יום שלישי, 18 באפריל 2017

ביקורת:The Arrangement, עונה ראשונה, פרקים 7-1: הבאנו את הפואנטה




רשת E! הצליחה מאד כאשר העלתה לאוויר את הסדרה המקורית שהפיקה, הכוונה היא כמובן ל The Royals. נכון, כבר מהפרק הראשון שלה אפשר היה להבחין שמדובר באופרת סבון, אך להבדיל מכל כך הרבה אופרות סבון שעלו בשנים האחרונות היא הייתה דווקא משב רוח מרענן ובכמעט כל הקטגוריות (רעיון, גם אם לא הכי מקורי, תסריט וליהוק)

בשל כך, רבים חיכו למוצר הבא שרשת E! תעלה על המסכים. המוצר הזה הגיע לפני מספר שבועות בדמות The Arrangement, סדרה אשר מספרת את סיפורה של מייגן מוריסון (כריסטין אוונגליסטה), שחקנית אשר נאבקת לפרוץ וכאשר היא מגיעה לאוישן עבור סרט עם השחקן הנערץ קייל ווסט (ג'וש הנדרסון), נוצר ביניהם כימיה והיא מקבלת הצעה שהיא לא יכולה לסרב לה, שבעבורה היא תקבל מיליונים וייפתחו עבורה השערים לתפקידי משחק בכדי שתהיה הצמודה של קייל. הבונוס ? השניים גם מאוהבים. מהר מאד היא מתחילה לגלות שקייל הוא חלק ממוסד או במילים אחרות כת, אשר אוחזת בו והמצב הוא הרבה יותר מורכב ממה שחשבה.

כל מי שרק שמע על הרעיון של הסדרה הבין שהוא נכתב בהשראת סיפורם של טום קרוז וקייטי הולמס ובכך גם נעוצה הבעיה. בתור רעיון למיני סדרה או לסרט של שעתיים מדובר דווקא ברעיון לא רע, אבל גם עבור אופרת סבון, הרעיון נמתח יותר מדי, הסיפור אשר בתחילת הדרך נשמע מעניין הופך ככל שהפרקים מתקדמים לטרחני ומעיק. אפשר היה להבין לו הסדרה הייתה הופכת את עצמה למעיין גרסה של "מלרוז פלייס", כלומר לסדרה שקצב האירועים בה מהיר וקצבי, אבל בפועל קורה ההפך מכך ובסוף כל פרק מרגישים שסיימו לצפות במרתון.

הבעיה הגדולה יותר עבור הסדרה היא, שעבור אופרת סבון, החולשה הגדולה ביותר שלה היא שכאשר פרק מסתיים אין ציפיה גדולה לצפות בפרק הבא שלה, אלמנט שקיים אפילו בעונה השלישית של The Royals.

בגזרת הליהוק, אפשר לומר שהליהוקים של מייקל ורטן כטרנס, ראש המוסד, ולקסה דויג כדין אנדרסון, אשתו ואשת סודו, היו לא מספיק טובים. בעוד שלקסה, שדווקא הראתה ב Continuum שהיא יודעת לגלם את התחמנית לא עושה זאת בצורה טובה בסדרה זו והיא צריכה לעשות בעוד שורטן נראה כמו ילד שמנסה להיות בעולם של מבוגרים בכל הקשור לגזרה של התחמנים והרשעים. כמו כן, אם הייתי בנעליו של ג'וש אנדרסון לא הייתי לוקח על עצמי את התפקיד הנ"ל, משום שהוא מקבע אותו כשחקן של אופרות סבון. נכון, שלא תמיד יש לשחקן אפשרויות לבחור, ועדיין... צריך גם לחשוב לאיזה כיוון אתה רוצה לקחת את הקריירה שלך. לגבי כריסטינה אוונגליסטה כמייגן, אין יותר מדי מה לומר, לחיוב או לשלילה. נדמה שכל שחקנית אחרת הייתה מגלמת את הדמות באותה איכות או אולי אף בצורה טובה יותר, כלומר שהיו זוכרים אותה בשל הדמות שגילמה. עוד מוצר פלסטיק של התעשייה ולא יותר מכך.

אז, לראות או לא לראות ?

חובבי אופרות הסבון (ורק הם) יכולים לנסות את הסדרה לפרק או שניים, אבל גם הם יבינו מהר מאד שמדובר במוצר לא מספיק טוב ושהם צריכים לדלג עליה. יש כיום מבחר של כל כך הרבה סדרות, שלא כדאי להתעכב על המוצר הנ"ל. יהיה מעניין מאד לעקוב אחר המוצר הבא שהרשת תעלה ולאיזה כיוון הוא יצעד, לכיוון החיובי ש The Royals לקחה את הרשת, או לכיוון השלילי ש The Arrangement לוקחת אותה. 

4 תגובות:

JamesCrow אמר/ה...

לא מסכים איתך!
קודם כל במקרה של טום קרוז וקייטי הולמס זה לא היה בכדי "לשחק את המשחק" והם היו ביחד שנים.
ואני בכלל לא ניגשתי לסדרה בקטע של הסיפור מושפע מ...

בגזרת הליהוק אני לא יכול לציין דבר אחד לא טוב ובנוגע לג'ו אנדרסון, הוא כבר הוכיח לנו שהוא שחקן טוב כשהוא שיחק בדאלס (לפני זה התפקידים היו יותר קטנים).
-אני מניח שאתה לא אוהב אותו כי הוא בחור נאה ויש לך בעיה עם זה מסיבה לא מובנת.

אני נהנה מכל פרק ולאחר כמה פרקים אפילו החלטתי שאני כלכך נהנה ושאראה הכל ברצף.
לעומת זאת את THE ROYALS לא אהבתי כי היא הרגישה לי יותר אופרת סבון ופחות דרמה.

כמובן שזאת הדעה שלך ואני מכבד אותה, רק אומר שמי שחושב שזה מעניין שווה לו לנסות.

אנונימי אמר/ה...

אני גם נהנה מהסדרה בניגוד לביקורת היא מהנה למדדי, לא גאונית אך מספקת לדעתי.
ובניגוד לזה שמעלי לא מסכים עם דעתך, מאוד נהנה מTHE ROYALS ומחכה כבר לעונה הבאה
תודה D1D1 על הביקורת, והאם אתה חושב שfamous in love גרועה באותה המידה או שמצאת אותה מהנה?

JamesCrow אמר/ה...

מה הקטע שכולם כמעט "אנונימיים" פה? חח
וזה שאתה לא מסכים איתי על ROYALS זה כל היופי - שעל כל אי-המלצה יש גם המלצה :)

אנונימי אמר/ה...

LOL
האנונימיות זה בגלל הצורך להיכנס לחשבון וזה בנוסף לקפצ'ות המעיקות [שבזה אשם כמובן הממשק לא חלילה בעל הבלוג ;) ]