יום ראשון, 24 בינואר 2016

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בחמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות בשנת 2016, שבוע שלישי



ברשת NBC הנתונים המפתיעים של השבוע הינם של Shades Of Blue. לאחר פתיחה נאה של 1.8 נק' מדד, חלה נפילה בפרק השני ל 1.3 נק' מדד והיה נדמה שהדרך של התכנית החדשה של ג'ניפר לופז נמצאת בדרך הבטוחה לאיבוד גובה ולביטול בתום העונה הראשונה. אולם נתוני הפרק השלישי מוכיחים שלסדרה עדיין יש כוח, משום שהסדרה הצליחה להתאושש מעט ולהניב 1.4 נק' מדד. נתונים אלו, במידה ויישמרו, אמורים להספיק לסדרה בכדי לקבל עונה נוספת. עצוב להגיד זאת, אבל נכון להיום, ברשתות מביטים על נתונים שכאלה וחושבות שעדיף "שדון מוכר" ויתנו לסדרה אפשרות נוספת וכן את האפשרות להשיג קהל נוסף. עדיין מוקדם להגיד זאת, ובמיוחד כאשר הסדרה עדיין לא יציבה, אבל במידה והסדרה תחודש לעונה נוספת, עושה רושם שברשת מילאו "חור" נוסף בלוח המשדרים שלהם. נחכה לשבועות הקרובים בכדי לראות לאיזה כיוון הסדרה נוטה.

ברשת ה CW נאה להביט על נתוני חזרת הסדרה The 100. נכון, מדובר על השבוע הראשון של הסדרה לאחר חזרת הסדרה לעונתה השלישית, אבל עושה רושם שהחיבור שלה לסדרה הקומיקס החדשה של הרשת עשה לה רק טוב. הסדרה הניבה 0.7 נק' מדד ו 1.88 מיליון צופים. בעונה שעברה, הסדרה לא הניבה אפילו פעם אחת נתונים דומים לנתונים הללו. ממוצע הנתונים שלה עמד בעונה השנייה על 0.52 ו 1.44 מיליון צופים בלבד, כאשר רק בפרקים 5 ו 6 הסדרה עמדה על נתונים קרובים של 0.6 נק' מדד. גם במקרה שלה עדיין מוקדם בכדי לקבל החלטות לגבי עונה נוספת, אבל לפחות נקודת הפתיחה שלה חיובית. עתה, יהיה מעניין לבדוק לאיזה כיוון היא עומדת לנטות. לפחות דבר אחד ברור, ההחלטה של הרשת להזיז את סדרות הערפדים מיום חמישי נראית, לפחות כרגע, כהחלטה נכונה.

ברשת CBS, מנגד, לא יכולים להביט בשמחה על הקומדיה החדשה שלהם. הקומדיה Angel From Hell הניבה בפרק השלישי שלה 1.4 נק' מדד ו 7.03 מיליון צופים בלבד. מדובר בנתונים לא מספיק טובים, במיוחד כאשר 2Broke Girls הניבה לפניה, וגם כעת במשבצת השידור החדשה שלה, נתונים טובים יותר. רק לשם השוואה 2Broke Girls הניבה בשבוע שעבר 1.7 נק' מדד. עושה רושם שהקהל שהרשת מכוונת אליו (גילאי 49-18) לא מתלהב מהקומדיה החדשה. מי שתהה באם הנתונים הללו נבעו מאי שידור של פרק חדש של The Big Bang Theory בתחילת הערב טועה, היות ובשבוע הקודם שבו שודר פרק חדש של הסדרה הנ"ל, הסדרה הניבה 1.34 נק' מדד בלבד, כך שהסדרה אף רשמה עליה קטנה. עדיין, מדובר בנתונים לא מספיק טובים, במיוחד כאשר אפילו "מייק ומולי" הניבה בשבוע שעבר נתונים טובים ממנה (1.6 נק' מדד) ומדובר בקומדיה שנמצאת בסוף הדרך שלה. במצב הנוכחי, קשה לראות את הרשת מאשרת לה עונה נוספת. גם במקרה שלה, נתוני הפרקים הבאים יגלו לאן הסדרה נוטה.

ברשת ABC החזרה של הסדרה Agent Carter לא הייתה טובה. נתונים של 0.9 נק' מדד בשני פרקי החזרה שלה לעונה השנייה הינם נתונים לא מספיק טובים, במיוחד כאשר מולה לא ניצבה מפלצת רייטינג כלשהי. יכול מאד להיות שהיות ולא שודר פרק חדש של אחת מהסדרות של הרשת קודם לכן בערב זה, אלא ספיישל שהניב גם הוא 0.9 נק' מדד בלבד ולא תרם להצלחת הסדרה, אולם עדיין מדובר בנתונים לא מספיק טובים. רק לשם השוואה, בעונה הראשונה הסדרה הניבה בממוצע 1.51 נק' מדד, כאשר שני פרקי פתיחת הסדרה הניבו 1.93 נק' מדד. במספר הצופים הכללי פרקי פתיחת הסדרה הניבו 6.910 מיליון צופים ואילו פרקי העונה השנייה הניבו 3.18 מיליון צופים. גם פרק סיום העונה הראשונה הניב נתונים טובים בהרבה (1.32 נק' מדד ו 4.024 מיליון צופים). מדובר באיבוד גדול של קהל צופים, ובעיקר של קהל הצופים הנחשב. סדרה נוספת ששווה לעקוב אחר נתוניה בהמשך הדרך, משום שנתונים כגון אלו לא יאפשרו לה לחזור לעונה נוספת.

ברשת FOX כדאי להביט על נתוני הדרמה החדשה שלה, Second Chance. בשבוע שעבר ברשת הודיעו כי הם חידשו את הסדרה Scream Queens לעונה שנייה. לפי דעתי, אחת מהסיבות לכך הייתה שהם ראו שהסדרה החדשה שלהם לא אמורה להיות להיט, וגם במקרה שלהם, עדיף "שדון מוכר" מאשר סדרה חדשה, שככל הנראה עומדת להיות מבוטלת בתום העונה הראשונה שלה, במיוחד מאחר וראיין מרפי עומד מאחורי הסדרה שחודשה. ואכן, כבר בפרק השני של העונה, Second Chance הידרדרה לנתונים שלא אמורים להספיק לה לעונה נוספת. מדובר בנתונים של 1.0 נק' מדד ו 3.87 מיליון צופים. מצד אחד, מדובר בנתונים טובים יותר מהקומדיות החדשות של הרשת, אך מצד שני, לאחר שברשת חידשו את Scream Queens, שבפרקי סיום העונה הניבה 0.94 נק' מדד, קשה להאמין שברשת יחדשו דרמה נוספת עם נתונים בעייתיים. פלא שהסדרה עוברת ליום שישי ? 

אין תגובות: