יום ראשון, 31 בינואר 2016

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בחמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות בשנת 2016, שבוע רביעי



ברשת CBS הנתונים המעניינים בשבוע שעבר ושל השבועות האחרונים הם של Supergirl. לאחר החזרה מחופשת החגים, הסדרה התייצבה על נתונים של 1.9-1.8 נק' מדד, ובשבוע שעבר הנתונים עמדו על 1.8 נק' מדד ו 7.90 מיליון צופים. נשאלת השאלה, מה גרם לעלייה בנתוני הסדרה בשבועות שלאחר חופשת החגים ? תשובה אפשרית אחת היא העדר התחרות מסדרת קומיקס אחרת, Gotham. את התיאוריה הזאת ניתן יהיה לבחון רק בעוד מספר שבועות, כאשר Gotham תחזור מהחופשה הארוכה שלה. בכל מקרה, Supergirl, אשר נדמה היה שנמצאת במצב לא טוב, התייצבה על נתונים שאמורים להעניק לה עונה נוספת בלי בעיות נוספות. מצד שני, תמיד יכולה להיות נפילה נוספת, אשר תגרור את הסדרה למטה. אבל, בלי לשים לב, עושה רושם שמדובר בסדרת הקומיקס בעלת הנתונים הטובים ביותר שיש כרגע. השאלה היא רק, באם זה יספיק עבור רשת CBS. מה דעתכם ?

ברשת FOX, צריך להביט על נתוני הסדרה Lucifer. אין כמעט ספק שמדובר בנתונים המפתיעים ביותר שהרשת הניבה בעונה זו. ראשית, בשל העובדה שהפיילוט דלף לרשת כבר בעונת הקיץ הקודמת. כמו כן, בשל העובדה שהסדרה היא לא בדיוק הסדרה האיכותית ביותר שנראתה על המסך בעת האחרונה. (וכן, אני יודע שיש לה כבר מעריצים בארץ, אני עדיין לא משנה את דעתי, מצטער) נכון, ההובלה של The X Files הייתה טובה מאד, אבל לא הייתה ירידה גדולה כמו מ Empire ל"רוזווד" מ 3.2 ל 2.4 נק' מדד. יהיה מעניין מאד לעקוב אחר הנתונים של שתי הסדרות בשבוע הנוכחי בשל העובדה שההתלהבות הראשונית אמורה לדעוך מ The X Files ואז גם יהיה מעניין לדעת באם הסדרה תוכל לעמוד בפני עצמה כאשר הסדרה הוותיקה תסיים את דרכה בעוד מספר שבועות.

ברשת ABC עושה רושם שגורלה של American Crime כמעט נחרץ. נתוני הסדרה בשבוע שעבר עמדו על 0.9 נק' מדד ו 3.63 מיליון צופים. הנתונים הללו מתחילים להזכיר את הנתונים של Wiced City, אשר בוטלה לאחר מספר פרקים בודדים. למען האמת, אין יותר מדי מה להגיד על הסדרה בנוסף לכך. סדרה נוספת של הרשת, Agent Carter, נמצאת בצרה גדולה. הסדרה לא הצליחה השבוע להתרומם מעבר ל 0.9 נק' המדד, אשר נמדדו בצמד פרקי הפתיחה. הבעיה הגדולה של הסדרה היא, שלא היו לה יותר מדי מתחרות בשעת השידור שלה ביום שלישי מלבד Chicago Med. הנתונים הללו מלמדים, שהקהל הצביע ברגליים לגבי הסדרה הזאת. במידה והנתונים הללו ישמרו ולא יעלו, זו תהיה הפתעה גדולה באם הסדרה תחזור לעונה שלישית.

ברשת NBC הסדרה Grimm לא מצליחה להתרומם. למרות היעדר תחרות כמעט לחלוטין, מלבד פרק חדש של The Originals, הסדרה לא הצליחה להניב נתונים טובים מספיק, אלא הסתפקה ב 0.8 נק' מדד ו 3.79 מיליון צופים בלבד. בעבר הסדרות, אשר הניבו נתונים דומים בוטלו, אולם היות ומדובר בסדרה לא יקרה, למרות שהיא וותיקה, עדיין יש לה סיכוי לחזור לעונה נוספת. כמו כן, הסדרה החדשה של הרשת, You Me And The End Of The Wolrd, לא הניבה גם היא נתונים טובים, אלא מאכזבים של 1.2 נק' מדד ו 5.02 מיליון צופים בלבד, וגם הנתונים הללו הגיעו ללא תחרות מלבד סדרת הקומיקס החדשה של רשת ה CW. האם מתחיל להיווצר עבור הרשת "חור שחור" בלוח המשדרים בימי חמישי, כפי שהיה לרשת ABC עד שהיא העבירה לשם את "האנטומיה של גריי" ? נצטרך להמתין לשנה הבאה בכדי להיות חכמים יותר.

ברשת ה CW מעניין להביט על נתוני הסדרה Legends of Tomorrow. הסדרה הניבה בפרק השני שלה 1.1 נק' מדד ו 2.89 מיליון צופים. הנתון המעניין הוא, שלמרות שמדובר באוסף של דמויות קומיקס, הרי שהסדרה לא מצליחה להניב את הנתונים הגבוהים ביותר מבין סדרות הקומיקס של הרשת. The Flash מנצחת אותה בנק' המדד ובמספר הצופים הכללי ואפילו Arrow נמצאת באזור שלה, כאשר היא הניבה בשבוע שעבר 1.1 נק' מדד, בדיוק כמו הסדרה החדשה, ובמספר הצופים הכללי היא הגיעה ל 2.78 מיליון צופים. עבור הרשת, גם אם הרשת תצליח לשמר את הנתונים הללו, מדובר בנתונים טובים, אבל ללא ספק שהם גם מהווים אכזבה קלה, היות וברשת חשבו שהיא תהיה להיט גדול יותר. לפחות הבלימה של הירידה בנתוני הרייטינג של סדרות הערפדים בימי חמישי נפסקה, נכון לעכשיו. 

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לגבי Legends of Tomorrow, נראה לי שדווקא בגלל שמדובר באסופה של כל כל מיני דמויות קומיקס זה מה שיהיה בעוכריה.
גם צופים שהם לא מביני קומיקס גדולים יכולים לראות את הפלאש או החץ, כל מה שצריך זה להבין את הסיפור המרכזי שסובב סביב דמות אחת וזהו.
כאשר מדובר ביותר מדי דמויות קומיקס מי שלא מעריץ קומיקס מושבע ילך לאיבוד.
גם בסדרת הסרטים של הנוקמים נתנו לכל גיבור סרט או שניים לבד כדי שהקהל יכיר אותו לפני שאיגדו את כולם לסרט אחד.

שד משחת אמר/ה...

תגיד לי אחי
אתה במקרה רופא ???
מה כל הניתוחים המסובכים שאתה חופר כל הזמן
ניתוח השבוע הראשון ניתוח אנא עראף
חלאס תביא ידיעות במקום כל החירבוש הזה

אנונימי אמר/ה...

התגובה מעלי גועל נפש.
פעם הבלוג הזה היה ברמה גבוהה לאנשים אינטיליגנטים.
ואז גילו אותו כל מיני ילדים קטנים עם תגובות מפגרות והרסו לכולנו.
לא פלא שעוד מעט הבלוג יסגר.
אם כאלו תגובות למי יש רצון לתפעל בלוג.

אנונימי אמר/ה...

הדמויות בLegends of Tomorrow הם בסך כל חבורה של דמויות משנה, ובגלל זה אין רייטינג גבוהה.

להשוות תחבורה הזו לגימור קומיקס גדול כמו פלאש, זו תחרות לא הוגנת לחבורה הזו..