יום שישי, 9 במרץ 2018

שלב סיכום עונה: The Flash, עונה שלישית: קשה שלא לצפות...


כאשר רשת NBC העלתה לראשונה את הדרמה Heroes היא זכתה להצלחה גדולה מאד אותה לא הצליחה לשחזר עד לביטולה לאחר שלש עונות. את ההצלחה ניתן היה לזקוף בעיקר לסיפור המרכזי אותו הציגה באותה עונה, סיפור אשר סוכם במשפט "תציל את המעודדת, תציל את העולם." זו בדיוק התחושה שמקבלים בעונה השלישית של הסדרה The Flash, אשר במרכזה נמצא במאבק של בארי אלן להציל את איריס, אהובתו, מחיסולה העתידי על ידי סאביטר. ואיך אפשר שלא לנסות ולצפות בגבר המאוהב באישה שהדבר היחיד שהוא רוצה זה לשמור אותה בחיים, וככל שנעים לקראת תום העונה הזמן רק הולך ומתקצר עד לפינאלה של שני הפרקים האחרונים, במיוחד במידה ומדובר בדרמת קומיקס.

בעונה זו משתמשים באלמנט שאהוב מאד על אוהבי סדרות מדע בידיוני בכלל וסדרות הקומיקס בפרט, נושא המסע בזמן, כאשר בארי נוסע לעתיד ומגלה על מה שעומד לקרות לאיריס. בשלב מסוים במהלך העונה הוא גם נוסע לעתיד ומקבל תמונה לא יפה לימים שאחרי מותה של איריס, בכדי לקבל סיוע בעצירתו של סאביטר.

צריך גם להוסיף שלאחר שתי עונות, קיימת סוף סוף כימיה ראשונית בין גרנט גאסטין לקאנדיס פאטון, לאחר שבשתי העונות הראשונות גם זה לא היה קיים. אם כי, חייבים להדגיש, עדיין קשה לראות אותם מאוהבים כפי שהם אמורים להיות בסדרה.

נקודה חיובית רביעית ואחרונה בעונה זו הייתה התוספת, גם אם זה למספר פרקים קטן של ג'יפסי (ג'סיקה קאמצ'ו), ציידת ראשים אשר נעה בין העולמות הרבים ובמיוחד מערכת היחסים שלה עם סיסקו, אשר מגיע לו גם מערכת אחת שכזו לאחר זמן כה רב.

עד כאן האלמנטים החיוביים מבחינה קריאטיבית בעונה השלישית של הסדרה. יש גם אלמנטים שליליים והרבה מהם.

ראשית, הנתון המעצבן ביותר בסדרה זו היא שהיא עוברת איפוס כמעט מדי עונה. נכון, מדי עונה, בוודאי בדרמות הקומיקס של DC Comics ברשת ה CW מספרים סיפור מסגרת שונה, אבל ב The Flash, עושה רושם שבכל עונה מאפסים כמעט לחלוטין את הסדרה. זה מתחיל כבר מהפרק הראשון בשל אירועי הדקות האחרונות של העונה השנייה כאשר בארי משנה את עתידו ויוצר את "פלשפוינט" קו עלילה מקביל, אך בסופו של דבר חוזר לקו הזמן הרגיל, אשר סובל משינויים מסוימים.

הבעיה היא, שלא הסתפקו בשינויים קלים. גם הפעם הדמות של האריסון וולס משתנה ובמקום האריסון וולס אותו קיבלנו בעונה השנייה במרבית העונה מדובר ב HR מעולם מקביל אחר. כמה פעמים טום קוואנו יכול לגלם דמות שונה של האריסון וולס ? שלש דמויות שונות בשלש שנים זה יותר מדי. נכון, זה היה נחוץ בשל סיומה הטראגי של הדמות בתום העונה, אבל זה גם היה מעצבן לראות את אותה דמות בצורה אחרת. וקוואנו הוא עדיין לא שחקן גדול שהוא יכול לגלם את אותה דמות במגוון גדול כל כך.

ואם כבר עסקנו בכך. אחת התעלומות הגדולות ביותר של העונה הייתה מי הוא סאביטר ? לקראת סוף העונה (זהירות ספוילר גדול) מתברר שהוא שריד זמן של בארי אלן. ציינתי זאת כבר מספר פעמים במספר כתבות. צריך להיות שחקן גדול בשביל לגלם את אותה דמות בואריציה שונה (כמו לגלם תאומים בסרט או בסדרה). גאסטין עדיין לא שחקן מספיק טוב בכדי לעשות זאת. וכמו כן, אני לא מעורה בחוברות הקומיקס עד כדי כך, אבל גם אם סאביטר הוא גרסה מסוימת של בארי, אפשר היה לשנות זאת. הצופה מרגיש קצת מרומה כשהוא מגלה את האמת.

חייו של בארי שונים מאד, במיוחד במפקדת המשטרה שם הוא עובד עם עם ג'וליאן אלברט, דמות אותה מגלם יוצא סדרת סרטי הארי פוטר, טום פלטון שדווקא עושה עבודה טובה מאד.

ג'סי וולס (ויולט בין), אשר בעונה השנייה הייתה בין התוספות המעניינות לסדרה ותרמה לה רבות, הופכת להיות שחקנית אורחת למספר פרקים קטן מאד וחבל שכך.

בעיה נוספת שמתעוררת בעונה זו נעוצה בשחקנית דניאל פניבייקר. אפשר היה לראות זאת קודם לכן, אבל זה בא לידי ביטוי בעיקר בעונה הנוכחית. בעונה השלישית קייטלין, הדמות אותה היא מגלמת, הופכת לקילר פרוסט. לצערה של השחקנית, היא לא מצליחה להעביר את מה שהיא צריכה להעביר כקילר פרוסט. הדמות של קייטלין "תפורה" עליה זו של "קילר פרוסט" ממש לא.

אז, לראות או לא לראות ?

לראות בעיקר בשל הסיפור המרכזי, אשר מצליח לשמור את הצופה במתח, בעיקר בכדי לראות מה יקרה לאיריס, אם כי מי שצפה בדרמה אחת או שתיים מבין מה עומד לקרות בפרק הלפני אחרון גם אם לא מגלים זאת.

חובה גם להדגיש, מדובר בעונה השלישית שבה הפלאש נלחם בספידסטר. לטעמי, אפשר היה לגוון. יהיה גם מעניין מאד לראות אם תיקנו את הליקויים של העונה הקודמת, אם כי לפחות במקרה של דניאל פניבייקר, זה יהיה קשה. אולי לפחות לא יבצעו איפוס נוסף של הסדרה, זה כבר יהיה מעבר למעצבן, זו כבר תהיה התעללות בקהל הצופים.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מסכימה לגבי האריסון וולס.
סה"כ היתה עונה נחמדה. בסופו של דבר לא מדובר על יצירת מופת אבל בהחלט נחמד להעביר עם הסדרה 40 דקות.

JamesCrow אמר/ה...

אני אישית הכי אוהב את טום קוואנו בסדרה, אולי כי אני אוהב את השחקן.

בנוגע לג'אסטין מסכים מאוד אך חייבים לציין שהמשחק שלו משתפר מעונה לעונה ובעונה הנוכחית הוא עשה תפקיד מעולה בפרק הראשון.