יום ראשון, 10 בינואר 2016

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בחמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות בשנת 2016, שבוע ראשון



ברשת CBS, הנתונים המעניינים מכולם היו של הסדרות של ערב יום שני. בלי "המלחמה" מול The Voice, דווקא לאחר חופשה ארוכה, הסדרה Supergirl רשמה קפיצה מ 1.5 ל 1.9 נק' מדד. ובמספר הצופים הכללי נרשמה קפיצה מ 7.28 ל 8.75 מיליון צופים. אין ספק שמדובר בנתונים נאים מאד, עבור סדרה שנראה היה שהגיעה ל"תקרת הזכוכית" שלה לאחר פתיחה נאה מאד. מעניין יהיה לראות באם הנתונים ירדו בשבועות הבאים. לפחות לא יהיה לה עדיין את המאבק מול The Voice. נתונים יפים מאד היו גם ל NCIS: Los Angels אשר עמדו על 1.6 נק' מדד. הזינוק בנתונים הללו נרשם, ככל הנראה, בשל היעדר תחרות מצד רשתות NBC ו ABC. אולם, העובדה שהסדרה הצליחה להתרומם לגבהים הללו מוכיחה, שעדיין יש בכוחה אפשרות לנפק נתונים סבירים. ובהקשר לחידושה האפשרי, עובדה זו לצד המותג, תקנה לה, ככל הנראה את החידוש המקווה. בוודאי לאור נתוני שאר סדרות הרשת בשעת השידור של עשר.

ברשת FOX הנתונים המעניינים היו של ערב יום שלישי. ערב הקומדיות החדש של הרשת הוכיח בצורה בלתי משתמעת לשתי פנים ששתי הקומדיות החדשות של הרשת השנה נכשלו בגדול. למרות פתיחה בינונית של New Girl עם 1.4 נק' מדד, הסדרה Grandfather צנחה לנתוני הטבעיים של 1.0 נק' מדד. יתרה מכך, Brooklyn Nine Nine, אשר שודרה אחריה קפצה ל 1.2 נק' מדד. ואילו The Grinder חזרה לנתונים אותם היא מכירה, של 0.9 נק' מדד, אם כי במקרה שלה נרשמה עלייה קטנה מהממוצע של 0.8 נק' מדד (ובשבוע האחרון לפני הפגרה, 0.7 נק' מדד). הבעיות הגדולות יותר מגיעות במספר הצופים הכללי, כאשר בכל שעת שידור חלה ירידה מ 3.3 דרך 2.95 ועד ל 2.73 ובסוף 2.13 מיליון צופים. מעניין יהיה לראות את נתוני הפרקים הבאים בכדי לקבל תמונה בהירה יותר. עצה שלי ? אל תצפו לשינוי גדול מדי. שתי הקומדיות החדשות עדיין יהיו כישלון.

ברשת NBC היה מעניין השבוע לצפות בסדרות של דיק וולף. ללא העזרה של The Voice, הסדרות של המותג Chicago עמדו יפה במשימה והניבו 1.9-1.8 נק' מדד, כאשר Chicago P.D רושמת שיא עונתי של 1.9 נק' מדד. לא שברשת היו זקוקים לנתונים הללו בכדי לקבל תמונה ברורה, ולמרות שסביר להניח שבשבועות הקרובים הסדרות ירדו בנתוני הרייטינג, לפחות במעט, אבל עושה רושם שלרשת יש בלוק חוסם לערב שלישי ורביעי לעונה הבאה, כאשר רק השעה שמונה בערב של ערב יום רביעי נשארת בגדר תעלומה. עד כמה דבר זה הוא חיובי עבור חובבי הסדרות הוא דבר סובייקטיבי. באופן אישי, לפי דעתי, מתחו את המותג של Chicago קצת יותר מדי, בוודאי בכל מה שקשור לסדרת הרפואה החדשה שלא מחדשת דבר וחצי דבר, אלא מהווה עוד סדרה באותו עולם. חבל, שברשת לא הצליחו עם סדרות אחרות שלהן. ולא, Blindspot היא לא משהו חדש.

ברשת ABC הנתון המעניין היה של העונה השנייה של American Crime. ראשית, לא ברור לי מדוע ברשת החליטו בכלל לחדש את הסדרה לעונה שנייה, אולי בגלל שמבקר טלוויזיה אחד או שניים אהב אותה, או אולי בשל הכוכבים הראשיים שלה, אבל נתונים של 1.16 נק' מדד ו 4.98 מיליון צופים בממוצע של העונה הראשונה היו אמורים להיות אינדיקציה שהסדרה לא הולכת לשום מקום חיובי. ואכן, נתוני ערב פתיחת העונה השנייה, אשר עמדו על 1.2 נק' מדד ו 4.74 מיליון צופים לא היו אמורים להפתיע, כאשר סביר להניח שבשבועות הקרובים גם תירשם ירידה נוספת בנתונים. עתיד גדול אין לסדרה, אשר מבזבזת את המקפצות שהקומדיות של הרשת נותנות לה בערב זה (Modern Family עם 2.8 נק' מדדו Black-Ish עם 2.1). מתי ברשת יחליטו החלטות נכונות בכל מה שקשור לדרמות שלהן ? לפחות לגבי הסדרה הזאת, אי אפשר לומר ש"הכתובת לא הייתה על הקיר".

מכיוון שרשת ה CW עדיין לא העלתה את הלוח שלה לשנת 2016, היה מעניין להתייחס דווקא לסדרה חדשה של רשת MTV. הכוונה היא לדרמה The Shannara Chronicles. הסדרה הניבה 0.5 נק' מדד ו 1.031 מיליון צופים. לא מדובר בנתונים גבוהים, אך ללא ספק שגבוהים יותר מאלו של Eye Candy, אשר שודרה בתקפה המקבילה בשנה שעברה והניבה 0.24 נק' מדד ו 589 אלף צופים. כמו כן, הסדרה שימרה כמעט את כל הנתונים של הסדרה שקדמה לה, Teen Wolf, אשר הניבה 0.5 נק' מדד ו 1.112 מיליון צופים. מדובר על פתיחה סבירה בהחלט לסדרה, אך אי אפשר לומר עליה שהיא להיט. יהיה מאד מעניין לאיזה כיוון נתוני הרייטינג הבאים שלה "ילכו", במיוחד לאחר ששני הפרקים הבאים כבר דלפו לרשת וסביר להניח שקהל רב ממעריצי הסדרה לא יכול היה לחכות וצפה בהן. 

אין תגובות: