יום שלישי, 27 בספטמבר 2011

ביקורת: The Playboy Club, פרקים 2-1: קישקוש.



כאשר שמעתי לראשונה על הרעיון של הסדרה חשבתי לעצמי שרשת NBC החליטה ללכת על משהו מיוחד, על נושא שונה. לראשונה מאז שהרשת העלתה את Heroes הייתה לה סדרה שונה משאר הסדרות של הרשתות השונות. היום, לאחר שני פרקים בלבד ניתן לומר בבטחה שהפתגם "ההר הוליד עכבר" תפור בדיוק לגבי הסדרה הזאת, אשר אולי קיבלה יחסי ציבור, אבל כאשר בוחנים את הסדרה מבינים שהיא לא מקיימת את מה שהיא הבטיחה.

אין ספק שכאשר שומעים את צמד המילים Playboy Club המחשבה הראשונית גורסת שמדובר בסדרה חושפנית, במיוחד מבחינה פיזית. הרשו לי לגחך ולהגיד שראיתי סצינות סקס נועזות יותר בסדרות כמו Gossip Girl מאשר בסדרה הזאת. יתרה מכך, הבנות, מלבד להיראות בתחפושת הארנבות שלהן, לא נראות חשופות.

מי שקרא את הבלוג שלי מבין שאני דווקא בעד מיתון סצינות הסקס, אבל כאשר סדרה הולכת במפורש על הכיוון הזה ולא מקיימת מדובר בלעג לצופים. הניסיון לחמם אותם רק ביחסי ציבור, כאשר בפועל הצופה לא מקבל זאת.

ואתם יודעים מה ? הצופים האמריקאים לא טיפשים ולכן נתוני הרייטינג של הסדרה נמוכים ולא נראה לי שהסדרה תשרוד מעבר ל 13 הפרקים שכבר הוזמנו לה. למען האמת, קיים סיכוי גדול שהסדרה לא תגיע לשדר את 13 הפרקים ותקטע באמצע, כאשר הפרקים הנותרים ישודרו במוצאי שבת או במועד מאוחר יותר.

אז במה בכל זאת הסדרה עוסקת ? בניק דולטון (אדי סיבריאן), אשר מתמודד למשרת התובע המחוזי. ערב אחד הוא עוזר לאחת השפנפנות (מורין, בגילומה של אמבר הרד המדהימה) מלהיאנס על ידי אחד מראשי המאפיה. מורין, בצעד של הגנה עצנית הורגת אותו וניק עוזר לה להיפטר מהגופה. בנו של בכיר המאפיה מתחיל לחפש אחריו.

מדובר בסיפור מעניין, אבל להחזיק סדרה שלמה רק על הסיפור הזה ? זה לא מספיק. סיפורי המשנה ממש משעממים. אחת השפנפנות בורחת מבעלה האלים, שפנפנה אחרת, אפרו אמריקאית, מנסה לבסס את עצמה בתקופה שהאפרו אמריקאים רק החלו בתהליך קבלת הזכויות שלהם. סיפור נוסף הוא של תהליך ההומוסקסואלים והניסיון שלהם לפרוץ החוצה אל התודעה.

אחרי כל כך הרבה סדרות שעסקו באותה תקופה ובראשן American Dreams ו Mad Man הסדרה הזאת פשוט משעממת וטחונה.

אני רואה את הדברים בצורה כזאת: בהפקה לקחו נושא קיצוני וניסו לעדן אותו. בכך הם חטאו, משום שלו הייתה זו סדרת כבלים היא הייתה מצליחה יותר, בעיקר משום שכסדרת כבלים הם היו הולכים איתה עד הסוף ולא מעדנים אותה, והפעם גם לי לא הייתה התנגדות, משום שזה הנושא שלה ולא הייתה לה ברירה והיא הייתה חייבת להצדיק את השם שלה.

לסיכום, המשחק אמנם בסדר גמור ואמבר הרד מדהימה ביופיה (וגם שאר השפנפנות לא רעות בכלל, להוציא את נטורי ניוטון האפרו האמרקאית) , אבל התסריט של הסדרה גרוע, העלילות, בעיקר עלילות המשנה, משעממות ובשורה התחתונה, הסדרה לא מספקת את מה שהבטיחה לצופים.

אז, לראות או לא לראות ?
לא לראות.

Share on Facebook

2 תגובות:

inon אמר/ה...

וקללת ימי שני אצל NBC נמשכת...

ניר אמר/ה...

לא כדאי להמשיך לצפות בזה...

אחרי 1.6 נקודות רייטינג בפרק הראשון ונפילה ל-1.3 בפרק השני, רוב ההימורים שזה יהיה הביטול הראשון לעונה.