יום שישי, 14 באפריל 2017

עונת הפיילוטים 2017: הבאז הראשוני מאד מאד לגבי הפיילוטים



אנו נמצאים כחודש לפני הצגת הלוחות החדשים של רשתות הברודקאסט האמריקאיות, ימים בודדים אל המסע הנוכחי של משא ומתן בין WGA והמפיקים ושלשה שבועות אל שביתה אפשרית של התסריטאים. האפשרות של הפסקת עבודה מטילה צל על עונת הפיילוטים הנוכחית , בשעה שמפיקים מעוניינים לסיים להפיק פיילוטים לפני שהחוזים עם WGA יסתיים ב 1 במאי, אך עדיין עתיד הפרויקטים שלהם נשאר לוט בערפל. כמו הבאז הראשוני מאד מאד בעונות קודמות, מדובר בנתונים ראשוניים בלבד, בשעה שרק פיילוטים בודדים סיימו את הפקתם ורבים עדיין מצולמים. התמונה תתבהר יותר בשבועות הקרובים.





הקומדיה Ghosted מקבלת באז ראשוני חזק. מדובר על פייט ראשוני חזק עבור LA -Vegas, בשעה שהם הצליחו להנחית את סטיב לויטן אל כיסא הבמאי ואת דילן מקדרמות אל התפקיד הראשי, אך גם קושי ללהק עד שהצליחו לנעול את אד וייקס, לאחר שהפרויקט הקודם שלו, The Mindy Project, קיבל מועד סיום. אך הקריאה הראשוני עברה בצורה טובה מאד, בשעה שמקדרמות עבר בצורה יפה מאד מדרמות, בהן הוא בדרך כלל משחק, לקומדיה. בשל כך, הקומדיה נראית "חמה" כעת. מעבר לכך, כל שאר הקומדיות של הרשת נראים במירוץ, כולל Amy's Brother, Thin Ice ו Type A.

בגזרת הדרמות, הפיילוט של מארוול את מאט ניקס נראה טוב, בשעה שהדיבור הראשוני מצביע על אישור מוקדם לסדרה, גם הדרמה הרפואית The Resident מקבלת באז ראשוני. בשעה ששניים מתוך ששת הפיילוטים בגזרת הדרמות יצולמו רק לאחר עונת הפיילוטים, עושה רושם שכל שאר ארבעת הפיילוטים ימצאו בתחרות לקבל אישור, משום שלרשת יש צורך בהן. רשת FOX מוצאת את עצמה באותו מצב שבו הייתה בשנת 2015, בשעה שהיא אישרה 6 פיילוטים חדשים, כאשר רק פיילוט אחד לא המשיך קדימה וקיבל אישור מפאת בעיות ליהוק.  מתוך החמש, ארבעה אושרו לסדרות וביניהן Lucifer ו Rosewood, אשר עדיין באוויר. 




רשת ABC הזמינה את מספר הפיילוטים הרב ביותר מבין רשתות הברודקאסט ובמרחק ניכר, כאשר ניתן למצוא מספר רב של קומדיות, אשר נמצאות במצב טוב בלוח השידורים הנוכחי ואשר יחזרו לעונה נוספת, כולל The Middle, אשר עדיין נמצאת בשלב המשא ומתן וצפויה לחזור כמו גם Modern Family, The Goldbergs, Black-Ish, American Housewife וככל הנראה גם Fresh Off The Boat, Speechless ו Last Man Standing. ועדיין, לרשת יש "בקנה" 12 קומדיות חדשות בעונת הפיילוטים הנוכחית, כולל ספין אוף ל The Goldbergs ו Black-Ish, עבור מעט מאד מקומות פנויים. 

הקומדיה Household Name בכיכובה של קרול ברנט הייתה הלהיט החם עד כה בעונת הפיילוטים ואפילו מנהלי הרשת היו בקהל בשעת הקלטת הפיילוט וברנט קיבלה ביקורות חיוביות מאד. מדברים על כך שאולי תשובץ עם Last Man Standing. במידה והפרויקט לא יאושר על ידי הרשת, קיימת אפשרות שרשת NBC תקפוץ על הפרויקט, אולי עבור שיבוצה ביחד על Will & Grace. 

בגזרת הקומדיות שהן לא סיטקום, קיים באז ראשוני עבור Raised By Wolves ו Start Up. קיימת גם תמיכה ראשונית לספין אוף של The Goldbergs, ל Charlie Foxtrot ול Jalen Vs. Everbody. הקומדיה Libby & Malcolm הפציעה בחודש דצמבר כמועמדת חזקה מאד והעיקרית לקבל אישור, אך מאז ההפקה נאלצה לצלם מחדש מספר סצינות. מצד שני, השינויי התקבלו כחיוביים וברשת מעוניינים להמשיך עם הפרויקט, כאשר יש בו שמות מוכרים כגון פליסטי הופמן. אין כמעט דיבורים לגבי הספין אוף של Black-Ish, אך יכול להיות שנקבל מידע נוסף לאחר הפרק בסדרת האם, אשר יהווה את הפתח עבור הספין אוף. 

