יום שישי, 21 באפריל 2017

שלב סיכום עונת סתיו-חורף 2017-2016: רשת NBC ממשיכה במגמת ההתייצבות



כן, הגענו לשלב הזה בשנה. עונת החורף 2017-2016 מגיעה לסיומה והגיע הזמן לסכם מה עבד עבור רשתות הברודקאסט בעונה זו, מה לא עבד ולמה הרשת זקוקה לקראת העונה הבאה. נתחיל, כמידי שנה, עם רשת NBC.

מה עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

עבור רשת NBC ניתן להצביע על שתי הצלחות משמעותיות. מלבד העובדה שהסדרות של דיק וולף שמרו על יציבות ראויה לציון עונה נוספת, למרות ירידה קלה עבור Chicago Med בשל המעבר ליום חמישי וזאת בשל רצועת הקומדיות בעלת הנתונים הבינוניים ומטה.

אין כמעט ספק שההצלחה הגדולה ביותר בכל רשתות הברודקאסט הגיע העונה עבור רשת NBC והיא הגיעה כמובן באמצעות הסדרה This Is Us, אופרת הסבון שצברה באז כבר בעונת הקיץ הקודמת, עוד לפני שעלתה לאוויר. הנתון היפה הוא שהסדרה שמרה על יציבות לאורך עונה שלמה ולא ירדה ולו פעם אחת מ 2.0 נק' מדד. יתרה מכך, לקראת סוף העונה, ולמרות הפסקות בשידור בשל ספיישלים בשעת השידור שלה,  הסדרה רק נסקה בנתוני הרייטינג אל נתונים גבוהים מאד בפרק סיום העונה של 3.4 נק' מדד.

אבל הנתון החיובי עוד יותר עבור הרשת בעונה זו היה התייצבות ערב יום ראשון של הרשת. בחצי הראשון של העונה ברשת משדרים פוטבול בימי ראשון, אבל בשנים האחרונות ערב יום ראשון הייתה נקודה כואבת עבור הרשת, השנה, עושה רושם, הרשת מצאה פתרון באמצעות סדרה נוספת מהמותג של Chicago, הכוונה היא ל Chicago Justice ול Shades Of Blue. נכון, הסדרות הניבו נתונים שבדרך כלל היו גורמות להן לביטול עד לפני מספר שנים (1.0 ו 0.8 נק' מדד בממוצע), אבל עם הנתונים של התקופה האחרונה, עבור ימי ראשון זה אמור לספק את הרשת.

מה לא עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

הבעיה הגדולה ביותר של הרשת הגיעה גם העונה בדמות הקומדיות. כל הקומדיות, בלי יוצא מן הכלל אכזבו בצורה זו או אחרת. נכון, Superstore ו The Good Place היו יציבות, אך הניבו בסך הכל נתונים של 1.2-1.1 נק' מדד בממוצע בלבד, אלו נתונים בינוניים בלבד, אשר גרמו לבעיות גם לשתי הדרמות הנוספות של הרשת בערב זה, Chicago Med ובמיוחד, The Blacklist, כאשר האחרונה הידרדרה אל מתחת ל 1.0 נק' מדד לקראת יציאתה לחופשה בשעה שסדרת הספין אוף שלה עלתה לאוויר. כמו כן, Powerless ו Trail & Error היו כישלון קולוסאלי עבור הרשת בכל קנה מידה וזאת למרות שמות מוכרים בקאסט שלה.

למה הרשת זקוקה לקראת העונה הבאה ? 

הרשת זקוקה למספר אלמנטים לקראת העונה הבאה. ראשית, הרשת זקוקה למחליפה ל Grimm בימי שישי. עד כמה שהסדרה הידרדרה באיטיות בנתוני הרייטינג בעונות האחרונות, הרי שהיא הייתה עוגן חשוב מאד עבור הרשת בימי שישי, עוגן שסדרות אחרות לא הצליחו להיצמד אליו ולחקות אותו. יהיה מאד מעניין לראות איזו סדרה תשובץ במקומה והאם היא תצליח לשמור על אותה יציבות לאורך זמן כה רב כמו ש Grimm שמרה.

כמידי שנה, בשנים האחרונות, הרשת תקווה למצוא קומדיה חדשה, אשר אולי תצליח להיות להיט קצת יותר מבינוני עבור הרשת.

ולבסוף, להצליח עם הדרמה החדשה אותה הרשת תשבץ בערב יום שני אחרי The Voice, הצלחה שהיא כה מחכה לשחזר מאז ימי The Blacklist בעונתה הראשונה. 

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

THX

אנונימי אמר/ה...

אפשר הסבר למה קראת ל This Is Us אופרת סבון ולא דרמה?
גם שיקגו פייר או PD נחשבות אצלך לאופרות סבון?