יום חמישי, 7 באוגוסט 2014

פרסום: בבילון 5 חוזרת !



בשעה ששוחח עם מעריצים בסאן דיאגו בועידת "קומיקון" הודיע ג' מייקל סטרזינסקי, יוצר הסדרה "בבילון 5", שהוא יישב בקרוב לכתוב סרט נוסף בסדרת סרטי "בבילון 5", כאשר הסרט אמור להוות ריבוט של הסדרה המקורית. סטרזינסקי טען שהוא אמור לסיים את כתיבת התסריט עד סוף שנת 2015 ושיחלו בהפקה בתחילת 2016.

לא ידוע כמעט דבר לגבי הסרט הנ"ל מלבד העובדה שמדובר בריבוט לרעיון של הסדרה. סטרזינסקי הוסיף מידע, שהוא מעוניין להשתמש במספר משחקני הסדרה המקורית (חלק מהקאסט כבר נפטר) כגון ברוס בוקסלייטנר ומירה פורלאן בתפקידים חדשים בסרט החדש. "אשמח לראות את ברוס בתור נשיא ברית כדור הארץ" היו אלו מילותיו.

התקווה היא ש"וורנר ברוס", אשר הפיקו את הסדרה המקורית, "ירימו את הכפפה" ויאשרו תקציב גדול לסרט לאחר שהתסריט יושלם. אך צריך לזכור שסטרזינסקי, ולא "וורנר ברוס", מחזיקים בזכויות לסדרה ולכן ההכנסות שלהם יהיו קטנות ולכן התמריץ שלהם להפיק את הסרט קטנים יותר. במידה ו"וורנר ברוס" יחליטו שלא לאשר הפקת סרט, סטרזינסקי יפיק את הסרט דרך האולפנים שלו, אולפני JMS, כאשר התקציב ינוע סביב 80 ל 100 מיליון דולר.

מדובר בחדשות הראשונות לגבי יצירת סרט נוסף או סדרה בעולם של "בבילון 5", יצירות אותם מבקש סטרזינסקי להפיק כבר מסוף שנות התשעים ועדיין לא הצליח (ספין אוף אחד בוטל לאחר 13 פרקים והשני לא עבר את שלב הפיילוט). בשנת 1996 הוא רצה להפיק סרט שיספר את סיפור מלחמת הטלפתים, הניסיון השני היה עם Babylon 5: The Motion Picture, אשר היה אמור לספר חקירה של הנשיא שרידן לאחר שצוות שלם של אחת מחלליות "הכוכב הלבן" נמצא מת. בשנים 2005-2004 הפרויקט The Memory of Shadows היה הקרוב ביותר לקבל אישור, אך בסופו של דבר לא אושר בשל בעיות מימון, או ליתר דיוק חוסר מימון.

מה שונה הפעם מפעמים קודמות ? שבשל הצלחת אולפני JMS (בקרוב תעלה סדרה חדשה שהופקה שם בשם Sense8 עבור "נטפליקס") לסטרזינסקי יש את היכולת הפיננסית להפיק את הסרט בכוחות עצמו.

ואני אומר, מצד אחד כל סרט בעולם של בבילון 5 (שאולי גם יוביל לסדרה או מספר סרטים נוספים) הוא מבורך, אך ריבוט לסדרה כה מעולה שהרעיון שלה היה זה שהפך אותה לכה מעולה, הוא בעייתי, במיוחד אם מתכוונים לשנות לחלק מהשחקנים את התפקידים. יכול להיות, שהפתרון יהיה שציר הזמן יהיה שונה והאירועים יתרחשו מאות שנים לאחר אירועי הסדרה המקורית ואז ניתן יהיה להבין את שינויי התפקידים.

ובכל זאת, עבורי מדובר בחדשות הטובות ביותר מעולם הטלוויזיה בשנה האחרונה, אולי אפילו בחמש השנים האחרונות. גם אתם חושבים כך ?

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

עשית לי בלי להגזים את השנה. חיכיתי וקוויתי שהסדרה הזו תחזור. היא חייבת לחזור לא רק למסך הגדול אלא יותר לקטן. זוהי הסדרה המד"ב הכי אהובה עלי יחד עם TNG ואף יותר ממנה. אם ואולי יחזירו את הסדרה אקווה שלא יפזלו לשמאל וימין אלא ישארו על המתכון המנצח. אשמח לראות את איבנובה ואת הצ'יף הפיפל השחור של הסדרה.

גיל אמר/ה...

רק אני חושב שזה הולך להיות גרוע? ואני מאוד אהבתי את הסדרה.

אנונימי אמר/ה...

אני חושב שהריבוט כן יכול להיות מוצלח בגלל שני סיבות: 1. אני צפיתי בחלק מהעונה הראשונה עם פרקים מוקלטים בעבירית, האיכות לא הייתה משהו וגם הטכנולוגיה )והתפאורה( נראת מאד מיושנת , בכל זאת עברו עשרים שנים..
2. הם עדיין יכולים לחדש משהו פה ושם ויש כבר תסריט מעולה. אם יעשו משהו חדש יתכן שהתסריטאים לא יהיו כ"כ טובים ויהיה מעט קשה למי שלא צפה בסדרה להנות ממנה