בגזרת הדרמות, יש דיבורים ראשונים חיוביים לגבי Unit Zero של טוני קולט, אך הפרויקטים שנראים כמועמדים החזקים ביותר עבור הרשת הם הפרויקטים של מארק צ'רי ורבה מקנטייר, אשר נראה חזק מאד ובדרך לאישור, הדרמה המשפטית של פול וויליאמס דיוויס, אשר גם היא נראית מבטיחה בשלב הזה, במיוחד במידה ו The Catch לא תחזור לעונה נוספת ואז קיים סיכוי שהיא תשובץ כמחליפה בחצי השני של העונה של ערב יום חמישי. הדרמה Deception נחשבת לאחת היקרות ביותר בעונת הפיילוטים הנוכחית ולכן הציפיות גבוהות. The Gospel Of Kevin מקבלת הכרה חיובית עבור הכוכב שלה ג'ייסון ריטר. צריך גם לציין, שהרשת כבר אישרה דרמה אחת לעונה הבאה, Inhumans של "מארוול". 




הדרמה Rise (לשעבר Drama High), מבית היוצר של ג'ייסון קאטמיס, מקבלת באז חיובי מאד ונראית כמובילה בתחרות לקבל אישור לצד Reverie. 

בגזרת הקומדיות, Champions מתחילה לקבל תשומת לב לצד The Sackett Sisters, כאשר האחרונה צפויה לקבל אישור עבור החצי השני של העונה. ?What About Barb neck מקבלת אף היא באז ראשוני. קומדיה נוספת, אשר מסומנת כאפשרות היא Spaced Out. 




הרשת כבר אישרה 19 תכניות לעונה הבאה כולל 16 דרמות וקומדיות. בדרך כלל הרשת מאשרת שניים או שלש קומדיות חדשות. משבצת אחת כבר אוישה על ידי הספין אוף של The Big Bang Theory" הכוונה היא ל Young Sheldon, אשר צפויה להיות משודרת אחרי סדרת האם. הפיילוט כבר צולם. מבין שאר הקומדיות, הקומדיה 9J, 9k & 9L מתבלטת בשלב הראשוני. לס מונבס, היה נוכח בשלב הקריאה הראשונית והוא כמעט ולא עושה זאת (הפיילוט יצולם בשבוע הבא). מעבר לכך, אין קומדיה שבולטת, כאשר אולי Me, Myself & I מעט קדימה לפני השאר. 

בגזרת הדרמות, Instinct של אלן קאמינג מקבלת התייחסות רבה עד כה, לצד SEAL של דיוויד בוריאנז. קיימות גם ציפיות עבור S.W.A.T. עדיין בתחרות, The Get. הדרמה Mission Control התחילה בצורה לא טובה לאחר החלפת התסריטאים הראשיים ויש לה בעיות, אך עדיין מוזכרת. 





עוד לפני שהחלה הקנייה של הרעיונות לסדרות של עונת הפיילוטים הנוכחית החלה בקיץ שעבר, הרעיון שריגש את מנהלי הרשת יותר מכולם היה הריבוט של Dynasty. הפיילוט, אשר מחזיר את הרשת אל אופרות הסבון שהיא כה אהבה לאשר עד לפני מספר שנים, הפך למוביל בתחרות ובמרחק ניכר. קשה לראות את הפרויקט לא מאושר, אלא אם המוצר הסופי לא יהיה מספיק טוב והצופים לא יאהבו אותו בצפייה מדגמית. 

דרמת הקומיקס Black Lightning אושרה על ידי הרשת ברגע האחרון לאחר שרשת FOX ויתרו עליה. משום שהתסריט הראשוני נכתב עבור רשת FOX לא השתמשו בו עבור מנהלי רשת ה CW, אלא ערכו פרזנטציה בלבד. אולם, מאחר ומדובר בדרמת קומיקס מבית היוצר של גרג ברלטיני, אשר אחראי לשאר דרמות הקומיקס של הרשת, מדובר במוצר "חם" עבור הרשת. 

לפני ש Black Lightning הפך לאפשרות, לרשת היה פרויקט נוסף בעל פרופיל גבוה מבית היוצר של ברלטיני, הכוונה היא ל Seraches, אשר נחשב לגבוה מאד בתחרות.  

צריך לזכור שיש לרשת גם דרמות בקנה עם מוטיב קומי, אשר השנה לא הצליח לרשת עם No Tomorrow, ואותו הרשת מאד אוהבת לאחר שהיא ממשיכה עם Jane The Virgin ו Crazy Ex Girlfriend. במידה וברשת יהיו מעוניינים בכך, לרשת יש שתי אפשרויות עם שני כוכבים צעירים לוהטים: Life Sentense של לוסי הייל ו Insatiable של דבי ראיין. 


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

אין תגובות: