יום שבת, 17 בספטמבר 2011

פרסום: האם ברשת ה CW יכולים להיות מרוצים מנתוני הרייטינג של פרק הפתיחה של The Secret Circle ומפרק החזרה של The Vampire Diaries ?



לכאורה, ברשת ה CW משדרים עסקים כרגיל וטוענים לערב יום חמישי מוצלח. אך כאשר מנתחים את הנתונים The Vampire Diaries הולכת ומאבדת גובה בצורה רצינית. The Secret Circle עושה רושם חיובי, אך עדיין מוקדם לחגוג.

נתוני ערב הפתיחה של The Vampire Diaries הם הגרועים ביותר של הסדרה בשלש שנותיה מ 2 סיבות עיקריות :

1. הסדרה הניבה רק 1.5 נק' מדד, ירידה מ 1.6 נק' מדד של ערב פתיחת העונה השנייה. אני גם צופה לה ירידה קלה החל מהשבוע הבא כאשר הרשתות האמריקאיות האחרות יעלו את לוח המשדרים שלהם.

2. אבל הנתון המרכזי הוא, שהסדרה איבדה יותר מעשרים אחוז מקהל היעד שלה, נשים בגילאי 34-18, לעומת השנה שעברה. עובדה זו צריכה לגרום להפקה ולרשת להתחיל לחשוש, משום שמדובר באובדן רציני.

הסדרה השנייה שהרשת העלתה ביום חמישי הייתה The Secret Circle וגם במקרה הזה אפשר להצביע על אלמנט שלילי ואלמנטים חיוביים. מצד אחד, האלמנט השלילי הוא שהסדרה השיגה רק 1.3 נק' מדד בערב הפתיחה שלה ובשבועות הקרובים היא צפויה לאבד מעט גובה. כבר ציינתי בפוסט קודם ש Hellcats פתחה בשנה שעברה עם 1.2 נק' מדד ובסוף בוטלה ואילו ניקיטה פתחה עם 1.4 נק' מדד וחודשה. כך שנצטרך להשגיח על הנתונים שלה טוב טוב בשבועות הקרובים.

מצד שני, ניתן להצביע על אלמנטים חיוביים בנתוניה:

1. הסדרה שמרה כמעט על כל הקהל שהופיע לסדרה שקדמה לה, The Vampire Diaries, כאשר הניבה 3.05 מיליון צופים לעומת 3.1 של קודמתה.

2. הסדרה השוותה את נתוני השיא של הרשת עבור סדרה בשעת השידור שלה בקרב קהל היעד שלה, נשים בגילאי 34-18, עם 1.9 נק' מדד.

3. הרשת העלתה מעל ל 6% בקהל היעד שלה, נשים בגילאי 34-18, לעומת הסדרה "ניקיטה".

4. הסדרה הניבה 2.0 נק' מדד בקרב נערות, ובכך הגיעה הסדרה לנתונים הטובים ביותר של הרשת מאז מרץ 2007.

אפשר לסכם זאת כך: שתי הסדרות פתחו בצורה טובה את העונה, אולם ניתן לזהות ירידה אצל The Vampire Diaries ובמקרה של The Secret Circle המצב עדיין לא ברור לחלוטין ויצטרך להתבהר בשבועות הקרובים, אבל ההתחלה נראית בסדר גמור.

Share on Facebook

2 תגובות:

מאיה אמר/ה...

יומני הערפד היא עדיין הסדרה הכי חזקה של הCW ?

שקד אמר/ה...

לכאורה כן, למרות שבמידה ועל טבעי לא הייתה בשישי, היא כנראה הייתה הסדרה החזקה שלה, וכן ישגם את הטופ מודל הבאה שהיא לא נחשבת לסדרה אבל... וגם את הריאליטי החדשה H&R.