יום ראשון, 17 ביולי 2011

פינת מענה לקוראים, והשבוע: Castle, The Vampire Diaries, The Glee project, Teen Wolf, Glee, Nikita, Burn Notice, It's Always Sunny in Philadelphia...

נתחיל עם 2 שאלות מירין:
הראשונה היא על הסדרה "קייל XY" , רציתי לדעת למה ביטלו את הסדרה באמצע העונה השלישית ולא נתנו סיימו לשדר את העונה כמו שתוכנן ..
שאלה שניה היא מה אתה חושב על הסדרה "קאסל" ?



תגובה:
לגבי קייל XY, הסדרה בוטלה בגלל נפילה ברייטינג. רק להמחשה, הפרק הראשון של העונה השלישית והאחרונה הניב רק 1.5 מיליון צופים, ירידה של 33% מנתוני הפרק הראשון של העונה השנייה, והפרק השני של אותה העונה הניב 1.426 מיליון צופים.
לגבי Castle, אחת מהסדרות החביבות עלי. לא מדובר בסדרה שאני מעריץ בטירוף, אבל עדיין אחת שכיף לי לראות.

השאלה הבאה היא יותר בגדר בקשה והיא מגיעה מעמית:
אשמח אם תוכל לתת פרטים על מלאני פאפליה שהעלית את תמונתה


תגובה:
מלאני הופיעה בתפקידי אורחת במספר סדרות כגון: סמולוויל, על טבעי, בלייד וחייזרים באמריקה. היא הופיעה בתפקידים ראשיים בסדרות: Painkiller Jane ו The Assistants ובעיקר בסדרה שזה עתה הסתיימה Endgame. מדובר בשחקנית קנדית בת 27.

ועכשיו 3 שאלות לגבי The Vampire Diaries:
הראשונה:
כבר יודעים איזו שחקנית תשחק את בקי ?

השניה ממאיה: אני לא מבינה למה כל אלנה -דימון זה כזה לאט כאילו בסדרות כמו המפץץ הגדול שה שפני ולאנורד נהיו ביחד רק הגביר את הרייטינג אז למה לסחוט את הקטע שלהם כבר מהעונה הראשונה כל כך הרבה זמן.

והשלישית מתייחסת לידיעה על הדמות של בקי ושהיא מגיעה לעיירה בשביל להחזיר לעצמה את סטפן:
אבל סטפן לא במיסטיק בכלל אז למה היא הולכת לשם ?


תגובה:
לגבי הדמות של בקי, לא, אין עדיין מדיע על השחקנית שתגלם אותה. אולי מדובר באחת מהשחקניות שחתמו השבוע על חוזה להופיע בעונה הבאה, ואולי מדובר בשחקנית אחרת. נצטרך להמתין ולגלות.
לגבי דיימון ואלנה, למרות שאני לא אוהב לדבר על משולשי אהבה בסדרות אומר זאת כך: זה קצת דוחה להעביר אישה מאח לאח. תחשבי על זה שהיית יוצאת עם מישהו ואז מתחילה לצאת עם אח שלו, לי זה לא נראה טבעי. אה, ואם גבר היה עושה את זה לאישה ואחותה היו בכלל חושבים שהוא מנייאק רציני.
לגבי השאלה לסיבה שבקי מגיעה לעיירה כשסטפן כבר לא שם: נראה לך שהוא לא יחזור ?

השאלה הבאה מתייחסת לפרוייקט של Glee:
למה אתה לא מפרסם את הרייטינג של הפרויקט של גליי ?


תגובה:
פרסום נתוני הרייטינג בא לשרת מטרה מסוימת: להעריך האם סדרה תחזור לעונה נוספת. במקרה של הפרוייקט של Glee אין טעם לעשות את זה, כי נכון לעכשיו מדובר בפרויקט חד פעמי.

השאלה הבאה היא לגבי Teen Wolf:
האם Teen Wolf כרגע במצב טוב? מבחינת הרשת שלה...


