יום רביעי, 13 באוגוסט 2014

ביקורת: סדרות עורכי הדין החדשות של הקיץ




עונת הקיץ 2014 הניבה מספר מצומצם של סדרות עורכי דין חדשות. רשת CBS העלתה (סוף סוף) את Reckless אותה אישרה כבר בעונת הפיילוטים 2013, ואילו רשת WE tv השיקה את The Divide בעלת מספר הפרקים המצומצם (העונה הראשונה מורכבת משמונה פרקים).



רשת CBS החליטה לחכות עם העלאת Reckless עד לעונת הקיץ ולמען האמת, אפשר להבין את ההחלטה. הסדרה מניבה בעונה זו נתונים גרועים, עתה שוו בנפשכם שהיא הייתה משודרת בעונת החורף. סביר מאד להניח שהייתה משובצת ביום שישי ונופחת את נשמתה לאחר מספר פרקים בודדים.

הסדרה מתרחשת בצ'ארלסטון ומתמקדת בליאן מרקוס (ג'ורג'ינה הייג הזכורה מהעונה החמישית של הסדרה Fringe), שוטרת נשואה המנהלת רומן עם בלש במשטרה בשם טרי (שון האטוסי), אולם לאחר שהיא שולחת לטרי תמונות נועזות היא מפוטרת מהמשטרה ומחליטה להגיש תביעה על פיטורים לא מוצדקים. לשם כך היא שוכרת את שירותיה של ג'יימי סוייר (אנה ווד), ואילו במועצת העיר ממנים את רוי ריידר (קאם ג'יג'אנדט), עורך דין צעיר ומוכשר בכדי להגן על החלטת המשטרה. העניינים מסתבכים כאשר מתברר לג'יימי שחברה לחיים, פרסטון (אדם רודריגז) נטל חלק בערב בו שלשה חברי משטרה שכבו אחד אחרי שני עם ליאן, וכמו כן, מישהו מפוצץ את ביתה של ליאן כאשר היא ובעלה נמצאים בתוך הבית.

קיימות מספר בעיות בסדרה זו, אשר גורמות לה לנפק נתונים לא מספיק טובים, אבל הבעיה המרכזית היא שהיא לא בנויה להיות כסדרת ברודקאסט, אלא כסדרת כבלים ובמיוחד עבור רשת TNT. קיימים בה כל האלמנטים של סדרה "דרומית". קצב האירועים האיטי, המנהגים, האווירה. קשה מאד לראות כיצד ברשת CBS חשבו שהסדרה יכולה להצליח עבורם.

לכאורה, הרעיון מעניין, אבל היות ומפיקים סדרות עורכי דין חדשות כמעט מדי שנה, ואולי גם פחות מכך, היא הייתה חייבת להביא משהו חדש, זווית חדשה אשר תמשוך את הצופים. בסדרה זו קשה למצוא את הזווית הזאת. מדובר באותם אלמנטים שנראו בכל כך הרבה סדרות. מתח מיני בין הדמויות הראשיות (ג'יימי ורוי), שחיתויות בקרב המשטרה ואולי גם בקרב פוליטיקאים, אבל אין את "האקס פקטור". וזה בדיוק מה שקהל הצופים האמריקאי חושב. הסדרה מנפקת נתונים של 0.6-0.5 נק' מדד בפרקיה האחרונים ולכן גם קשה לראות אותה שורדת מעבר לעונה זו, כך שגם עתיד אין לה.

מה בכל זאת ניתן "לקחת" מהסדרה ?

כמעט כל הקאסט הראשי (עם הדגש על שני השחקנים הראשיים) מצודדים מאד, ובמיוחד אנה ווד בעלת העיניים המהפנטות, וכך גם ג'ורג'ינה הייג. מעבר לכך, קשה למצוא אלמנט אשר יגרום לצופה לרצות להמשיך לצפות בסדרה. התסריט שלה רגיל ובעיקר צפוי, המשחק סביר, כאשר דווקא קאם ג'יג'אנדט מגלם את תפקידו בצורה טובה מאד בעוד שאנה ווד נראית יותר כנערה מתבגרת מאשר עורכת דין חזקה.

לפי דעתי, אין טעם לצפות בסדרה רק בגלל השחקנים, כאשר אחת הסיבות המרכזיות לכך היא, שככל הנראה אין לה עתיד וסביר מאד להניח שהיא לא צפויה לקבל פרקים נוספים מעבר ל 13 של העונה הראשונה, אולי במידה ורשתות Lifetime או TNT יחליטו להציל אותה. לכן ההמלצה שלי היא לדלג עליה.




בניגוד ל Reckless, הסדרה The Divide דווקא מציגה נקודת מבט שונה על סדרות עורכי הדין. הסדרה עוקבת אחר מקרה יוצא דופן. לפני יותר מעשור נרצחה משפחה אפרו אמריקאית. שני גברים "לבנים" נשפטו, אחד מהם נידון למוות והשני למאסר עולם. אולם, מתברר שחלק מהממצאים הפיזיים הקשורים למשפט נערכו, שה DNA של הנידון למוות לא היה ה DNA שמתחת לציפורני אחד הגופות ושהנאשם השני בכלל לא היה באיזור בעת הרצח. התובע המחוזי, שהמקרה הזה היה המקרה שהזניק את הקריירה שלו מחליט לחקור את המקרה, למרות שגם הוא היה (במידה מסוימת) חלק מהטיוח. את המסע עבור האמת מובילה כריסטינה רוזה (מרטין אירלנד), אשר עובדת בארגון הנלחם למען הנידונים למוות, מתוך מטרה לסייע לאביה אשר נמצא בתא נידונים למוות.

הסדרה במקור הייתה אמורה לעלות ברשת AMC, אך זו פסחה עליה. אולם, קשה להבין מדוע. התסריט "זורם" בצורה חלקה מאד, העובדה שמדובר, לפחות בעונה הראשונה, בעונה מקוצרת מאד בת שמונה פרקים דוחסת אותו וגורמת לו להיות איכותי יותר ומצד שני לא ניתן לזהות, לפחות עד עתה (חמשת הפרקים הראשונים) בזירוז האירועים.

בקרב השחקנים, ניתן לזהות מספר פרצופים מוכרים: קלארק פיטרס (אשר מגלם את דמותו של ישיעיה פייג', אביו של התובע המחוזי ומפקד המשטרה) אותו ניתן היה לראות בשלש העונות הראשונות של הסדרה "מבוקש לחקירה", דיימון גופטון (אשר מגלם את דמותו של אדם פייג', התובע המחוזי), אותו ראינו לאחרונה בסדרת עורכי דין אחרת, Rake. וכן, בריטני אולפורד (המגלמת את דמותה של ג'ני באטלר, שמשפחתה הייתה זו שנרצחה לנגד עיניה וזו שמזהה בטעות את אחד הנאשמים), אותה ראינו בסדרות "רייבנזווד" ובגרסה האמריקאית ל"סקינס".

כפי שאני רואה את הדברים, למרות שמדובר בסדרה מעט "כבדה" עבור עונת הקיץ, מדובר במוצר איכותי אשר מעביר בהחלט 42 דקות מעניינות מדי שבוע. העובדה שמדובר בשמונה פרקים בלבד בעונה הראשונה גם לא מצריכות מעקב יותר מדי אינטנסיבי אחריה. כדאי לנסות אותה, התוצאה הסופית טובה מאד. אבל היי, זו רק הדעה שלי, נסו ותיווכחו בעצמכם.

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה.
אני אנסה את The Divide.

רועי אמר/ה...

אנונימי, אל תנסה את The Divide היא מזעזעת..... 1/10 - על הניסיון.
D1D1, איך לעזאזל אתה ממליץ לאחרים על הזבל הזה? הסדרה הכי גרועה בטלוויזיה, ובעשור האחרון בכללי.

שד משחת אמר/ה...

היי רועי
כל מילה בסלע
זו לא סדרה אלא שורה שלסרטונים ברצף
חחח

אנונימי אמר/ה...

The Divide איטית אך מוצלחת, לא מומלצת לחסרי סבלנות וחובבי אקשן...

אנונימי אמר/ה...

מה אתם אומרים על הסדרה הנותרים?
רוצה להמליץ על הסדרה הספינה האחרונה,סדרה מעולה עם תסריט מאוד טוב,אין קטעים מתים,העלילה המרכזית מאוד טובה
ממליץ בחום

שד משחת אמר/ה...

אם התכוונת ל The Leftovers
סדרה גרוע מאוד של HBO
כמו לראות סרט אימה של מסריט מתחיל
מוויטנאם

והספינה האחרונה צריך שיהיו שתי עונות כדי לקבל מבט על העלילה

אנונימי אמר/ה...

מתי יכריזו עם תיהיה עונה 10 לסדרה 24...לפי דעתך יחדשו את הסדרה?אם כן מתי יודיעו על חידוש?מתי העונה ה10 תעלה?וכמה פרקים היא תכיל?