יום ראשון, 23 בינואר 2011

פינת מענה לקוראים, והשבוע: Covert Affairs, Harry's Law (2), The Walking Dead, Fringe, The Cape, Blue Bloods, Mr. Sunshine, Off The Maps ועוד...

Mip שאלה את אותי, לגבי הטעם שלי בסדרות:
אגב, בתור מישהי שיש לה נטייה לפשעונים, (סדרות שכל פרק יש תעלומה וצריך לפתור אותה - החל מNCIS ו-CSI למינהן, דרך המנטליסט, בניחוש חוקר, צווארון לבן וסוכן מחוק וכלה בסדרות שטוחנים בערוצי האקשן כמו פשע מן העבר וללא עקבות) מהם הפשעונים האהובים עליך?


תגובה:
פרט ל CSI, פשע מן העבר וללא עקבות, גם אני אוהב את כל הסדרות שציינת. מהרשימה שציינת The Mentalist וסוכן מחוק הן החביבות עלי. סדרות שלא נמצאות ברשימה שלך ואני נהנה לצפות בהן הן צ'אק ושקר לי. (כמובן, שיש סדרות נוספות, אבל מפאת חוסר הזמן והמקום נסתפק בכך).

מייקל הביע דעה לגבי "שלב סיכום עונה" שערכתי ל Covert Affairs:
ממש לא הבנתי למה אתה מבקר את הסדרה כהשוואה ל-Alias, אין כמעט סדרות שמצליחות לעבור סדרות אחרות, זה דבר נדיר. תבקר אותה בפני עצמה, והסדרה היתה מאוד מהנה ואיכותית, התסריט היה טוב. לא צריך יותר מזה. הסגנון שלה קרוב לצווארון לבן הרבה יותר מ-Alias.

תגובה:
ראשית, אתה לא רואה את הדמיון בין הסדרה ל Alias ? הדמיון זועק לשמיים. תוריד את האלמנט של החפצים שניסו למצוא בסדרה וזה כמעט אותו דבר. לגבי הצורך לבקר את הסדרה לגופה, שים לב למה שכתבתי בשאר הכתבה: אם לא משווים אותה ל Alias אז אפשר ליהנות ממנה, אבל עדיין אני טוען שהיו לפחות 4 או 5 פרקים במהלך העונה שקצת שיעממו. וזה הרבה מתוך 11 פרקים של עונה שלמה.

אלעד שאל שוב לגבי שיטת הרייטינג:
יש משהו שאני לא מבין,יש סדרות עם רייטינג דיי גבוה שביטלו אותן,ולעומת זאת הסדרות של רשת cw אין להם יותר מ6 מיליון צפיות וכל הזמן מחדשים אותן

תגובה:
לכל רשת יש סף שעל פיו היא קובעת האם מדובר בהצלחה או כישלון. ברשת ה CW, לדוגמא, נדיר מאד יהיה למצוא סדרה שמגיעה ל 2.5 נק' מדד, לכן גם אם סדרה מגיעה ל 1.7 נק' מדד זה נחשב אצלה לשיא. אבל אם ברשת CBS יגלו סדרות עם 2.5 נק' מדד, הסדרות הללו יהיו מועמדות לביטול, משום שהרף שלהן גבוה יותר.

שני אנשים הוסיפו שאלות דומות:
יש לי שאלה אך יכול להיות של Harry's Law היה 11 מיליון צופים ורק 2.1 מדד שבעיקרון צריך להיות יותר קרוב ל 4-3.5 ?

וכן:
ומה זה הקטע המפגר הזה עם Harry's Law????
איך הרשתות מרשות שיקרה כזה מצב אבסורדי?
מספר הצופים באמת לא מהווה שיקול גם כשיש הפרש כזה?

תגובה:
אני לא אחזור שוב על ההסבר שלי לגבי השיטה, אבל אשוב ואדגיש: אין שום ערך למספר הצופים הכללי !!! הסיבה היחידה שאני ממשיך לפרסם את הנתון הזה היא שקוראים של הבלוג ביקשו ממני. מספר הצופים הכללי לא משפיע על נק' המדד. לדוגמא, תראו את הנתונים של יום חמישי האחרון. סדרות של רשת NBC עם פחות מ 5 מיליון קיבלו מעל ל 2.0 נק' מדד !!!