תגובה:
השאלה התפרסמה לפני שפירסמתי את הידיעה, אך במידה ולא יצא לך לקרוא אותה: הסדרה חודשה לעונה שנייה בת 12 פרקים, אשר תשודר בקיץ 2012, כך שכנראה ברשת MTV מרוצים מהרייטינג שלה. למען האמת, לפי דעתי, גם הסדרה Skins בגרסה האמריקאית הייתה זוכה לחידוש למרות נתוני הרייטינג הבינוניים שלה, אבל בשל עזיבת המפרסמים והביקורת הרבה שהיא ספגה באמריקה רשת MTV החליטה לא לקחת סיכון.

ונעבור לשאלה על שחקן מוכר, קאל פן:
הוא (קאל פן) לא עזב את האוס בשביל להצטרף לפוליטיקה?


תגובה:
כן, אבל כבר לפני כשנה הוא עזב את משרתו בבית הלבן וחזר אל התעשייה.פן גם עובד על סרט נוסף בסדרת "הארולד וקומאר".

ונעבור לשאלה על סרט קולנוע:
יהיה המשך קולנועי לאני מספר 4?


תגובה:
נכון לעכשיו אין מידע בנושא אבל יחסית לסרט דל תקציב (בסך הכל הסרט עלה בין 50 ל 60 מיליון דולר) הוא הצליח לא רע בכלל. מבחינת הביקורות, הוא קיבל ביקורות מעורבות בארה"ב, היו שאהבו אותו והיו כאלה שלא. מצטער, אבל נצטרך להמשיך ולהמתין בכדי לדעת. באופן אישי ? הייתי שמח לסרט המשך.

השאלה הבאה מתייחסת לידיעה שאידינה מנזל חוזרת לסדרה:
היא תבוא גם עם בת' הבת של קוואין ופאק, כי זה אמור לסבך גם אותם ?


תגובה:
סביר להניח שהיא תגיע עם התינוקת. נכון לעכשיו, לא שמעתי על כך שהיא אמורה לסבך את חייהם של קווין ופאק.

אלעד הגיב לידיעה על השחקן החדש בסדרה "ניקיטה":
אני כמעט בטוח שהוא (דיימון קייסי) לא שיחק ביומני הערפד.


תגובה:
במידה ולא יצא לך לראות את התגובה בפוסט: הוא שיחק ב 3 פרקים בעונה הראשונה, פרקים 12-10.

מאור שאל:
מה דעתך על הסדרה It's Always Sunny in Philadelphia ?


תגובה:
לדעת צופים רבים מדובר בסדרה נחמדה מאד, אני לא ממש התחברתי אליה. אין לי סיבה ספציפית, פשוט לא התחברתי.

שקד ביקש לינק ל"שלב סיכום עונה" שפירסמתי:
D1D1, תוכל להביא לי לינק לסיקור שלך על העונה הרביעית של סוכן מחוק?


תגובה:
להלן הלינק:


http://tvbyd1d1.blogspot.com/2011/03/burn-notice.html

ולסיום מספר שאלות שהגיעו במייל:
יש לי כמה שאלות :)
1. האם ראית את כל הסדרות שיש ?

2. מכיר את הסדרה הישנה Viper, אם כן מה דעתך עליה ?
ובאיזה רשת היא הייתה משודרת בעבר, מה היה הרייטינג שלה ומדוע היא בוטלה ?

3. מה הסדרה הכי גרועה שאי פעם ראית ?

4. מה דעתך על הסדרה Alphas, האם ראית כבר את הפיילוט ?

5. האם אתה חושב שיש סיכוי ל- Combat Hospital לקבל עונה שנייה ?
ולמה היא משודרת בקיץ, היא מתאימה יותר לעונת החורף לא ?

6. למה 24 בוטלה ?

7. מה היה הרייטינג של Prison Break ?

8. יש כמה רשתות שידעו שיש לסדרה כזו או אחרת שלהם סיכויים אפסיים לחזור לעונה נוספת, מדוע לאותן הסדרות הרשתות לפחות לא סוגרים את הסיפור כמו שצריך (ואני מדבר על כאלה שאפילו עוד לא צילמו את הפרק האחרון שלהם ובכל זאת יודעים שהסדרה שלהם לא תחזור לעונה נוספת) ? כגון: FlashForward, The Event, No Ordinary Family, The Gates ועוד...

9. ראתי שלסדרה Terminator: The Sarah Connor Chronicles היה נתוני רייטינג בפרק הפתיחה שלה כ- 18 מיליון צופים, מדוע זכה הפיילוט הזה לכל כך הרבה צופים ?
כיום כבר אין פיילוט שהגיע למספר הזה לא ?
ולמה היא קרסה בנתוני הרייטינג שלה ?

10. תוכל לערוך שלב סיכום עונה ל- The Listener ?

תודה רבה על המענה!!! :)
חוויה כל פעם מחדש לקרוא בבלוג שלך!!! :)


תגובה:
1. לא, לא ראיתי את כל הסדרות שיש, יש סדרות שמלכתחילה אני לא ניגש לראות ורק לאחר בקשה מקוראים אני אראה פרק או שניים בשביל לדווח את דעתי, אבל בעשור האחרון עברתי על מרבית הסדרות.

2. כן, ראיתי את הסדרה. היא בסדר עבור צופים בגילאי 10 עד 17, לא כל כך מתוחכמת ולא ממש איכותית, סדרת קיץ סתמית, כמו עוד רבות לפניה ואחריה, למרות שהחזיקה מעמד מספר עונות, אבל מהנה. היא שודרה בשנים 1999-1994 (4 עונות). אחרי העונה הראשונה (1994-1993) היא בוטלה על ידי רשת NBC בשל בעיות רייטינג גדולות, ואז הוחייתה על ידי Paramount Domestic Televisionושודרה ישירות בסינידיקציה בשנים 1999-1996. אין מידע לגבי נתוני הרייטינג.

3. קשה מאד להחליט, אבל לפי דעתי כל אופרות הסבון השטותיות, והקוראים של הבלוג מודעים לכך שאני מתעב אופרות סבון כגון אלו, שצצות היום ברשת ה CW הן דוגמא לסדרות גרועות במיוחד: 90210, Gossip Girl, העונות האחרונות של One Tree Hill שמביישות את התחלתה, החידוש של מלרוז פלייס ששודר לפני מספר שנים ועוד...

4. לא, עוד לא יצא לי לראות את הפיילוט, כשאראה אותו ועוד מספר פרקים אערוך ביקורת קצרה על הסדרה.

5. אולי בקנדה, שם הנתונים מספיק טובים, אבל בארה"ב הסדרה לא מתקרבת לקבל עונה נוספת, ואם שואלים אותי: תורידו אותה מהמסכים. יכול להיות שברשת ABC ראו את ההצלחה בעונת הקיץ הקודמת של Rookie Blue וניסו לייצר הצלחה נוספת גם השנה – הם לא הצליחו.

6. משתי סיבות: לפי דעתי הגיעו לתחושת מיצוי, אבל בעיקר בשל ירידה ברייטינג. העונה השישית הניבה 13 מיליון צופים בממוצע, העונה השביעית הניבה 12.62 מיליון צופים בממוצע ואילו העונה השמינית והאחרונה הניבה 9.31 מיליון צופים בממוצע לפרק, ועבור סדרה יקרה מאד מדובר בירידה חדה מדי.

7. העונה הראשונה הניבה 9.2 מיליון צופים, העונה השנייה הגיעה ל 9.3 מיליון צופים, העונה השלישית רשמה ירידה ל 8.2 מיליון צופים ואילו בעונה הרביעית והאחרונה חלה צניחה ל 6.1 מיליון צופים בממוצע לפרק.

8. משום שבהפקה של אותן סדרות תמיד מקווים שיוכלו להציל את הסדרות מביטול, או על ידי הרשת המשדרת או מכירתה לרשת אחרת. וקליף האנגר מוכר זאת טוב יותר וגם משפיע על המעריצים ללחוץ על הרשתות.

9. הגזמת. מדובר בסדרה שציפו לה מאד. אחרי המיליונים על גבי מיליונים שהסרטים הניבו המעריצים, ויש הרבה מאד, חיכו לסדרת הטלוויזיה. אבל כגודל הציפיות כך הייתה גודל האכזבה. הסרטים כוונו בעיקר למבוגרים אבל גם ילדים ונוער יכלו ליהנות ממנו, הסדרה כוונה בעיקר לנוער ולכן המבוגרים סלדו ממנה. היא הייתה בשלש דרגות פחות טובה מהסרטים. תוסיפו לכך את התחרות הרבה (שודרה בעונתה הראשונה, בה החלה הצניחה ברייטינג, בימי שני בערב) ותקבלו מתכון לקריסה.

10. כן, אערוך לעונה השנייה שלה "שלב סיכום עונה" לאחר שאצפה בה, היא נמצאת ברשימה של הסדרות שאני צופה בהן בקיץ הנוכחי (השלמות לאור העומס הגדול שיש לי בצפייה).

לגבי המחמאות, תודה רבה, חבל שבקרוב מאד אפרסם הודעה שנוגעת לעתיד הבלוג והיא לא חיובית.

Share on Facebook

10 תגובות:

Yael אמר/ה...

בבקשה אל תסגור את הבלוג!!! :(

שילה אמר/ה...

האם אפשר עדיין לשנות את דעתך? למה לסגור בלוג מצליח וקריא מאוד?

Yael אמר/ה...

לשילה - קודם כל הוא עדיין לא אמר שהוא סוגר, אני סתם הנחתי כי הוא אמר שיש לו הודעה רעה לקוראי הבלוג. יכול להיות שהוא פשוט יעדכן פחות או משהו כזה.
ודבר שני - למה לסגור? כי הבלוג גוזל ממנו המון זמן בלי להחזיר תמורה.

אני מבינה את הדילמה, פשוט ממש ממש עצוב לי (אם זה יקרה..)

שקד אמר/ה...

הועלתה אפשרות שD1D1 ישדרג את הבלוג לקוראים מסוימים שישלמו 10 שקלים בשבוע.
בתמורה לכך, אתם תקבלו שיפורים לבלוג וגם הבלוג יישאר בחיים.
אתם לא תיהיו חיבים לשלם אומנם תתחשבו בעובדה שבמידה ולא יהיה קהל רע, הבשורה תיהיה שלילית.
מה אתם אומרים?

Yael אמר/ה...

איך יתבצע התשלום? SMS / שיחת טלפון? כי אני יודעת שבשיטות כאלו, מעט מאוד כסף (כ- 30%) מגיע בסופו של דבר ליעדו, והשאר הולך לחברות הטלפון או למתווך וכו'...

אם זה יהיה באמצעות חשבונות פייפאל או אלרטפאי וכדומה, זה לא כ"כ נגיש (לי לפחות, בתור תלמידת תיכון)

אבל אם זה כן יהיה בשיטה של פלאפון אני אשמח לתרום לבלוג. מבחינה כלכלית לא אוכל לעמוד בעשרה שקלים לשבוע (נשמע מגוחך, אבל זה 40 ש"ח בחודש וזה מגדיל משמעותית את החשבון שלי) אבל פעם בשבועיים - שלושה, אין ספק.

אני באמת אעשה את המקסימום מבחינתי כדי שהבלוג לא ייסגר!

שקד אמר/ה...

זה לא 10 שקלים בשבוע, אלא לעשרה ימים, כך שזה 30 שקל בחודש.

עמית אמר/ה...

חבל שכך
אני יכול להגיד שנהניתי והרבה
כל ידיעות הטלויזיה- הסדרות הסיכומים הביקורות ונתוני הרייטינג
מקווה שתשמור על לפחות מתכונת מצומצמת של בלוג פתוח
בכל מקרה תודה והצלחה, עמית

שקד אמר/ה...

במידה וD1D1 יחלט לסגור את הבלוג, לא יתפרסם שום מידע כנראה בבלוג יותר.

Yael אמר/ה...

למה אי אפשר להמשיך עם פרסומות? אני בטוחה שכל אחד מהגולשים ילחץ עליהן עשרות פעמים ביום כדי להבטיח את קיומו של הבלוג...

שקד אמר/ה...

כיוון שגוגל חסמו לו ת האפשרות הזאת בשל סיבות כאלו ואחרוןת.