יום רביעי, 27 באוגוסט 2014

ביקורת: Selfie, פיילוט: לא מספיק



רשת ABC ידעה בשנים האחרונות אכזבות גדולות בכל הנוגע להשקת קומדיות חדשות. למען האמת, קשה לציין קומדיה אחת שהצליחה לה בשלש השנים האחרונות, גם The Goldbergs שחודשה בתום העונה הקודמת הצליחה בצורה בינונית בלבד וגם זאת מאחר ששובצה אחרי "ש.י.ל.ד.ס.", אשר הניבה נתונים גבוהים יחסית בתחילת העונה. לצערי, Selfie לא מראה שהיא מספיק איכותית בכדי לשבור את המחסום ולהצליח, במיוחד כאשר היא צפויה להתחרות בשעה שמונה של ערב יום שלישי ב The Voice של רשת NBC, ב NCIS של רשת CBS ואפילו ב The Flash של רשת ה CW.

הקומדיה החדשה של רשת ABC מציגה עיבוד מודרני למחזה "גבירתי הנאווה", ומספרת את סיפורה של לייזה דולי (במחזה השם היה "אלייזה דוליטל"), בגילומה של קארן ג'יליאן (הזכורה כמלווה של ד"ר הו) אשר בילדותה הייתה חנונית שאף אחד לא שם לב אליה ולכן היא המציאה את עצמה מחדש כאייקון על ידי שינוי המהות שלה. היא הופכת לאישה יפה ומצליחה, אך לא שמה לב לכך שהיא הופכת לאישיות מנוכרת שלא אכפת לה מהאנשים שסובבים אותה. לאחר שהיא מגלה שהחבר שלה נשוי והוא נפרד ממנה, היא גם מובכת במטוס אל מול הקולגות שלה, לאחר ששקיות ההקאה המלאות שבידה נשפכות על בגדיה. בעקבות זאת היא פונה להנרי (ג'ון צ'ו הזכור מתפקידו בסרטי "הארולד וקומאר"), אשר מצטין במיתוג מחדש בכדי שימתג אותה. הנרי מנסה להפוך אותה ל"אנושית", חמה וערה יותר לסביבתה בעוד שלייזה מנסה לגרום לו להיפתח.

אין ספק שהיתרון הגדול של הקומדיה היא קארן ג'יליאן, אשר מוכיחה כי יש בה יותר מאשר היופי החיצוני שלה. השחקנית מצליחה להעביר את הדמות שלה בחן והיא בעיקר ממגנטת את הצופה אליה בכל שנייה שהיא על המסך. לשמחתה, היא לא צריכה לגנוב את הפוקוס (כפי שקרה לה עם מאט סמית בסדרה ד"ר הו) מאחר והיא הדמות הראשית בקומדיה. גם ג'ון צ'ו הוא ליהוק נכון מאחר והוא מביא עימו איכויות קומיות מעברו כשחקן. אם כי, ואולי זה יישמע מעט שובינסטי אבל זו רק דעה, ג'יליאן גבוהה מצ'ו וכאשר השניים צמודים אחד לשני נראה שג'יליאן מדברת אליו מגבוה בעוד שלפחות בתחילת הסדרה, כאשר הנרי אמור להיות האיש עם התשובות, המורה, ההעמדה קצת בעייתית.

בעוד שבגזרת הליהוק עושה רושם שבהפקה עשו עבודה טובה, הרי שהרעיון מעט בעייתי. לבצע גרסה מודרנית ל"גבירתי הנאווה" הינו בהחלט רעיון מעניין (אם הביצוע לגרסה המודרנית ל"רוזן ממונטה כריסטו" הצליח מדוע גם הגרסה הזאת לא ? לפחות כך חושבים בהפקה וברשת ABC), אולם קשה לראות כיצד הרעיון מצליח להיסחב על פני עונה מלאה ומעבר לכך. אפילו במהלך הפרק עושה רושם שהרעיון מוצה, אז מה יקרה לאחר חמישה או שישה פרקים ?

בגזרת התסריט הבעיה גדולה יותר. ראשית, הקומדיה בכלל לא מצחיקה. אפילו חיוך אחד לא נרשם בצפייה בפיילוט, אשר אמור להיות כרטיס הכניסה של הסדרה ללבבות של הצופים. וזו בדיוק מה שקומדיה צריכה לעשות, לגרום לצופה לצחוק ולכל הפחות לחיוך.

יתרה מכך, ניכר שאת המבטא הכבד ושפת הדיבור הקלוקלת שאלייזה דוליטל משתמשת בה ב"גבירתי הנאווה" החליפו בביטויים המעצבנים של הדור הנוכחי כגון השימוש בקיצורי מילים או במילה "האשטאג" המעצבנת. לצופה שלא אוהב את השימוש במילים הללו זה בהחלט מעצבן ולעיתים גם בלתי אפשרי לשמיעה. בשלב כלשהו השימוש במילים הללו אולי ימשוך את הדור הצעיר מתחת לגיל 18 (וגם זה בספק), אולם הצופים הבוגרים יותר יפתחו אנטגוניזם לסדרה ויזנחו אותה מהר מאד.

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות. לא כדאי לצפות בסדרה בגלל שחקנית אחת, למרות שהיא בהחלט מרתקת, טובה, בעלת חן ונאה למראה. הרעיון לא מספיק טוב בכדי לגרום לצופה לשרוד יותר ממספר פרקים בודדים והתסריט מעצבן לעיתים. אה כן, עושה רשום שהקומדיה פונה בעיקר לנשים. כמו שאני רואה את הדברים, הגברים האמריקאים יעדיפו בשעת שידור זו את הסדרות של רשתות CBS וה CW, כך שעתיד גדול גם לא צפוי לה. דלגו עליה, לא תפספסו הרבה.

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

היום יצא הפיילוט של Forever לאינטרנט, ואני חייב לשאול אם יש לך מידע על אך הסדרה התקבלה בארצות הברית??

אני כבר הרבה מאוד זמן מעוניין בסיפור על מישהו שחיי לנצח, ופעם היה סדרה כזו אבל היא התבטלה.

Forever נראת כמו סדרה טובה, עם שחקן טוב. ואני יהיה מאוד מאוכזב אם גם זה יבוטל לפני סיום עונה 1 לפחות..

אנונימי אמר/ה...

תודה
D1D1 על איזה ביצוע לגרסה המודרנית ל"רוזן ממונטה כריסטו" מדובר?! תודה

שד משחת אמר/ה...

Forever תהיה מול דה וויס ורשימה שחורה של NBC ב22/9/14
מקווה שזה לא יהיה מכשול
כי זו אחלה סדרה

אנונימי אמר/ה...

לאנונימי, נקמה היא גרסה מודרנית לרוזן ממונטה כריסטו.
ו-D1D1, מה דעתך על פרק סיום המחצית של שקרניות?

שד משחת אמר/ה...

תגידו לי מה זה משנה מה דעתו על ...
העיקר אתם נהנים
העיקר לכם נחמד לצפות
חלאס אם לשאול מה דעתך מה דעתך חפרתם את המוח
תכתבו מה אתם חושבים תהיו דעתניים ולא ילדות בנות שנתיים ששואלות "אבא אפשר לשחק בגינה" אבא אפשר ללכת לשכנים" "אבא אפשר חלאסססססססס
אבל תזכרו שאחרי הכל אני אוהב אתכם

אנונימי אמר/ה...

תודה על המענה לגבי נקמה