Harry's Law נמצאת גם היא בפינה, וזה רק אחרי פרק אחד בלבד:
זה הטריילר של הסידרה Harry's Law
http://www.youtube.com/watch?v=mHsBXkdK4jU
(מי שלא רואה את הסדרה שלא יראה את הטריילר הוא מגלה את הסוף של הפרק)
השאלה שלי היא כזאת למה השינוי של הסידרה לפי הטריילר נראה שהיא היתה מצליחה יותר .
גם שינוי של הסיפור של השחקן הראשי גם שינוי של השחקן הראשי גם בהתחלה אפשר לראות שיש סרט מצויר אחר ושחקן אחר משחק את הבוס (ויש עוד דברים).
אם תוכל להסביר למה אני הודה לך

תגובה:
מבלי לייצר ספויילרים הגיע הזמן שתבינו משהו. לאחר שהטריילרים הראשונים של הסדרה יוצאים לאוויר, יכולות להיות סיבות שונות לשינויים: סיכסוכים בין השחקנים להפקה, דרישה של האולפנים או מהרשת לשנות קונספט או שחקן וכו'...להגיד לך כרגע מה הייתה הסיבה אני לא יכול, כי ברשת לא פרסמו את הסיבה. מצטער...

הושמעה תהיה לגבי האפשרות ש The Walking Dead תחזור מוקדם מהצפוי:
נשמע לא הגיוני, מאחר שגם Breaking Bad דלתה את תחילת העונה הרביעית שלה לחודש יולי, וכל הסדרות הללו משודרות ביום ראשון. מי תוזז?

תגובה:
על פי המידע שהתקבל, ברשת חושבים לשנות את השיבוץ של Breaking Bad עם השיבוץ של The Walking Dead. כלומר ש Breaking Bad תשודר בחודש אוקטובר. שוב, אני חייב לציין, לא מדובר בהחלטה סופית, אלא במחשבות של קברניטי הרשת.

אלעד הגיש בקשה לפינת הזוגיות:
d1d1 תוכל לעשות את פינת הזוגיות על צ'ארלי שין?

תגובה:
למרות שמדובר במחקר ארוך, החלטתי להיענות לבקשתך. כפי שהספקת לראות, הבקשה מולאה השבוע. תיהנה.

אלעד גם הגיש בקשה ל"שלב סיכום עונה" לגבי Fringe.
יש לי בקשה קטנה, תוכל לסקר לי את העונה הראשונה של הסדרה פרינג' (על הקצה)

תגובה:
לצערי לא. אני עורך את "שלב סיכום עונה" כמעט מיד לאחר שאני מסיים לצפות בעונה וכאשר האירועים טריים במוחי. בעונה הראשונה של Fringe סיימתי לצפות לפני יותר משנה ולכן יהיה לי קשה עכשיו לסכם אותה. זה לא שהיא טרייה במוחי, כמו צ'אק למשל, שאני נהנה לראות גם את השידורים החוזרים שלה.

ELI שאל מספר שאלות לגבי מספר סדרות:
D1D1, יש לי שאלה לגבי כמה סדרות,
מה אתה חושב על מצב הרייטינג של:
Blue Bloods, עכשיו למשך כמה פרקים זה משודר בימי רביעי במקום שישי. כמו ששמת לב הרייטינג שלו מבחינת מצב הניקוד והצופים עשה 11 אחוז ומיליון צופים יותר מיום שישי, אתה חושב שהרשת תחזיר את הסדרה ליום שישי מוקדם מהצפוי כדי שהסדרה תצליח יותר?
ומה הסיכוי שלו לשרוד לעונה 2?
מה אתה חושב על המצב של Off The Map?
מה אתה חושב על המצב של THE CAPE?

גיל הוסיף שאלה לגבי Off The Map:
באמת מה עם off the map?
יש מצב לאיזה התייחסות קטנה לסדרה החדשה של הרשת?

תגובה:
Blue Bloods – למרות המעבר ליום רביעי, הנתונים שלה גבוליים עם נטייה קלה מאד לכיוון החיובי. ראיתי את העלייה שלה בנתונים השבוע, אבל עבור סדרה באמצע השבוע הנתונים שלה לא מספקים. במידה וכאשר תחזור ליום שישי היא תישאר על 1.7 נק' מדד ומעלה היא תחזור. כרגע מוקדם מאד לדעת. לגבי חזרתה ליום שישי, לא, הרשת קבעה כבר את מועד החזרה שלה והיא כמעט לא משנה החלטות, מדובר ברשת שמרנית מאד .
לגבי Off The Map, ראיתי את הפיילוט ויש לי דעה, פחות או יותר, אבל הייתי רוצה לראות עוד שני פרקים בכדי להחליט באופן סופי. בכל מקרה, זה יותר טוב מ Private Practice זה בטוח.
לגבי The Cape, לצערי, אני לא רואה אותה מתרוממת בחזרה. לדעתי, הסדרה הזאת לא משודרת ברשת הנכונה. היא מתאימה יותר לרשת ה CW או USA מאשר ל NBC. אם היא תשמור על 1.8 – 2.0 נק' מדד זה יהיה הישג מבחינתי, אבל קשה לי לראות את זה קורה.

ניר השמיע בקשה לגבי רשת NBC:
אגב, D1D1, נשמח בבוא היום לשמוע את דעתך על הלוח החדש של רשת NBC...

תגובה:
אני מחכה עוד מספר שבועות בכדי לראות כיצד הלוח מתיישב לאחר ערבי הפתיחה שלו ואז אגיב.

להלן בקשה כללית מאלעד:
אם יש תקצירים של פרקים קרובים (לא משנה של איזה סדרה) אשמח אם תפרסם אותם.

תגובה:
ברור שיש לי תקצירי פרקים, אבל אם אתחיל לפרסם אותם זה לא יגמר. אתה יודע כמה סדרות יש כרגע ? בשביל דבר כזה צריך אתר רשמי רק לכך. ומכיוון שמדובר בבלוג ולא באתר רשמי של הרשתות, אני לא יכול להתרחב עד כדי כך. לכן אני מסתפק בספויילרים.

שי שלח לי את הבקשה הבאה באימייל:
אני מבקר קבוע בבלוג שלך, מאד נהנה להתעדכן בכל הסדרות שאני אוהב.
אם תוכל לעשות סיקור קטן על Mr. Sunshine עם מתיו פרי. סדרה חדשה שתעלה ב 9 בפברואר.
עם קצת פרטים והכל.

תגובה:
היות והסדרה לא עלתה לשידור, אין עליה הרבה מידע. את המידע המועט שהגיע לגביה כבר פירסמתי במספר פוסטים בבלוג, להלן הלינקים אליהם:
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2010/12/blog-post_2684.html
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2010/12/abc-2_07.html http://tvbyd1d1.blogspot.com/2010/11/blog-post_12.html
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2010/10/blog-post_15.html
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2010/02/blog-post_417.html
כאשר הסדרה תעלה לשידור ולאחר שאצפה בשניים או שלשה פרקים אציג את התרשמותי ממנה.

ולסיום, שאלה נוספת שקיבלתי במייל, והפעם מאסף:
קודם כל רציתי להגיד שאני קורא את הבלוג שלך באופן קבוע וממש נהנה ממנו.
דבר שני שאלה : יש לך במקרה מושג אם לסדרה "עמודי תבל" (The pillars of the Earth) תהיה סדרת המשך כמו בסדרת הספרים שהמשך הוא "עולם ללא קץ" (World Without End) שנכתבו על ידי קן פולט
מקווה לתשובה חיובית.

תגובה:
מצטער להודיע שהתשובה שלילית. נכון לעכשיו, ברשת Starz לא מתכוונים להפיק עונה שנייה לסדרה הנהדרת הזאת. גם אני מבואס, אבל אין מה לעשות, העלילה הסתיימה בפרק האחרון.

ולסיום, מספר הערות:
1. מחר אפרסם את הפינה "בוודאי שמתם לב ש..."
2. מחר תפורסם גם ביקורת על סדרה חדשה וכן מיני מצעד.
3. לכל אלו ששואלים לגבי מצב הסדרות מבחינת האפשרות לחידוש, עתה לאחר שרובן חזרו מחופשה, אתם צריכים להבין שבניגוד לאתרים אחרים אשר מדי שבוע עושים את הניסיון לנחש זאת, אני בוחן את המצב לאורך זמן ולכן לוח ההערכות שלי מתפרסם בערך כל חודשיים. גם הלוח הבא שלי יפורסם רק לקראת סוף חודש פברואר, לאחר שהנתונים של הסדרות, לאחר חזרתן מחופשה, יתייצבו.
4. נכון ששכחתם חלק מהשירים העברים שהזכרתי לכם עד עתה ? ואגב שירים, אלו המלצות אהבתם יותר: של השירים הלועזיים או העבריים ?

Share on Facebook

7 תגובות:

ELI אמר/ה...

תודה על התשובות D1D1, אחלה פינה :)

אנונימי אמר/ה...

תודה על המענה לקוראים, תשובות מעניינות. אני אישית מאוד התחברתי להמלצות לשירים העבריים הישנים שפיזרת לאחרונה. היה כיף להאזין להם. הבלוג נעשה ממש דינאמי ומגוון, וממש כיף לקפוץ לפה מדי יום להתעדכן. שאפו על העבודה והניתוחים!!

נעמה אמר/ה...

תודה, אחלה תשובות
הזכרת פעמיים את צ'אק לטובה, קבל פעמיים לייק.

אנונימי אמר/ה...

תודה D.
לועזי, כמובן.

techtik אמר/ה...

צ'אק צ'אק, נחמדה+ אבל לא יותר.
אני כן אוהב אותה, אבל ההתלהבות היא ממש מוגזמת.

"שאני נהנה לראות גם את השידורים החוזרים שלה." אתה רואה סדרות בטלוייזיה או במחשב?

ולגבי פרשיות סמויות, אז אני יראה את זהות בדויה הכי מהר שיתאפשר, כי ממש אהבתי את הסדרה. פשוט לא נחמד שמבקרים סדרה אהובה תמיד כהשוואה, גם אם הם ממש דומות.

גיל אמר/ה...

תודה!
תמיד כיף לקרוא בבלוג שלך.

mip אמר/ה...

עבריים, ברור שעבריים!