשונה, אמריקן איידול משודרת כבר קרוב לעשור בארה"ב, ורק עתה, כאשר הרייטינג של התוכנית וכנראה הסבלנות של האנשים לסוג כזה של תוכניות עומד להיעלם, החליטו ברשת להפיק תוכנית דומה. דוגמא שנייה, לאחר יותר מעשור של 8 ספרי וסרטי "הארי פוטר", ו 2 עונות של Legend Of The Seeker, החליטו ברשת להפיק פיילוט לסדרה שתעסוק בעולם של קסמים. דוגמא שלישית, Glee מצליחה כבר עונה שנייה ברציפות ורק עתה החליטו ברשת לנסות להפיק תוכנית מוזיקלית דומה. דוגמא רביעית, לפני יותר מעשור נושא ההומואים והלסביות היה טרנד חם מאד בטלוויזיה, במיוחד עם שידור הסדרה "וויל וגרייס", ורק עתה ברשת נתנו אור ירוק להפקת פיילוט (קומדיה) על 2 לסביות. דוגמא חמישית, סמולוויל משודרת בהצלחה כעשור ורק עתה החליטו ברשת להפיק פיילוט חידוש ל Wonder Woman. שלא תבינו אותי לא נכון, אני מצפה די בקוצר רוח לסדרה על עולם הקסמים וגם לחידוש של Wonder Woman, אבל לאור "ההצתה המאוחרת" של הרשת בכל מה שנוגע לפרויקטים הללו, קיים סיכוי שיקרה להם (במידה ויאושרו לסדרות) מה שקרה ל The Event, אשר הגיעה לאחר שהקהל האמריקאי צפה בכמעט עשור של הסדרות 24 ו Lost, ופשוט התרסקה, משום שהקהל היה די רווי מסוג הסדרות הללו. אני מקווה שאתבדה.
העונה הבאה של רשת ה CW עומדת להיות שונה מאד מהעונה הנוכחית. ראשית, סמולוויל עומדת לסיים את דרכה לאחר עונה. Life Unexpected בוטלה לאחר חצי עונה ומשבצת השידור שלה מולאה על ידי Hellcats, עובדה שאומרת שבתחילת העונה הבאה משבצת השידור של Hellcats עומדת להיות פנויה. כמו כן, אם להאמין להדלפות אשר מגיעות מרשת ה CW, אודות העובדה שהסדרה One Tree Hill עומדת להיות מבוטלת, אזי גם משבצת השידור שלה עומדת להתפנות. כלומר, לפחות 3 סדרות חדשות צפויות לעלות לשידור בעונה הבאה ברשת הקטנה הזאת. וזה הרבה מאד עבור הרשת. אם גם ניקח בחשבון שעתידן של סדרות נוספות של הרשת עדיין לא נקבע נגיע למסקנה, שבשנה הבאה הרשת עומדת לעבור מיני מהפכה.
למרות שקוראי הבלוג די רגילים לקרוא את התגובות הקשות שלי לגבי הרשתות CW ו NBC, המאוכזבת הגדולה של השנה, לפחות עד כה, היא רשת ABC. כמעט כל הסדרות החדשות שלה התרסקו. My Generation ו The Whole Truth בוטלו מהר מאד, Detroit 1-8-7 בדרך הבטוחה לקבל הודעת ביטול, הסדרות No Ordinary Family ו Better With You עם נתונים בינוניים מאד במקרה הטוב, Off The Map עם נתונים מאכזבים מאד, במיוחד לסדרה של שונדה ריימס ואפילו העונה השנייה של V לא מצליחה לנפק נתונים גבוהים. מה הפלא שסדרות עם רייטינג בינוני כמו Castle ו Private Practice קיבלו הודעת חידוש לעונה נוספת ? אם גם הן היו מבוטלות הרשת הייתה בצרה גדולה מאד לקראת העונה הבאה. למרות שלפי דעתי, Private Practice לא ראויה לזמן מסך.

Share on Facebook

6 תגובות:

ELI אמר/ה...

מעניין!!! תודה :)

אנונימי אמר/ה...

גורי ענק הוא יחיד שמחזיק את התוכנית לארונה יש יצאיות טובות רק שאני מאלתרת וליאור מצחיק רק את עצמו .אבל בסה"כ התוכניות היחידה בעברית שאני צוחק בה בקול

נעמה אמר/ה...

מעניין, תודה!

לדעתי הדרך שבה NBC מנסה לחזור למומנטום, עם חיזוק של תסריטים קומיים או שילוב של קומי בז'אנרים אחרים, היא הדרך היחידה שלהם להתבלט, כיוון שהקומדיות שלהם ייחודיות ויש להן קהל נאמן ואוהד בקרב הצופים ומבקרי התרבות.

כמו ש D1D1 ציין, דרמות או מותחני מסטיק בסגנון LOST או 24 זה שיא-העשור-שעבר. העשור הנוכחי מתאפיין בחזרה לסיטקום ולקומי. יפה עשו ב-NBC שהם מחזקים את הנקודות האלה, ומומלץ שיברחו מדרמות פומפוזיות ומלאות פאתוס כמו THE EVENT, ויפה שעה אחת קודם. אם דרמה או מותחן, שילכו על קטן, משהו מסוגנן ודל תקציב כמו רוביקון (המוחמצת).
זו דעתי.

ניר אמר/ה...

"מצב האומה" באמת אחת התוכניות המצחיקות ביותר. וודאי וודאי מצחיקה יותר מ"ארץ נהדרת"...

לגבי NBC, מסכים עם נעמה. שישקיעו בקומדיה הטובה והשנונה (והמהנה)...

אנונימי אמר/ה...

מסכים עם הביקורת על "מצב האומה"
רק חבל שלקח לה 2 עונות שלמות כדי שמישהו יזכר בה ויכתוב עליה משהו..

נכנסת קבוע אמר/ה...

לזה שמעליי: בשביל זה אנחנו נכנסים לבלוג הזה...
מילה טובה ל D1D1 המשקיען D: