יום ראשון, 4 במרץ 2018

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השביעי של שנת 2018 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות

נתחיל דווקא הפעם עם רשת ABC ועם הסדרה Designated Survivor. בשבוע שעבר נתוני הסדרה נעצרו על 0.6 נק' מדד ו 3.72 מיליון צופים בלבד. נכון, בשנים האחרונות חלה ירידה בנתוני הרייטינג בכל רשתות הברודקאסט וסדרות שלא חשבתם שיקבלו עונה נוספת (מישהו אמר "אלמנטרי"?) מקבלות עונה נוספת רק בגלל שהן רווחיות עבור הרשת, אבל בכל קנה מידה מדובר בנתונים שהרשת לא תוכל להתמודד איתם בשום צורה. הסדרה כבר ירדה בעבר לנתונים של 0.7 נק' מדד, אך הפעם מדובר היה בשיא שלילי עבור הסדרה. למרות השם של קיפר סאת'רלנד הסיכוי שהסדרה תזכה לעונה נוספת קטן מאד עד בלתי קיים.

ברשת NBC היה מעניין לראות כיצד הסדרה Chicago Fire חזרה מחופשה לנתונים של 1.1 נק' מדד ו 5.67 מיליון צופים. בתחילת העונה, הנתונים שלה נעו סביב 0.9 נק' מדד והעובדה שבאמצע העונה היא מצליחה לנפק נתונים של 1.1 נק' מדד למרות הירידה האיטית בנתוני הסדרה "וויל וגרייס" מראה שהיא הצליחה להתייצב מחדש בשעת השידור החדשה שלה. יהיה מאד מעניין לראות במידה והסדרה תחודש, והסיכוי לכך גדול מאד, אם הרשת תשאיר אותה בשעת השידור הנוכחית או תזיז אותה שוב לשעת שידור חדשה. על פי החידושים של הרשת, כאשר שלש מארבע הקומדיות של הרשת בערב זה כבר חודשו, יהיה גם מעניין לראות אם בכל זאת הרשת תנסה להשיק ערב קומדיות חדש היות ונתוניהן לא גבוהים.

ברשת FOX, נתוני הדרמה The Resident כאבו מאד לרשת. לאחר שלפני היציאה לחופשה נדמה היה שהדרמה מצליחה להתייצב על נתונים בינוניים סבירים הגיעו נתוני הסדרה בפרק הראשון לאחר החזרה מחופשה וכאבו מאד לרשת. נתונים של 0.8 נק' מדד ו 3.86 מיליון צופים הם על הגבול שבין חידוש לביטול, אך לאור ההנהלה החדשה של הרשת, אשר נוטה להעדיף שידורי ספורט על שידור סדרות בעלות תסריט, ולאור העובדה שמספר דרמות כבר חודשו לעונה נוספת עושה רושם שברשת יבחנו לעומק עד כמה שווה להשאיר את הסדרה. אם אתם שואלים מה השתנה בין שידור הפרק שלפני כשלשה שבועות לפרק בשבוע שעבר, התשובה היא, ככל הנראה, The Voice. יהיה מאד מעניין (בוודאי עבור ההפקה) להביט בנתוני הפרקים הבאים בכדי לקבל תמונה בהירה יותר לגבי עתידה. נכון לעכשיו, העתיד לא נראה מזהיר במיוחד.

ברשת CBS העלו בשבוע שעבר קומדיה חדשה בערב יום שני, הכוונה היא ל Living Biblically. נתוני הקומדיה לא היה מעודדים, וזאת בלשון המתנה. הנתונים עמדו על 0.8 נק' מדד ו 5.01 מיליון צופים בלבד. נכון, הקומדיות kevin Can Wait ו Man With A Plan, אשר שודרו באותו ערב לא היו רחוקים בנתוניהן עם 1.0 נק' מדד לשתיהן ו 6.09 ו 5.92 מיליון צופים בהתאמה), אך לאור העובדה שלרשת יש בקנה את שתי הקומדיות של The Big Bang Theory ואת Mom וסביר להניח שלפחות Kevin או Man (ואולי אפילו שתיהן בשל השחקנים הראשיים שלהן) צפויות לקבל עונה נוספת, קשה לראות את הקומדיה זוכה לעונה נוספת, בדיוק כמו Superior Donuts, אשר הניבה נתונים מאד ל Living עם 0.8 נק' מדד ו 5.13 מיליון צופים. יהיה מאד מעניין לעקוב אחר נתוני שתי הקומדיות (או אפילו את נתוני כל הקומדיות של ערב יום שני) בפרקים הבאים בכדי לקבל תמונה ברורה יותר.

ברשת ה CW החזירו בשבוע שעבר את הדרמה iZombie לעונה הרביעית שלה והנתונים שלה לא היו כל טובים. נתונים של 0.3 נק' מדד ו 990 אלף צופים לא מספיקים עבור דרמה בעונתה הרביעית בשלב הנוכחי של העונה. לו הנתונים היו מגיעים בעונת הקיץ מדובר היה במצב שונה לחלוטין. הנתונים הללו מזכירים את נתוני Valor, אשר שודרה בתחילת העונה, אשר בוטלה. מצד אחד, הסדרה כבר חודשה לעונה רביעית עם ממוצע של 0.31 נק' מדד ו 857 מיליון צופים, אך היא עלתה קרוב יותר לעונת הקיץ, וגם The 100 כבר חודשה עם נתונים גרועים מאלו, ובנוסף לכך מדובר בדרמה וותיקה שיכולה להניב לרשת רווחים, אך מצד שני בכל זאת מדובר בדרמה וותיקה יותר ולכן יקרה יותר וגם מדובר בדרמת קומיקס ולאחר ההצלחה של Black Lightning, אשר צפויה לגרום לחידושה, לרשת יש כבר מספיק סדרות קומיקס וזאת למרות שהיא מתרחבת ליום שידורים נוסף (ראשון). בהפקה יעקבו, בנוסף לנתוני הדרמה בפרקים הבאים, אחר נתוני שאר הדרמות, בוודאי החדשות שעולות בקרוב, שלה, בכדי לקבל סיכוי טוב יותר לחידוש. 

אין תגובות: