יום ראשון, 3 בינואר 2016

עונת 2016-2015: סיכום החצי הראשון של העונה. בקצרה...

מיליונים                 נק' מדד

NBC      2.8   -3%       9,903   +1%
CBS       2.4   -4%       11,406     -3%
ABC        2.1   -13%        7,615     -12%
FOX        2.1     +5%           6,206       +2%
CW           0.8    -11%           1,985         -13%


החשיבות של מדד הרייטינג של "נילסן" הוטלה בספק השנה יותר מתמיד, בשעה שניתן למצוא פלטפורמות שונות בנוסף לצפייה ישירה בטלוויזיה. עדיין, מדד הצפייה באותו יום + שבעה ימים לאחר מכן יכולים להעיד על מדד כלשהו לאן הרשתות נוטות. להלן מס' מילים על מצב הרשתות, נכון לעכשיו, בקטגוריה הזאת.

רשת NBC

עדיין היא הרשת המובילה בקרב הקהל של בני 49-18, אבל את התודות לכך הרשת חייבת לערב הפוטבול של יום ראשון. לרשת יש להיט בינוני חדש אחד, Blindspot, אך היות והסדרה כבר חודשה לעונה שנייה, ככל הנראה ברשת מרוצים מההצלחה הבינונית הזאת. הרשת גם רושמת הצלחה עם השקה של מוצר נוסף מהמותג של Chicago, והפעם מדובר ב Chicago Med.

לקראת החצי השני של העונה, עקב אכילס של הרשת נשארו הקומדיות. הרשת קיצרה את משבצות השידור של הקומדיות לשעה אחת ביום שישי. Undateable הניבה נתונים מתחת לבינוניים ו Truth Be Told נפחה את נשמתה. גם הניסיון להשיק שעה נוספת של קומדיות בימי שני לא צפוי להצליח, כאשר Telenovela מתה עוד לפני ששודרה ו Superstore, אשר נראה היה שיש בה מעט יותר כח, צפויה לגווע לאיטה עד שתמות מוות טבעי בתום העונה הראשונה.

רשת CBS

הרשת נשארה יציבה, בערך, כאשר היא סובלת מירידה מינורית בנתוני הרייטינג. הרשת רשמה גם היא הצלחות בינוניות בלבד עם: Limitless, Life In Pieces ו Supergirl. לרשת אין משהו להיות אופטימיים לגביו מלבד היציבות הנ"ל, בחצי השני של העונה. האלמנט הברור לגבי הרשת הוא לגבי הסדרה CSI:Cyber, אשר מתפקדת הרבה מתחת לציפיות בערב יום ראשון וסביר להניח ששעתה קרבה מאד. 

רשת FOX

מדובר ברשת היחידה שרושמת עלייה לעומת השנה שעברה, אולם מדובר בתעתוע, משום שאת מרבית מהנתונים החיוביים שמטים את הכף ניתן לזקוף לסדרה אחת בלבד: Empire, אשר מנפקת את נתוני הרייטינג הגבוהים ביותר עבור סדרה ברשתות הברודקאסט. למרות זאת, הסדרה נמצאת בירידה מסוימת לעומת העונה הראשונה.

שתי הדרמות החדשות שהרשת ציפתה להן: Scream Queens ו Minority Report איכזבו בגדול. אך מצד שני גרמו לרשת לפתוח דיון עד כמה נתוני הרייטינג לא משקפים את ההצלחה ולכן גם ברשת החליטו שהם מפסיקים להתייחס אליהם. השאלה הגדולה לגבי הרשת היא עד כמה Empire תוכל להחזיק מעמד לצד כל כך הרבה כישלונות.

שאלה נוספת נוגעת לקומדיות החדשות של הרשת: Grandfater ו The Grinder, האם הן יכולות ליפול יותר ממה שהן נפלו עד כה. 

רשת ABC

התחושות של רשת ABC מעורבות בפתח החצי השני של העונה. לרשת יש חצי להיט חדש בדמות Quantico, אך גם שתי כישלונות בדמות Wicked City ו Blood & Oil. כמו כן, "החבובות" תפקדה מתחת למצופה ממנה. בנוסף לכך, עוגן של הרשת, Castle, גווע ובסיכום הכללי הרשת רושמת את הירידה הגדולה ביותר בקרב רשתות הברודקאסט. גם How To Get Away With Murder איבדה העונה גובה לעומת העונה הראשונה.

האלמנט החיובי של הרשת עד כה הן הקומדיות, אשר מתבססות סביב 2.0 נק' מדד, כאשר The Goldbergs מגלה נתונים קצת מעל לבינוניים, ל The Middle חזרו הלחיים הורודות ו Black-Ish התייצבה, לאחר איבוד גובה. Dr. Ken החלה בצורה טובה, אבל לקראת מחצית העונה איבדה מעט גובה. Fresh From The Boat עם נתונים מעט מתחת לבינוניים.

בסופו של דבר, ברשת זקוקים ללהיט אחד לפחות בחצי השני של העונה, כאשר המועמדים הם Of Kings & Prophets (סיכוי נמוך עם ציפיות נמוכות), The Catch (סיכוי גבוה יותר בגלל שונדה ריימס כמפיקה שלה) ו The Family, שאף אחד לא מדבר עליה.

רשת ה CW

מנהלי הרשת לא יכולים לחכות עד ש The Legends Of Tomorrow תעלה לאוויר, זאת לאר הירידה החדה בנתוני הרשת בחצי הראשון של העונה. The Flash ו Arrow עדיין חזקות מאד ובעיקר יציבות ובשל כך הציפייה הגדולה מסדרת הקומיקס הנוספת. אך מצד שני, ערב הדרמות-קומדיות של הרשת ביום שני מחוסל כמעט לחלוטין. וכמובן שחייבים גם לציין את הקריסה האיטית של The Vampire Diaries, אשר גוססת לאיטה.


הערה: הכתבה מבוססת בחלקה על ניתוח של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית

3 תגובות:

שי אמר/ה...

תודה!
תוכל להסביר מה הכוונה שלך בניסוח:Telenovela מתה עוד לפני ששודרה? האם הרשת החליטה ברגע האחרון שאין לסדרה סיכוי וקיצצה בה עוד לפני שעלתה או שיש סיבות אחרות שהעידו על כך?! [וחבל כי היא טיפשית כצפוי אך מצחיקה למדי]...
ושתהיה שנת טלוויזיה אזרחית חדשה מוצלחת לכולנו :)

אנונימי אמר/ה...

נהניתי מאוד משלושת הפרקים שיצאו של superstore. הזכיר לי את "המשרד". אין שום תרחיש שזה יקבל עונה נוספת? (אין סיכוי שמס' הצופים יעלה, או ש-nbc תתן לזה צ'אנס נוסף? הרי אין לרשת כמעט קומדיות בכלל)

שי אמר/ה...

עוד שאלה, באם זה אפשרי: מה הסיבה לדעתך לירידה הכה גדולה ברייטינג של ncis la היא יותר מוצלחת ומשעשעת לדעתי מניו אורלינס...