יום שני, 14 בדצמבר 2009

צ'אק העונה השלישית – תהיה עונה טובה אבל...


רבים מהצופים של הסדרה צ'אק מתכוננים בשקיקה לעונה השלישית של צ'אק וחושבים שהעונה עומדת להיות גדולה מהחיים. לכם אני אומר:
תירגעו, זה לא עומד לקרות.
אני אוהב את הסדרה, למען האמת אני אוהב אותה מאד, אבל רמת הציפיות שהלכה ונבנתה בחודשים האחרונים סביב הסדרה הזאת היא ממש אבל ממש לא מציאותית.
כן, נכון, היא עדיין תהיה מצחיקה ועדיין יהיו בה שחקנים אורחים מגניבים (אני מחכה לפרקים שקריסטין קרוק תופיע בהם) ויהיה בה אקשן ויש בה את איבון סטרהובסקי המדהימה אבל עדיין מדובר בסדרה כיפית לא בתסריט איכות כמו האוס או בטיפול.
כמו כן, עומדים לשחק בעונה הזאת (זהירות ספויילר) שוב עם הנושא של צ'אק –שרה. תסלחו לי אם נמאס לי כבר מהמשחק הזה. הוא אוהב אותה, היא אוהבת אותו אבל עדיין הם לא יכולים להיות ביחד. כל זה נובע מהחשש של המפיקים שבמידה ויצמידו את השניים הרייטינג ירד. אבל דווקא העונה קיבלנו דוגמא לכך שגם אם משדכים את שני הכוכבים הסדרה לא תסבול מירידה ברייטינג. הדוגמא הראשונה היא הסדרה The Office כאשר שידכו בין ג'ים ופאם (השנה אף היה פרק החתונה שלהם) ועדיין הסדרה משיגה רייטינג של למעלה מ 8 מיליון צופים בממוצע לפרק. דוגמא שנייה היא השידוך של פני ולאונרד בסדרה The Big Bang Theory ("תיאוריית המפץ הגדול") שעמלו עליו במשך שתי העונות הראשונות קרם עור וגידים כבר בפרק הראשון של העונה השלישית ומאז הסדרה בעלייה מתמדת בכל פרק. כלומר, זה אפשרי וזה מאד פחדני לא לעשות זאת.
שלא תבינו אותי לא נכון, אני עדיין אוהב את הסדרה ואני מתכוון לצפות בכל פרק של העונה השלישית (ואולי בחלקם יותר מפעם אחת) אבל כשאבוא לצפות בהם זה יהיה מנקודת מבט ריאליסטית וכשאני מנמיך את הציפיות שלי. במיוחד לאור העובדה שהעונה למעשה מחולקת לשניים. שלוש עשרה הפרקים הראשונים של העונה מהווים יחידה אחת וששת הפרקים הנותרים מהווים מעין מיני סדרה שאמורה להמשיך את הקו שנסגר בפרק השלוש עשרה של העונה.
אז שוב, ההמלצה שלי היא: אל תצפו ליותר מדי וההנאה כבר תגיע. אני רק מקווה שהסדרה תצליח לשמר רייטינג טוב כדי לחזור לעונה רביעית.

אין תגובות: