יום שישי, 12 באפריל 2019

ביקורת: Whiskey Cavalier, פרקים 7-1: משהו חסר


זו השנה השנייה ברציפות שרשת ABC מעלה את הדרמה שבה היא תולה את מירב הציפיות להוות להיט תורן דווקא בחצי השני של העונה, וזו השנה השנה השנייה ברציפות שהיא כושלת. בשנה שעברה זו הייתה Deception, אשר הייתה דווקא לא רעה בכלל, אך לא הצליחה לשרוד מעבר ל 13 הפרקים שהוזמנו עבורה מלכתחילה והשנה Whiskey Cavalier עומדת לצעוד בעקבותיה. הנתון המעניין יותר הוא שדווקא הסדרות שרמת הציפיות מהן הייתה פחותה הצליחו לשרוד ואף למעלה מכך. בעונה שעברה The Good Doctor הפכה ללהיט מהרגע הראשון ואילו העונה A Million Little Things, אשר החלה את העונה באותה משבצת שידור של Whiskey Cavalier, קיבלה הזמנה לעונה שנייה עוד לפני שהלוח החדש של הרשת פורסם.

כאשר צופים בדרמה Whiskey Cavalier אפשר להבין מדוע ברשת תלו בה כל כך הרבה ציפיות. יש לה שני כוכבים ברמה הטלוויזיונית, דייב פולי ("סקנדל") אשר מגלם את דמותו של וויסקי קאבליר, סוכן שרמנטי, נחמד, אשר אוהב לדבר על הרגשות שלו, של ה F.B.I ולורן כהן (The Walking Dead), אשר מגלמת את דמותה של סוכנת ה C.I.A, פרנצ'סקה "פרנקי" טרוברידג', שהיא ההפך הגמור ממנו ואוהבת לירות מאשר לדבר על רגשותיה. לאחר שמשימה גורמת להם להיכנס אחד אל עולמו של השני הם הופכים לזוג מקצועי לצד צוות מסייע שכולל את אנה אורטיז (Devious Maids הנהדרת) בדמות סוזן סמפסון, פרופיילרית של ה F.B.I והחברה הכי טובה של וויסקי, ויר דאז אשר מגלם את דמותו של סוכן ה C.I.A, ג'אי דאטה והחבר הכי טוב של פרנקי וכן, טיילר ג'יימס וויליאמס אשר מגלם את דמותו של אדגר סטאנדיש, מנתח מערכות מחשוב מטעם ה C.I.A. ולבסוף, אל החבורה מסתנן ג'וש הופקינס, (Quantico), אשר מגלם את דמותו של הסוכן האחראי ריי פרינס, החבר הכי טוב של ויסקי אשר מנהל רומן עם הארוסה של ויסקי ובשל כך גם גורם לה לבטל את האירוסים ולהיפרד מוויסקי. כל החבורה יוצאת מדי פרק לפטור את העולם מפושע אחר.

ולמרות הכל, כאשר צופים בפרקי הסדרה, מלבד אולי פרק הפיילוט שהיה סביר, אפשר להבחין שמשהו חסר. בפרק האחרון של העונה השלישית של הסדרה "בבילון 5" אומרת אחת הדמויות "כל הזיכרונות שם, הקול שם, ה DNA נמצא שם, אבל האישיות....אני מביט בעיניה והאישה שאני אוהב, האישה שנישאתי לה לא נמצאת שם". אם נעשה ניסוח מחדש לדרמה החדשה של רשת ABC אפשר לנסח זאת כך: הכוכבים שם, התסריט המוכר והידוע שם, אבל התוצאה הסופית, היא בכלל לא מה שצריך.

האלמנט שצריך לעצבן את ההפקה והרשת היא העובדה שכל השחקנים עושים עבודה נהדרת בגילום הדמויות שלהם, החל מפולי וכהן וכלה בצוות המסייע ולכן המסקנה הנובעת היא, שהשלם הוא לא יותר מסך חלקיו, אלא ההפך מכך, החלקים לא מתאחדים למוצר אחד טוב. למרות הרצון להראות כימיה בין הצוות, בעיקר בכך שכמעט לפני כל משימה שהם יוצאים אליה הם ביחד וגם בסוף הפרק, אך עושה רושם שכל החיבור בין הדמויות מאולץ. הסיבה לכך נעוצה בתסריט.

בסדרות מהסוג הנ"ל הכל ידוע מראש, הסדרה הזאת לא המציאה את הגלגל, ולכן הכל תלוי בתסריט ובחיבור של צוות השחקנים, הסדרה "צ'אק" הראתה זאת בצורה הטובה ביותר לפני מספר שנים. הבעיה של Whiskey Cavalier היא, שהתסריט שלה לא מצליח להתרומם וזאת למרות שההפקה קיבלה את כל מה שהיא רצתה: צוות שחקנים בעל רזומה לא קטן, תקציב גדול מאד, אשר מאפשר לה לצלם פרקים שלמים באירופה ולא רק להעמיד פנים שהם מצלמים בחוץ לארץ בכדי להקטין את התקציב ומשבצת שידור ללא תחרות גדולה מאד. נכון, אין לה להיט גדול שיסייע לה להתרומם, אבל זה לא תירוץ למוצר התפל.

אם זה היה תלוי בי הייתי גם מכניס מיתולוגיה אל תוך הסדרה (לא מיתולוגיה יוונית, אלא מיתולוגיה) ומתייחס לכך כבר בתחילת הסדרה ומדי מספר פרקים חוזר לכך, העובדה שאין סיפור מסגרת שכזה גורמת לפרקים להיות תפלים עוד יותר ולהתרכז בעיקר במערכת היחסים שבין וויסקי לפרנקי וזה לא מספיק. יכול להיות שבהמשך הסדרה הם יפתחו מיתולוגיה שכזאת, אבל לפי דעתי זה היה צריך לעשות כבר בתחילת הסדרה בכדי לזרוע את הזרעים.

וכמו כן, ההומור שמנסים להכניס אל התסריט כל כך דלוח, שפשוט עצוב בכלל לדבר על כך...

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לראות, בעיקר אם אין לכם משהו אחר לצפות בו, אבל אפשר גם לדלג על הסדרה, לא יקרה כלום אם תעשו זאת. הרעיון נחמד, הליהוק בסדר, התקציב גדול, אבל המוצר תפל, חסר. אחרי שתסיימו לראות את הפרק תשכחו שצפיתם בו. בשנות השמונים ותחילת שנות התשעים הסדרה אולי הייתה הופכת ללהיט, אבל היום הצופים רוצים משהו יותר מתוחכם. זו לא הסדרה שתספק לכם את המוצר הזה. חבל, לפחות עבור השחקנים הראשיים. האם לורן כהן לא מתחרטת שעזבה את The Walking Dead עבור הסדרה הזאת ? רק היא יכולה להשיב על כך...

אין תגובות: