יום שני, 19 בספטמבר 2011

שלב סיכום עונה: Suits, עונה ראשונה: הסדרה הטובה ביותר של הקיץ.



נתוני הפתיחה של הסדרה היו טובים מאד. הסדרה שובצה לשידור בימי חמישי בצוותא עם הסדרה Burn Notice, אשר כבר הזניקה סדרה נוספת שהיום עומדת בפני עצמה, Royal Pains. וכאשר מביטים על העונה הראשונה שלה בת שנים עשר הפרקים ניתן לומר: היא לא הייתה זקוקה לדחיפה של Burn Notice בכדי להפוך לסדרה הטובה ביותר שעונת הקיץ ייצרה (מבין הסדרות הישנות והחדשות). מדובר בסדרה מעולה.

לצופים שעוד לא יצא להיחשף לסדרה, אספר בקצרה (זהירות ספויילרים) כי היא עקבה אחר מייק רוס, גבר צעיר ומבריק בעל זיכרון צילומי, אשר נוהג לעבור מבחנים עבור לשכת עורכי הדין עבור סטודנטים בשביל כסף. חברו הטוב ביותר מסבך אותו בעסקת סמים והוא מוצא את עצמו במשרד עורכי דין שמחפשים אחר עורך דין צעיר בשביל שיהיה שותף זוטר עבור הארווי ספנסר, עורך דין מלוקק שכמעט ולא נוטה להפסיד. הארווי לוקח אותו תחת חסותו כאשר השניים מזייפים את העובדה שאין לו רשיון לעסוק בעריכת דין.

כאשר מייק מתחיל לעבוד במשרד עורכי הדין הוא מתוודע לרייצ'ל, מזכירה משפטית יפה מאד והוא מנסה לשווא להתחיל איתו. בשלב מסוים הוא מתייאש ומתחיל לצאת עם ג'ני, אשר הייתה חברתו של החבר שסיבך אותו בעסקת הסמים. עובדה שתעלה לו ביוקר לקראת תום העונה.

ברשת USA ככל הנראה קיבלו החלטה לא לקחת לתפקידים הראשיים שחקנים "שרופים", אשר ראו שעות מסך רבות והפכו לכוכבים, אלא שחקנים מדרגה ב' ולהפוך אותם לכוכבים. כך עשו לגבריאל אנואר וג'פרי דונובן, שהקריירה שלהם דישדשה לפני שהסדרה Burn Notice עלתה לאוויר ועתה הם כוכבים, כך נעשה לג'יימס רודיי בסדרה Psych וכן למארק פיורסטין ופאולו קונסטאנזה בסדרה Royal Pains. המגמה לא השתנתה גם במקרה של Suits, כאשר גבריאל מאשט נבחר לגלם את התפקיד של הארווי ופטריק ג' אדאמס לוהק לתפקיד של מייק רוס. ההימור משתלם משום שהכימיה בין השניים מושלמת וקשה היה לראות צמד כוכבים מגלמים את הדמויות הללו בצורה טובה יותר.

דווקא בצוות המסייע אנו מתוודעים לשני שחקנים מוכרים יותר: ג'ינה טורס, אשר מגלמת את דמותה של ג'סיקה, בעלת משרד עורכי הדין. את טורס ראינו בכל כך הרבה סדרות וסרטים ודי אם אזכיר את הסדרות אנג'ל, 24, Huge ו Alias.

השחקן השני הוא ריק הופמן, אותו ניתן היה לראות בסדרות כגון: סמנתה מי ? ו Jake in Progress ובאין ספור תפקידי אורח במספר רב של סדרות. הופמן מגלם את דמותו של לואיס, אשר כל חלומו הוא להפוך לשותף בכיר במשרד אבל גס'יקה תמיד מעדיפה את הארווי. בין לואיס להארווי מתנהלת מלחמה קרה כשמייק תמיד תקוע באמצע.

נקודה נוספת שראוי לציין בגזרת השחקנים היא, העובדה שגם הגברים וגם הנשים בסדרה בעלי מראה נאה מאד. בצד הגברי יש את גבריאל מאשט ופטריק ג' אדאמס, ובצד הנשי את מייגן מארקל (רייצ'ל), שרה רפאטרי (דונה, המזכירה הנאמנה של הארווי) וונסה ריי (ג'ני). עובדה שרק תורמת לחווית הצפייה בסדרה.

בניגוד לסדרות רבות שהלוק של הכוכבים הוא מסמר הסדרה, הרי שב Suits שמים לב שהחל מהפיילוט הצופים, גם אלו שלא כל כך מבינים בכך, מבינים שמדובר בסדרה בעלת תסריט איכותי מאד. נכון, לאחר הפיילוט חלה ירידה קלה ברמה, אך היא כמעט ולא משמעותית. הסדרה שומרת על איכות גבוהה לאורך העונה כולה ובכך היא מוכיחה, שלמרות שמדובר בסדרת עורכי הדין, שכמותה ראינו רבות, כאשר מדובר בסדרה איכותית, היא מתבלטת מהר מאד ולא רק מול סדרות דומות, אלא גם מול סדרות שונות ממנה.

רשת TNT העלתה במהלך הקיץ את דרמת עורכי הדין שלה Franklin & Bash, שבפני עצמה הייתה טובה, אך כשמשווים אותה ל Suits שמים לב להבדלים התהומיים בין השתיים. Suits עולה עליה בשתי דרגות לפחות.

לסיכום, למרות שלכאורה מדובר בעוד סדרת עורכי הדין הרי שהסדרה מתבלטת באיכות שלה כבר מהרגע הראשון. הן בתסריט והן בגזרת השחקנים ובכימיה ביניהם. הסדרה הצליחה מאד בנתוני הרייטינג ולא פלא שהיא חודשה לעונה שנייה עוד לפני תום העונה הראשונה. מבין סדרות קיץ 2012-2011 Suits הייתה משב רוח מרענן, אשר האפילה על שאר הסדרות ששודרו באותה תקופה, ישנות ו\או חדשות.

אז, לראות או לא לראות ?
נכון, לעיתים משתמשים בשפה משפטית מעט מתוחכמת וכך גם התסריט, אבל עובדות אלו הופכות אותה רק לאיכותית יותר. אז, העצה שלי היא: לראות !!!

Share on Facebook

אין תגובות: