יום ראשון, 25 במרץ 2018

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע התשיעי של שנת 2018 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


ברשת NBC בחנו בשבוע שעבר בשבע עיניים כיצד הדרמה Rise תשתלב בשעת השידור החדשה שלה לאחר שכבר לא תהיה לה את התמיכה של This Is Us. אז, יש חדשות טובות וחדשות רעות. החדשות הטובות הן שהדרמה הניבה 1.1 נק' מדד ו 5.39 מיליון צופים ועבור דרמה בשלב הזה של העונה מדובר בנתונים סבירים לחלוטין. ועכשיו, לחדשות הרעות. ראשית, Chicago Med, אשר שודרה אחריה, הניבה 1.2 נק' מדד ו 6.89 מיליון צופים, כלומר חלה עליה בנתונים למרות שמדובר בשעת שידור פחות טובה. כמו כן, מדובר רק בפרק השני של הסדרה וקיימת סבירות שהדרמה תמשיך לאבד גובה (בשבוע שעבר היא הניבה 1.2 נק' מדד). ולבסוף, לא הייתה לא התנגדות כמעט בשעת השידור שלה.

ברשת ה CW, הביטו על נתוני Black Lightning ואהבו לראות שגם לקראת תום העונה שלה וללא תמיכה מ The Flash, דרמת הקומיקס שלה הייתה יציבה עם 0.5 נק' מדד ו 1.55 מיליון צופים. אין כמעט ספק שהיא תחודש לעונה נוספת, משום שיש לה קהל בסיס יציב מאד. מצד שני, Life Sentence ממשיכה לנפק נתונים מחרידים ובשבוע שעבר נעצרה על 0.2 נק' מדד ו 490 אלף צופים בלבד. במידה וההידרדרות תימשך, לפחות במספר הצופים הכללי, יהיה קשה מאד לראות את הרשת ממשיכה להשאיר אותה באוויר ולא לדחוף אותה לחלוטין לחודשי הקיץ. מצד שני, נותרו פחות מחודשיים לסיום העונה, אז יהיה מאד מעניין לעקוב מה ייגמר קודם: העונה או מספר הצופים של הסדרה.

ברשת ABC יכולים כבר לסמן כישלון אחד בדרמות שעלו בחצי השני של העונה, הדרמה החדשה של שונדה ריימס: For The People. בשבוע שעבר הדרמה הניבה 0.6 נק' מדד ו 2.69 מיליון צופים בלבד. מדובר בנתונים פחות טובים מאלו שקודמתה בשעת השידור, Kevin Probably Saves The World, הניבה ועדיין עושה רושם ששתיהן לא עשויות לחזור לעונה נוספת. תוסיפו לכך את העובדה ש Once Upon A Time ו Scandal מסיימות את דרכן בוודאות בתום העונה וככל הנראה Designated Survivor צועדת בעקבותיהן וכבר מדובר בחמש דרמות שהרשת צפויה לאבד בתום העונה. יהיה מאד מעניין לראות את הלוח החדש של הרשת והאם בשל כך "ש.י.ל.ד." צפויה לקבל הזדמנות לעונה נוספת, מאחר ולרשת ול"מארוול" יש קשר חזק.

ברשת CBS בוודאי קיוו לנתונים טובים יותר עבור הדרמה החדשה שלה: Instinct. נתונים של 1.0 נק' מדד ו 9.05 הם בוודאי נתונים סבירים עבור דרמה, בוודאי בשלב הזה של העונה ובערב יום רביעי, אך אפשר גם להביט על כך מזווית אחרת: הסדרה קיבלה תמיכה גדולה מערב כדורסל המכללות שקדם לדרמה, ערב אשר הניב 2.9 נק' מדד ו 12.18 מיליון צופים, ועדיין הנתונים לא היו מספיק טובים ביחס לכך. כמו כן, מדובר בפרק הפתיחה שלה וסביר מאד להניח שבפרק הבא שלה היא צפויה לאבד גובה. יהיה מעניין מאד לעקוב אחר נתוני הסדרה בפרקים הבאים. ואני עדיין טוען, שלרשת היה ערב שידורים מוצלח בערב יום ראשון בעונה שעברה, בוודאי בשעות שמונה עד עשר עם NCIS:LA ו Madam Secretary, חבל שנגעו בערב הזה רק בכדי להשיק דרמות חדשות. עושה רושם שרק NCIS עדיין תשמור על נתוניה בערב זה.

ברשת FOX הדרמה Lucifer התאוששה מעט עם עלייה מינורית מ 0.7 ל 0.8 נק' מדד, וצחוק הגורל הוא, שעלייה קטנה נוספת לקראת תום העונה ל 0.9 נק' מדד עוד צפויה לסדר לה עונה נוספת. גם The Resident התאוששה מעט ל 0.9 נק' מדד, התאוששות שמציבה אותה על הגבול שבין חידוש לביטול. ולבסוף, אי אפשר שלא להרים גבה לנוכח העובדה שבפרק סיום העונה שלה 9-1-1, הניבה נתונים של 1.7 ו 6.63 מיליון צופים, נתונים טובים יותר מפרק הפתיחה שלה, אשר הניב 1.5 נק' מדד ו 5.55 מיליון צופים. בדרך כלל זה לא מצליח, אבל לפעמים קיבוץ של מספר שמות מוכרים מעולם הטלוויזיה לסדרה אחת אכן מצליח. מצד שני, The X Filies אולי בסיום דרכה (ככל הנראה הסופי) אכזבה עם 1.0 ו 3.95 מיליון צופים בלבד. איזה הבדל בין נתוני העונה הקודמת לנוכחית...

אין תגובות: