יום שני, 23 באוגוסט 2010

סדרה חדשה: מליסה וג'ואי – עונה ראשונה: פרקים 2-1 : קומדיה חמודה לכל המשפחה.


אני לא יודע אם להתייחס אליה כסדרה האחרונה של סדרות הקיץ או שמא כסנונית אשר מבשרת את חזרת הסדרות אל לוח החורף של 2011-2010. בכל מקרה, אם לשפוט על פי נתוני שני הפרקים הראשונים מדובר בהצלחה קטנה. לא ברמה של Pretty Little Lairs אבל בכל זאת הצלחה לא רעה בכלל, במיוחד לאור העובדה שהרשת המשדרת, ABC Family, לא שידרה קומדיה במשך למעלה מעשור.
מליסה וג'ואי היא קומדיה מהסוג שראינו בשנות השמונים בסדרות כגון "מי הבוס" ו"משפחת קוסבי", במיוחד "מי הבוס". יש לנו מליסה ג'ואן הארט בת ה 34, פוליטיקאית אשר נאלצת לגדל את 2 אחייניה משום שאחותה נכנסה לכלא וגיסה ברח לאחר שגנב כספים. בכדי לשמור על ילדיה היא שוכרת את שירותיו של ג'ואי לורנס בכדי שיהיה האומנת שלהם.
מדובר בקומדיה משפחתית, סוג של קומדיה שכמעט נעלם מהמסך בשנים האחרונות, אשר על פי שני הפרקים הראשונים ייצרו 22 דקות סבירות. אין כאן שורות מחץ כמו ב The Big Bang Theory אבל היו מספר שורות שגרמו לי לחייך ובקומדיות של היום זה לא רע בכלל.
אני לא יודע אם מדובר בהצלחה בשל העובדה שהסדרה קיבלה את משבצת השידור של Pretty Little Lairs והצופים נשארו איתה. ביום חמישי נהיה חכמים יותר. הנתון המעניין הוא שדווקא חלה עלייה בצפייה בפרק השני אשר הניב 2.184 מיליון צופים לאחר שידור הפרק הראשון אשר הניב 2.145 מיליון צופים. כך שלפחות הצופים נשארו לצפות בסדרה ואהבו את מה שראו, או שמא רק נתנו לה סיכוי נוסף. ביום חמישי נדע יותר.
ג'ואן הארט תמיד שיחקה מעט מוגזם בסדרות שלה (רבים בוודאי יזכרו לה את "סברינה המכשפה הצעירה") אבל היא חביבה ובעלת מראה מצודד, אם כי הבגדים מעט הדוקים עליה ומבליטים ישבן מעט גדול עבור גופה הקטן. לורנס מנגד הוא בהחלט הכוכב של הסדרה. מדובר במשחק טוב מאד שלו והתפקיד יושב עליו בצורה טובה מאד.
אם כן, הרעיון אמנם לא חדש אבל בשנים האחרונות די יצא מהמחזור, כך שמדובר במוצר שלא נראה בשנים האחרונות בטלוויזיה יותר מדי. התסריט סביר עם שורות מחץ לא רעים, אם כי לא בתדירות גבוהה ומשחק לא רע.
אז, לראות או לא ?
זה בהחלט לא בזבוז זמן עבור 22 דקות לפרק, במיוחד לחודשי הקיץ החמים. אפשר להעביר איתה את הזמן. זו לא היצירה הגדולה ביותר שיש בשוק אבל היא בהחלט סבירה. לפחות בשני הפרקים הראשונים. נחכה לפרקים הבאים בכדי להחליט בצורה סופית.

אין תגובות: